خبر

نتایج آزادسازی ۷ میلیارد دلار ارز در روز‌های آتی اعلام می‌شود

نتایج آزادسازی ۷ میلیارد دلار ارز در روز‌های آتی اعلام می‌شود

رئیس کل بانک مرکزی گفت: جزئیات آزادسازی ۷ میلیارد دلار ارز در روز‌های آتی اعلام می‌شود، اما منابع ارزی مسدود شده جزء منابع بانک مرکزی است.

علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی گفت: توافقات خوبی را با همکاری وزارت خارجه انجام شده، حساب‌هایی معرفی  و  هماهنگی لازم انجام شده است.

به گفته او، نسبت به هر زمان دیگری پیشرفت‌های بسیار خوبی داشتیم، امیدواریم در روزهای آینده خبرهای خوبی را به جامعه منتقل کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: جزئیات را نمی‌توانم الان اعلام کنم. در روزهای آینده نتایج را در عمل مشاهده می شود.

صالح آبادی می گوید: منابع ارزی، جزئی از دارایی های ملت ایران است و باید در راستای منافع کشور مورد استفاده قرار بگیرد. در همین راستا هم بانک مرکزی با همکاری دستگاه دیپلماسی از ابتدای استقرار دولت، پیگیری این موضوع را بطور جدی در دستور کار قرار داد که در یک مرحله، خوشبختانه منجر به آزادسازی بخشی از منابع مسدودی در انگلیس پس از بیش از ۴۰ سال گردید که رسما هم در این خصوص اطلاع رسانی شد.

صالح آبادی تاکید کرد: درخصوص سایر منابع مسدودی هم مذاکرات فشرده و مستمری در راستای استیفای حقوق قانونی ملت ایران انجام و طی هفته های اخیر هم پیشرفت خوبی در این خصوص حاصل شده، البته برخی ملاحظات بانکی در این زمینه باقی است که به طرف های مقابل اعلام شده و نمایندگان طرفین در حال پیگیری این موضوع هستند.

رئیس کل بانک مرکزی درباره معادل ریالی ۷ میلیارد دلار مسدود شده توسط دولت استفاده شده یا خیر؟ گفت: منابع ارزی مسدود شده جزء منابع بانک مرکزی است و در اختیار این بانک قرار خواهد گرفت.

نتایج آزادسازی ۷ میلیارد دلار ارز در روز‌های آتی اعلام می‌شود

منبع:
دوشنبه 11 مهر 1401 ساعت 15:51
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین