خبر

سولانا؛ بخریم یا نخریم، مسئله این است

سولانا؛ بخریم یا نخریم، مسئله این است

شبکه‌ی سولانا بار دیگر دچار یک قطعی گسترده شد و پس از آن، فرایند پردازش تراکنش‌ها را متوقف کرد. قطعی‌های پیاپی این شبکه باعث نگرانی معامله‌گران شده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین ادیشن، شبکه‌ی سولانا پس از ایجاد یک نقص فنی، دچار قطعی گسترده شد. از این رو، فرایند پردازش تراکنش‌ها در این شبکه نیز متوقف شد.

شبکه‌ی سولانا پس از یک قطعی گسترده‌ی شش ساعته بار دیگر آنلاین شد و فعالیت‌های خود را از سر گرفت. این قطعی به دلیل ایجاد یک پیکربندی نادرست اتفاق افتاد و باعث شد فرایند پردازش تراکنش‌ها در شبکه‌ی سولانا متوقف شده و کل این شبکه آفلاین شود. شبکه‌ی سولانا از ژانویه‌ی 2022 تاکنون چهار بار دچار چنین مشکلی شده است. البته، این شبکه در طول سال جاری بارها دچار قطعی‌های جزئی و موقتی شده است.

شبکه‌ی سولانا در سپتامبر 2021، به مدت 18 ساعت از کار افتاد. سولانا (SOL) از ابتدای سال 2022 تاکنون 81 درصد از ارزش بازار خود را از دست داده است.

سولانا (SOL) در حال حاضر - حوالی ساعت 9:40 صبح روز یک‌شنبه 10 مهر - با قیمت 32.95 دلار معامله می‌شود. قیمت این ارز دیجیتال هم‌اکنون نسبت به روز گذشته 1.26 درصد افزایش یافته است. 

نمودار قیمت سولانا

با این‌که سولانا در مقایسه با اکثر بلاک چین‌های رقیب نظیر اتریوم، کاردانو و آوالانچ، دارای سرعت تراکنش بالاتر و کارمزدهای پایین‌تری است، این شبکه بارها تاکنون دچار قطعی شده است. این قطعی انتقادهای زیادی را از طرف معامله‌گران، توسعه‌دهندگان و جامعه‌ی ‌کریپتو برانگیخته است. شبکه‌ی سولانا نسبت به شبکه‌های رقیب دارای ویژگی‌های بسیار خوبی است، ولی قطعی‌های پیاپی به یکی از نگرانی‌های اصلی توسعه‌دهندگان و معامله‌گران در بلاک چین سولانا تبدیل شده‌اند.

سایت سولانا استاتوس، که توسط بنیاد سولانا اداره می‌شود، داده‌های به‌روز و دقیقی را در مورد وضعیت بلاک چین سولانا منتشر می‌کند. بر اساس نمودار قیمت سولانا، نخستین مرحله از حرکت صعودی کوتاه‌مدت سولانا کامل شده و قیمت این ارز دیجیتال بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه باقی مانده است. انتظار می‌رود قیمت سولانا به میانگین متحرک نمایی 50 روزه نزدیک شود؛ این مسئله می‌تواند آغاز روند صعودی این التکوین را تایید کند.

سولانا

کاهش حجم معاملات سولانا باعث ایجاد نگرانی در میان معامله‌گران شده است. هم‌چنین، اندیکاتور مومنتوم واگرایی همگرایی میانگین متحرک (مکدی) در بالای منطقه‌ی خنثی در نوسان است.

البته، با وجود کاهش حجم معاملات، پیش‌بینی می‌شود شاهد افزایش قیمت سولانا باشیم. طی روزهای آینده باید ببینیم آیا روند قیمت سولانا حرکت صعودی خود را حفظ می‌کند یا خیر.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
یکشنبه 10 مهر 1401 ساعت 10:34
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین