خبر

داستان توییتر و ایلان ماسک

داستان توییتر و ایلان ماسک

قیمت دوج کوین پس از تجربه‌ی یک حرکت صعودی چشمگیر در واکنش به خبری مبنی بر پیشنهاد مجدد ایلان ماسک برای خرید توییتر، مومنتوم صعودی خود را از دست داد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین ادیشن، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا موتورز، بار دیگر پیشنهاد خود را برای خرید توییتر روی میز گذاشت. خبر تمایل ایلان ماسک برای خرید توییتر باعث ایجاد یک موج صعودی در قیمت بزرگ‌ترین میم کوین جهان، یعنی دوج کوین (DOGE) شد. ایلان ماسک خود را به عنوان پدر دوج کوین و از طرفداران پروپاقرص این میم کوین می‌داند.

ایلان ماسک در 4 اکتبر (سه‌شنبه 12 مهر)، بار دیگر پیشنهاد خود را برای خرید توییتر مطرح کرد. این اقدام باعث ایجاد احساسات صعودی در بین سرمایه‌گذاران و دارندگان دوج کوین شد و حجم معاملات این میم کوین را به طور انفجاری افزایش داد.

افزایش حجم معاملات و ورود نهنگ‌ها به بازار دوج کوین نشانه‌هایی از بازگشت روند صعودی را به این ارز دیجیتال به همراه داشته‌اند. داده‌های موسسه‌ی تحلیل بلاک چین سانتیمنت نشان می‌دهند، شمار معاملات دوج کوین در حجم‌های بالا به شدت افزایش یافته است. دوج کوین با حجم معاملات بیش از 800 میلیون دلار در جایگاه دهم فهرست بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال جهان قرار گرفته است.

با وجود این، پس از فروکش کردن مومنتوم صعودی دوج کوین، روند قیمت این میم کوین معکوس شد و امروز شاهد کاهش قیمت این ارز دیجیتال بوده‌ایم. البته، در حال حاضر، این کاهش قیمت آن‌چنان قابل توجه نیست. در لحظه‌ی نگارش این خبر، در حوالی ساعت 11:00 روز پنج‌شنبه 14 مهر، دوج کوین با قیمت 0.065 دلار معامله می‌شود.

نمودار قیمت دوج کوین

افزایش میزان تراکنش‌های نهنگ‌ها در دوج کوین با افزایش قیمت میان‌روز این میم کوین هم‌زمان شد. تحلیلگران موسسه‌ی سانتیمنت، به این مسئله پی بردند که افزایش قابل توجه قیمت دوج کوین در 4 اکتبر هم‌زمان با افزایش جریان ورودی سرمایه‌ به این میم کوین اتفاق افتاده است؛ در آن زمان، نهنگ‌ها بیش از 449 میلیون دوج کوین را جابه‌جا کردند.

علی‌رغم کاهش قیمت دوج کوین در روز گذشته و روز جاری، تحلیلگران هم‌چنان نسبت به افزایش قیمت این میم کوین در طول این بازار نزولی امیدوار هستند. پلتفرم رابین هود حدود 40.95 میلیارد دوج کوین به ارزش 2.4 میلیارد دلار را از طرف سرمایه‌گذاران خود در اختیار دارد - یعنی رابین هود به تنهایی دارای 30.87 درصد از عرضه‌ی در گردش دوج کوین است. سرمایه‌گذاران به ماه اکتبر امیدوار هستند و پیش‌بینی می‌کنند بازار ارزهای دیجیتال در طول این ماه روند مثبتی را در پیش بگیرد.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
پنجشنبه 14 مهر 1401 ساعت 11:03
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین