خبر

سمت و سوی بازار نفت خام

سمت و سوی بازار نفت خام

نفت وست تگزاس اینترمیدیت (WTI) در جریان کاهش تولید نفت اوپک پلاس، موضع خود را حفظ خواهد کرد. اوپک پلاس ممکن است 5 اکتبر تصمیم به کاهش تولید بگیرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از وب‌سایت «اف‌ایکس استریت»، نفت وست تگزاس اینترمیدیت (WTI) در جریان کاهش تولید نفت اوپک پلاس، موضع خود را حفظ خواهد کرد. قیمت «نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت» (WTI) در اواسط معاملات روز پنج شنبه، به بالاترین حد یک هفته اخیر رسید و سپس در بازارهای معاملات آسیایی، افت یک دلاری را تجربه کرد. 

در حال‌حاضر، سیگنال‌های قوی وجود دارد که نفت وست تگزاس، از پایین‌ترین سطح 9 ماهه (76.35 دلار) خود عقب گرد نموده و پس از شروع روند صعودی در روز چهارشنبه با افزایش سود روزانه تقریباً 5 درصدی مواجه شده است. اگرچه هنوز قیمت نفت تحت فشار شدید ترس از رکود فزاینده است و صحبت در رابطه با یک اصلاح قویتر زود است، اما نفت همچنان کشش خود را به عنوان یک بازار معاملاتی جذاب حفظ کرده است.

قدر مسلم، رکود می‌تواند به طور قابل توجهی به تقاضای جهانی آسیب رسانیده و قیمت را به میزان بیشتری پایین بیاورد، زیرا نفت از اواسط ماه ژوئن در یک روند نزولی ثابت قرار دارد.

از سوی دیگر، خوش‌بینی تازه‌ای به وجود آمده که ناشی از سیگنال‌هایی است که نشان می‌دهد گروه اوپک پلاس ممکن است برای تقویت قیمت نفت، در نشست 5 اکتبر خود تصمیم بگیرد که تولید را به میزان 1 میلیون بشکه در روز کاهش دهد.

تجزیه و تحلیل های تکنیال در نمودار روزانه ترکیبی است، اما سیگنال‌های مثبتی در نمودار هفتگی در حال توسعه است، زیرا پس از چهار هفته متوالی قرمز بودن، قراردادهای هفته صعودی شده و یک الگوی «تله خرسی» (bear-trap) شکل گرفته است که نتیجه رد حمایت های اصلی توسط فیبو 76.4٪ در «میانگین متحرک وزنی 100» (100 WMA) در فواصل 62.42 دلار تا 130.48 دلار است. 

انتظار می‌رود در کوتاه‌مدت، سوگیری صعودی بوده و بالای «تنکن سن» (Tenkan-sen) روزانه در 81.44 دلار قرار گیرد. اما گاوها (سرمایه گذاران امیدوار به افزایش قیمت‌ها) برای هموار شدن روند اصلاحی قوی‌تر، نیاز به ثبات در یک «کیجونسن» (Kijun-sen) روزانه در حدود 86.94 دلار دارند.

سطوح مقاومتی نفت خام وست تگزاس اینتر مدیت (WTI) شامل کانال‌های؛ 82.78;  83.04;  84.64 و 85.50 دلار است. 

سطوح حمایت نفت خام آمریکا (WTI) شامل کانال‌های؛ 81.44;  80.31;  80.00 و 79.55 است.

نمودار نفت خام وست تگزاس

نویسنده: گروه تولید محتوا
شنبه 9 مهر 1401 ساعت 13:50
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین