خبر

بیت‌کوین و اتریوم، فارغ از تاثیرات بازار نزولی کنونی

بیت‌کوین و اتریوم، فارغ از تاثیرات بازار نزولی کنونی

پلتفرم خبری الت‌کوین دیلی در توییتی به ثبات بیت کوین و اتریوم در بازار نزولی فعلی اشاره و اعلام کرد این دو در فهرست سرمایه‌گذاری‌‌های بلندمدت قرار دارند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین ادیشن، التکوین دیلی، یک پلتفرم خبری در خصوص ارزهای دیجیتال، در توییتی به انباشت بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) توسط سرمایه‌گذاران در بازار نزولی کنونی اشاره کرد.

پلتفرم التکوین دیلی در توییتی به صورت استعاری از زبان این دو ارز دیجیتال نوشت: «اکنون زمان آن فرا رسیده است که ما را به سبد سرمایه‌گذاری بلندمدت خود اضافه کنید.»

از نوامبر 2021 تاکنون، دنیای کریپتو وارد زمستان سرد و دشواری شده است. در طول این دوره، ارزش بیش‌تر ارزهای دیجیتال به شدت کاهش یافته است. بیت کوین و اتریوم نیز در این دوره به شدت تحت فشار و نوسان بوده‌اند.

از زمان پیدایش بیت کوین در سال 2009 و هم‌چنین، اتریوم در سال 2015، هر دو نوسان‌های قیمتی بالایی را تجربه کرده‌اند. این دو ارز دیجیتال در ابتدا با قیمت‌های کم‌تر از 1 دلار معامله می‌شدند. ولی در حال حاضر قیمت آن‌ها به ترتیب به 19‌,335.80 دلار و 1,330.47 دلار رسیده است.

با این‌که هر دو کوین در 9 ماه اخیر عملکرد بسیار ضعیفی داشته‌اند، طی هفته‌ی گذشته که بسیاری از ارزهای دیجیتال متحمل ضرر شدند، این دو توانستند ارزش خود را حفظ کنند؛ این مسئله برای برخی از تحلیلگران و معامله‌گران بسیار تعجب‌آور بوده است.

در هفته‌ی گذشته، با اعلام خبر افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو، بازار کریپتو وارد یک دوره‌ی نزولی دیگر شد.

با وجود این، داده‌های تحلیلی نشان می‌دهند که بیت کوین و اتریوم سیگنال‌های مثبتی از خود نشان داده‌اند. بیت کوین که مدتی است زیر سطح 20,000 دلار قرار گرفته و تلاش می‌کند به زیر 18,000 دلار بازنگردد، طی چند روز گذشته با قدرت به بالای 19,000 دلار برگشته و جایگاه خود را حفظ کرده است.

نمودار قیمت بیت کوین

اتریوم نیز که در چند ماه گذشته متحمل ضررهای زیادی شده بود، در این هفته عملکرد نسبتا خوبی از خود نشان داد و قیمت خود را اندکی بالا برد. هم‌چنین، حجم معاملات هر دو کوین نیز شاهد تغییرات زیادی بوده است.

نمودار قیمت اتریوم

مائوریتسیو دی بارتولومئو، یکی از بنیانگذاران شرکت لدن، گفته است:

«در حقیقت، بیت کوین از طلا، S&P 500، پوند، یورو، دلار کانادا و بسیاری دیگر از ارزهای خارجی و کلاس‌های دارایی عملکرد بهتری از خود نشان داده است.»

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
شنبه 9 مهر 1401 ساعت 15:09
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین