خبر

حاشیه‌ی سود پردازنده‌های جدید اینتل کمتر از نسل‌های قبلی است

حاشیه‌ی سود پردازنده‌های جدید اینتل کمتر از نسل‌های قبلی است

اینتل هفته‌ی گذشته از تعدادی از پردازنده‌های نسل ۱۳ خود رونمایی کرد که البته بخشی از این پردازنده‌ها در آینده‌ی نزدیک معرفی می‌شوند. در حال حاضر Core i5-13600KF ارزان‌ترین پردازنده‌ی نسل ۱۳ محسوب می‌شود که ۲۹۴ دلار قیمت دارد و Core i9-13900K با قیمت ۵۸۹ دلار گران‌ترین مدل به حساب می‌آید. حالا بر اساس یک گزارش جدید، ارائه‌ی این قیمت‌ها به بهای کاهش سود خرده‌فروش‌ها تمام شده است.

به گفته‌ی یکی از منابع آگاه، خرده‌فروش‌های پردازنده‌های اینتل از قیمت نهایی این مدل‌ها غافلگیر شده‌اند. ظاهرا آن‌ها انتظار داشته‌اند Core i5-13600K با قیمت ۳۴۹ دلار و حاشیه سود ۱۰ درصد فروخته شود. ولی حالا حاشیه‌ی سود این فروشنده‌ها به ۵ درصد رسیده و ۵ درصد دیگر هم به گردن اینتل افتاده است. بنابراین فروشنده‌ها در ازای فروش این پردازنده‌ها سود کمتری دریافت می‌کنند.

از طرف دیگر، همین منبع آگاه اعلام کرده که فروشنده‌های بزرگ پردازنده‌های سری  AMD Zen 4 در ازای فروش این مدل‌ها با حاشیه سود ۱۰-۲۰ درصدی روبرو می‌شوند. به دلیل همین موضوع، AMD برای افزایش فروش راحت‌تر می‌تواند قیمت آن‌ها را به طور موقتی پایین بیاورد. با توجه به اینکه گفته می‌شود استقبال از پردازنده‌های جدید AMD پایین‌تر از حد انتظار بوده، احتمالا این شرکت در نهایت ناچار به کاهش قیمت آن‌ها خواهد شد.

  • اینتل از پردازنده‌های نسل ۱۳ رونمایی کرد

منبع: notebookcheck

منبع:
دوشنبه 11 مهر 1401 ساعت 21:01
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین