خبر

شیائومی ۱۲T و ۱۲T پرو تا سه سال به سیستم‌عامل جدید آپدیت می‌شوند

شیائومی ۱۲T و ۱۲T پرو تا سه سال به سیستم‌عامل جدید آپدیت می‌شوند

با اعلام رسمی شیائومی، گوشی‌های جدید سری شیائومی ۱۲T که روز گذشته شاهد رونمایی از آن‌ها بودیم به مدت سه‌سال از لحاظ نرم‌افزاری و چهار سال از لحاظ امنیتی آپدیت دریافت می‌کنند.

شیائومی دیروز از گوشی‌های سری ۱۲T خود رونمایی کرد. این گوشی‌ها در دو مدل استاندارد و پرو در دسترس قرار خواهند گرفت و طبق گفته‌های شیائومی، تا چهار سال توسط این شرکت پشتیبانی نرم‌افزاری خواهند شد که البته در این بین تا سه سال، نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل و تا یک سال بعد از آن هم آپدیت امنیتی را دریافت خواهند کرد.

در حال حاضر شیائومی این دو گوشی را با سیستم‌عامل اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI 13 معرفی کرده این در حالی است که بیش از یک ماه از عرضه‌ی رسمی اندروید ۱۳ هم گذشته است. بدین ترتیب طبق سیاست شیائومی در آپدیت این گوشی‌ها، ۱۲T و ۱۲T پرو با دریافت اندروید ۱۵، دیگر هیچ آپدیت نرم‌افزاری دیگری که شامل سیستم‌عامل باشد دریافت نخواهند کرد. همچنین یک سال بعد از آپدیت شدن به این سیستم‌عامل، روند آپدیت امنیتی آن‌ها هم به اتمام خواهد رسید.

  • شیائومی اسمارت بند ۷ پرو با قیمت ۱۰۰ دلار راهی بازار جهانی شد

البته این در حالی است که سیاست شیائومی در طول این سه سال دستخوش تغییرات خاصی نشود. این یعنی ممکن است شیائومی سال آینده سیاست خود را در زمینه‌ی آپدیت نرم‌افزاری تغییر و مدت زمان آن را افزایش دهد و این سیاست جدید هم شامل سری ۱۲T شود.

شیائومی یک سری مزایا هم برای خرید این دو گوشی در نظر گرفته که از جمله این موارد می‌توان به تعمیر رایگان نمایشگر و همچنین یک تعمیر خارج از گارانتی بدون پرداخت دستمزد، به ترتیب در شش ماه و یک سال نخست خرید این گوشی‌ها اشاره کرد. به نظر نمی‌رسد این مزایا برای کشور ما هم در نظر گرفته شود اما با این حال باید منتظر ماند و دید چه پیش می‌آید.

شیائومی ۱۲T و ۱۲T اولترا قابلیت‌های زیادی دارند که از جمله این موارد می‌توان (به ترتیب برای مدل استاندارد و پرو) به بهره‌مندی از دوربین ۱۰۸ و ۲۰۰ مگاپیکسلی، تراشه‌ی دایمنسیتی ۸۱۰۰ اولترا و اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژر ۱۲۰ واتی اشاره کرد که در رابطه با شارژر باید بگوییم طبق گفته‌ی شیائومی، قادر است گوشی را در مدت تنها ۱۹ دقیقه به صورت کامل شارژ کند.

  • شرکت‌های اندرویدی چند سال گوشی‌های خود را آپدیت می‌کنند؟

منبع: GSMArena

منبع:
چهارشنبه 13 مهر 1401 ساعت 06:31
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین