خبر

تحلیل بازار طلای جهانی در هفته گذشته

تحلیل بازار طلای جهانی در هفته گذشته

بازارهای طلا در طول هفته معاملاتی اندکی سقوط کرده‌اند تا دوباره سطح 1680 دلار را هدف قرار دهند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از وب‌سایت «اف‌ایکس امپایر»، بازارهای طلا در طول هفته معاملاتی اندکی سقوط کرده‌اند تا دوباره سطح 1680 دلار را هدف قرار دهند. در حال حاضر و در زمان نگارش این مقاله (ساعت 12:50 روز 24 مهر) انس طلای جهانی با قیمتی معادل 1643.90 معامله می شود. تا زمانی که فدرال رزرو به تشدید سیاست های پولی خود ادامه دهد، احتمالا شاهد موارد مشابه زیادی از این دست نوسانات خواهیم بود.


تحلیل تکنیکال هفتگی طلا
بازارهای طلا در طول هفته معاملاتی به میزان قابل توجهی افت کرده‌اند تا دوباره از سطح 1680 دلار عبور کنند. این منطقه‌ای است که بیش از یک بار مهم بوده است، چرا که طی هفته های گذشته بارها شاهد افت و همین طور عبور از این سدهای قیمتی بوده ایم. اما این که آیا همچنان شاهد روند نزولی در این بازار و از این نقطه باشیم یا خیر، کاملا به بازار اوراق قرضه و البته تصمیمات فدرال رزرو بستگی دارد.

با نگاهی به نمودار روزانه و الگوی چکش ایجاده شده، با مواردی روبرو می شویم که ارزش توجه را دارند. در صورتی که ما به پایین تر از کندل ایجاد شده سقوط کنیم، این احتمال وجود دارد که بازار به سطح 1600 دلار و یا حتی به سطح 1500 دلار کاهش یابد. در نهایت، این بازاری است که من هیچ علاقه ای به خرید در آن ندارم، به خصوص که سطح 1750 دلار چنین مقاومت بالقوه ای را ارائه می دهد. اگر بتوانیم از این سطح حیاتی و روانی بالاتر برویم، می‌توانیم درباره تغییر روند کمی بحث کنیم، اما در حال حاضر فکر نمی‌کنم اینطور باشد.
این بازاری است که برای مدتی در حال پایین آمدن بوده است، و من فکر نمی‌کنم دلیلی وجود داشته باشد که باور کنم تغییر جهت خواهد داد. در نهایت، در این نقطه بهترین فرصت ها رالی ها برای فروش هستند. قبل از هر گونه خرید، باید منتظر تغییر سیاست و نگرش فدرال رزرو بود. در این صورت و احتمالا یک فرصت خرید خوب ایجاد خواهد شد.

نمودار پیش بینی قیمت طلا

نویسنده: گروه تولید محتوا
یکشنبه 24 مهر 1401 ساعت 13:13
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین