خبر

واکنش بازار طلا و ارز به خبر آزادسازی ۷ میلیارد دلار از منابع ارزی ایران

واکنش بازار طلا و ارز به خبر آزادسازی ۷ میلیارد دلار از منابع ارزی ایران

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه افزایش قیمت ها در بازار موقتی است، گفت: با اعلام خبر آزادسازی ۷ میلیارد دلار از منابع ارزی بلوکه شده ایران باید منتظر کاهش قیمت‌ها باشیم.

به گزارش اقتصادنیوز ، نادر بذرافشان در گفت‌وگو با تسنیم درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روز جاری اظهار داشت: افزایش 28 دلاری اونس طلا و افزایش قیمت دلار در بازار داخلی موجب افزایش قیمت طلا و سکه شده است.

وی با اشاره به اخبار مربوط به آزادسازی 7 میلیارد دلار از منابع ارزی بلوکه شده ایران گفت: باوجود اینکه خبر هنوز به کف بازار نرسیده ولی باید منتظر کاهش قیمت‌ها باشیم. البته قیمت های صبح امروز نسبت به معاملات پایانی دیروز بیانگر کاهش است.

رئیس اتحادیه طلا  و جواهر حباب سکه را بین یک میلیون و 600 تا یک میلیون و 700 هزار تومان اعلام و تأکید کرد: دیروز در معاملات پایانی قیمت سکه طرح جدید به 15 میلیون و 400 هزار تومان هم رسیده بود ولی صبح امروز قیمت فروش سکه طرح جدید با کاهش همراه شد و به 15 میلیون و 250 هزار تومان رسید.

وی ضمن تأکید براینکه تقاضایی در بازار برای خرید طلا و سکه شکل نگرفته است، گفت: هرچند قیمت ها در بازار افزایش یافت ولی معاملات نشان میدهد که تقاضای چشم‌گیری برای خرید طلا و سکه نداریم و اینطور نیست که بگوییم مردم خریدار شده اند.

بذرافشان با بیان اینکه فضای معاملات در بازار طلا و سکه مانند ایام محرم و صفر است، گفت: امیدواریم با ورود به ماه ربیع معاملات بازار طلا و جواهر نیز از رکود خارج شود.

منبع:
یکشنبه 10 مهر 1401 ساعت 13:31
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین