خبر

صعود در انتظار طلا؟

صعود در انتظار طلا؟

هیچ بحثی وجود ندارد که سال ۲۰۲۲ یک سال چالش‌ برانگیز برای طلا بوده است. این فلز گرانبها به عدم قطعیت ژئوپلیتیکی مداوم، تورم فزاینده و آشفتگی اقتصاد جهانی واکنشی نشان نداده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، با وجود همه مشکلات اقتصادی، بازار طلا در شش ماه گذشته متوالی افت کرده است. اقدام ناامیدکننده قیمت طلا، سرمایه‌گذاران نزولی را با قدرت کامل بیرون آورده است زیرا احساسات منفی به بالاترین سطح خود در چهار سال گذشته رسیده است.

این احساسات منفی را می‌توان در عناوین اخیر در بازار فلزات گرانبها مشاهده کرد. این هفته تحلیلگران کالا اظهار کردند که طلا از اوج خود در ماه مارس در بازار نزولی فنی قرار دارد. در همان زمان، تحلیلگران در بازارهای سرمایه نیز قیمت طلا و نقره خود را برای سال ۲۰۲۳ به ترتیب ۶ و ۱۱ درصد کاهش دادند. با این حال، قبل از اینکه از طلا و نقره چشم پوشی کنید، مهم است که توجه داشته باشید که این احساسات منفی هرگز پایدار نبوده است.

با پشت سر گذاشتن ماه سپتامبر، طلا شش ماه متوالی را از دست داده است. آخرین باری که بازار طلا شاهد شش ماه کاهش بود، از آوریل تا سپتامبر ۲۰۱۸ بود. پس از سپتامبر، این فلز گرانبها در حال ایجاد یک روند صعودی قوی بود که با افزایش قیمت‌ها به رکورد جدید بالای ۲۰۰۰ دلار در هر اونس به اوج خود رسید.

سیاست پولی تهاجمی بانک مرکزی ایالات‌متحده، بازده واقعی اوراق قرضه را که در ابتدای سال حدود منفی یک درصد بود، به حدود یک درصد رساند. این به نوبه خود، دلار آمریکا را به بالاترین سطح خود در دو دهه اخیر رسانده است و این دو باد مخالف قوی برای طلا هستند.

سیاست پولی فدرال رزرو شروع به ایجاد فشار بر اقتصاد جهانی کرده است. تحلیلگران بازار خاطرنشان کرده‌اند که قدرت شدید دلار باعث ایجاد عدم تعادل قابل‌توجهی در بازار ارز جهانی شده است.

بر اساس کیتکو نیوز، طلا هنوز با بادهای معکوس بسیاری مواجه است اما در این محیط، دیدگاه مخالف رو به رشدی وجود دارد که نگهداری مقداری طلا به عنوان یک پناهگاه امن، منطقی است.

منبع: ايسنا
منبع:
یکشنبه 10 مهر 1401 ساعت 08:51
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین