خبر

کاهش ۷۰ تا ۹۰ درصدی برخی دارایی های رمزارزی برتر

کاهش ۷۰ تا ۹۰ درصدی برخی دارایی های رمزارزی برتر

۲۷۴ روز یا تقریبا نه ماه پیش، اقتصاد کریپتو ۲.۳۴ تریلیون دلار ارزش داشت، اما در حال حاضر ارزش کل ۱۳ هزار ۱۹۲ رمزارز موجود در بازار، ۹۶۷ میلیارد دلار است که ۱.۴۸ میلیارد دلار از سال گذشته کمتر است. اکثر ارزهای دیجیتال برتر در نوامبر سال ۲۰۲۱ به بالاترین قیمت تاریخی خود رسیدند و امروز، بیشتر دارایی‌های رمزارزی برتر بین ۷۰ تا ۹۰ درصد از نظر ارزش در برابر دلار، کاهش یافته است.

اقتصادآنلاین- شیما احمدی؛ تقریبا یک سال پس از زمانی که دارایی‌های رمزارزی برتر جهان در سال ۲۰۲۱ به بالاترین حد خود رسیدند، می‌گذرد و تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال ارزش خود را به صورت قابل توجهی از دست داده‌اند. در ادامه نگاهی به برترین دارایی‌های کریپتو بر اساس ارزش بازار می‌اندازیم تا ببینید هر کوین چقدر ارزش دلاری از دست داده است.

ارز دیجیتال

نمودار قیمت بیت‌کوین

بیت‌کوین، بهترین و پیشروترین دارایی رمزارزی، با قیمتی بین ۱۹۰۷۸ تا ۱۹۳۷۷ دلار در هر واحد در ۲۴ ساعت گذشته معامله می‌شود. این رمزارز برتر ۷۲.۱ درصد از ارزش خود را از زمان بالاترین رکورد تاریخی خود یعنی ۱۰ نوامبر ۲۰۲۱، از دست داده است.

اتریوم دومین رمزارز بزرگ از نظر ارزش بازار نیز، با قیمتی بین ۱۲۸۹ تا ۱۳۱۷ دلار در هر واحد در روز دوشنبه معامله می‌شود. اتریوم نیز از زمان رسیدن به بالاترین سطح تاریخی خود یعنی ۴۸۷۸ دلار در هر واحد، ۷۳.۲ درصد ارزش دلاری خود را از دست داده است.

ارز دیجیتال

نمودار قیمت اتریوم

در میان ۱۰ دارایی برتر رمزارزی، دو استیبل‌کوین نیز در جایگاه سوم و چهارم از نظر ارزش بازار ارزهای دیجیتال امروزی هستند که شامل تتر و یو‌اس‌دی کوین است. بایننس کوین نیز پنجمین دارایی بزرگ رمزارزی است و محدوده قیمت ۲۴ ساعته امروز آن بین ۲۷۹ تا ۲۸۶ دلار به ازای هر بایننس کوین بوده است. بایننس کوین نیز ۵۸.۳ درصد از اوج قیمتی خود را در ۱۰ می ۲۰۲۱ از دست داده است. 

در سال گذشته، بایننس کوین ۶۸۶ دلار به ازای هر واحد مبادله می‌شد. ارز دیجیتال ریپل نیز  در سال ۲۰۲۱ به بالاترین سطح قیمتی خود در سال ۲۰۲۱ نرسید، چرا که اوج قیمت ریپل برای اولین بار در ۷ ژانویه ۲۰۱۸ ثبت شد. قیمت ریپل بین ۰.۴۵ تا ۰.۴۷ دلار در روز یکشنبه معامله شد و  قیمت آن از زمان اوج خود در چهار سال پیش، پیش ۸۶.۴ درصد کاهش یافته است.

ارز دیجیتال

نمودار قیمت سولانا

سولانا نیز در تاریخ ۲ اکتبر ۲۰۲۲ با قیمت ۳۲.۳۱ تا ۳۳ دلار معامله شد و از زمان اوج قیمتی خود یعنی ۲۵۹ دلار به ازای هر کوین در ۶ نوامبر ۲۰۲۱، ۸۷.۴ درصد کاهش یافته است. دهمین دارایی برتر یعنی دوج‌کوین نیز به قیمت ۰.۰۵۹ تا ۰.۰۶۰۹ به ازای هر واحد معامله شده است. دوج‌کوین نیز از زمان اوج قیمتی خود در ۸ می ۲۰۲۱ که با قیمت ۰.۷۳۱ دلار معامله می‌شد، ۹۱.۸ درصد کاهش یافته است.

یازدهمین ارز دیجیتال برتر نیز پولکادات است که بین ۶.۲۰ تا ۶.۳۲ دلار به ازاری هر پولکادات معامله می‌شود. ۱۱ ماه پیش و در تاریخ ۴ نوامبر ۲۰۲۱، این کوین ۸۸.۵ درصد از ارزش دلار بالاتر بود و ۵۴.۹۸ دلار به ازای هر پولکادات بود. در نهایت شیبا اینو، دوازدهمین دارایی بزرگ ارز دیجیتال نیز بر اساس ارزش قیمتی بازار، بین ۰.۰۰۰۰۱۰۹۴ تا ۰.۰۰۰۰۱۱۲۲ دلار در هر واحد مبادله می‌شود. شیبا پس از معامله در قیمت ۰.۰۰۰۰۸۶۱۶ دلار در ۲۸ اکتبر ۲۰۲۱، ۸۷.۱ درصد از ارزش خود را در برابر دلار آمریکا از دست داده است. 

منبع:
دوشنبه 11 مهر 1401 ساعت 18:51
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین