خبر

اختراعی که ثروتمندان را جای فقرا نشاند!+عکس

اختراعی که ثروتمندان را جای فقرا نشاند!+عکس

گجت نیوز : طبقات بالای ساختمان‌های مجلل، برای ثروتمندان در نظر گرفته می‌شود تا بتوانند از بهترین مناظر لذت ببرند. در مرکز منهتن نیویورک، پنت‌هاوسی وجود دارد که بیش از ۹۰ میلیون دلار قیمت دارد. هم‌چنین در موناکو نیز، یک پنت‌هاوس به ارزش ۳۳۵ میلیون دلار قیمت‌گذاری شده است.

وقتی امروزه به یک ساختمان مسکونی مرتفع نگاه می‌کنید، متوجه خواهید شد که طبقات بالا به لطف واحدهای پنت‌هاوس بزرگ و مجلل، کمی متفاوت به نظر می‌رسند.

طبقات بالای ساختمان‌های مجلل، برای ثروتمندان در نظر گرفته می‌شود تا بتوانند از بهترین مناظر لذت ببرند. در مرکز منهتن نیویورک، پنت‌هاوسی وجود دارد که بیش از ۹۰ میلیون دلار قیمت دارد. هم‌چنین در موناکو نیز، یک پنت‌هاوس به ارزش ۳۳۵ میلیون دلار قیمت‌گذاری شده است.

اما آیا می‌دانید چه عاملی باعث شده تا واحدهای پنت‌هاوس تا این حد گران باشند؟ پاسخ تنها یک چیز است، آسانسور! پیش از اختراع این وسایل بالابر، ثروتمندترین ساکنان یک ساختمان در نزدیک‌ترن فاصله به زمین زندگی می‌کردند و افرادی که وضع مالی ضعیف‌تری داشتند، در طبقات بالاتر سکونت پیدا می‌کردند. این اختلاف تا جایی بود که معمولا آخرین طبقه هر ساختمان، محل اقامت خدمتکار محسوب می‌شد.

اختراعی که ثروتمندان را جای فقرا نشاند!/ عکس

در روزگاری که بدون آسانسور، افراد ساکن در طبقات بالا مجبور بودند اثاثیه خود را با زحمت از پله‌ها بالا ببرند، طبقه همکف این امکان را می‌داد تا در سریع‌ترین زمان ممکن رفت و آمد داشته باشید و جابجا شوید.

منبع:
شنبه 9 مهر 1401 ساعت 20:41
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین