خبر

سرنوشت 2 میلیون بیت‌کوین باقی‌مانده چه می‌شود؟

سرنوشت 2 میلیون بیت‌کوین باقی‌مانده چه می‌شود؟

به اعتقاد چارلز هاسکینسون، بنیانگذار کاردانو، دو میلیون بیت کوینی که هنوز استخراج نشده‌اند، برای همیشه از دست خواهند رفت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین ادیشن، چارلز هاسکینسون، موسس شبکه‌ی کاردانو، به تازگی درباره‌ی آینده‌ی عملیات استخراج محبوب‌ترین ارز دیجیتال بازار، بیت‌کوین (BTC)، و سرنوشت بیت کوین‌های استخراج‌نشده در توییتر اظهارنظر کرده است.

هاسکینسون در یک جلسه‌ی آنلاین با موضوع «بیت کوین طلای دیجیتال است؛ بیایید در مورد استخراج آن صحبت کنیم» گفت، که در حال حاضر بازدهی سرمایه‌گذاری ماینرها یا استخراج‌کنندگان بیت کوین برای ایجاد یک بلوک جدید در بلاک چین بیت کوین به شدت کاهش یافته است. وی معتقد است، دو میلیون واحد بیت‌کوینی که هنوز استخراج نشده‌اند، به دلیل انرژی بسیار بالای مورد نیاز برای تولید آن‌ها، در نهایت عملا از دست می‌روند.

بنیانگذار کاردانو در این جلسه گفت:

«قرار است برای استخراج دو میلیون بیت کوین باقی‌مانده، دستگاه‌های ماینرها برای صد سال دیگر روشن بمانند و مقدار عظیمی از انرژی موجود در کره‌ی زمین را مصرف کنند: وقتی که شما در حال حاضر 19 میلیون بیت کوین در گردش دارید، آیا این سرمایه‌گذاری خوبی است؟»

بر اساس شاخص مصرف انرژی بیت کوین در سایت دیجیکونومیست، برای استخراج یک بیت کوین، ۱۴۴۹ کیلووات ساعت یا به اندازه‌ی حدود ۵۰ روز مصرف یک خانه‌ی معمولی در ایالات متحده برق مصرف می‌شود. به علاوه، فرایند استخراج بیت کوین تقریبا به اندازه‌ی مصرف برق سالانه‌ی کشور آرژانتین است - چیزی  حدود 131.26 تراوات ساعت.

یکی از شرکت‌های ماینینگ حاضر در این جلسه‌ی آنلاین با سخنان هاسکینسون مخالفت کرد و اظهار داشت، ماینرهای بیت کوین هم‌چنان باید فعال بمانند، زیرا آن‌ها به عنوان یک سیستم پرداخت عمل کرده و امنیت و صحت تراکنش‌ها را تضمین می‌کنند - این همان قابلیتی است که سیستم مالی سنتی فاقد آن است.

هاسکینسون در پاسخ گفت، بیش‌تر بیت‌کوین‌های در گردش در حساب‌های امانی نگهداری می‌شوند و «برای حفظ ارزش طلا، نیاز نیست معادن طلا هم‌چنان به فعالیت خود ادامه دهند». هم‌چنین، وی پیش‌بینی کرد که ظرف پنج سال آینده، بیش‌تر بیت‌کوین در گردش از شبکه خارج شده و به صورت رپد بیت کوین نگهداری می‌شود.

در لحظه‌ی نگارش این خبر - در حوالی ساعت 15:00 روز سه‌شنبه 12 مهر - بیت کوین با قیمت 19,955 دلار معامله می‌شود. 

نمودار قیمت بیت کوین

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
سه شنبه 12 مهر 1401 ساعت 15:11
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین