خبر

پیش‌بینی وضعیت بیت‌کوین در سه‌ماهه‌ی پایانی سال

پیش‌بینی وضعیت بیت‌کوین در سه‌ماهه‌ی پایانی سال

نتایج تحلیل‌ها نشان می‌دهند، بیت کوین شاید تا پایان سال به بالای 25,000 دلار برسد. ولی پیش‌بینی‌های نزولی نیز حاکی از رسیدن بیت کوین به 16,000 دلار هستند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین ادیشن، قیمت بیت کوین (BTC) در طول 12 ماه گذشته سقف 68,789.63 دلاری و کف 18,290.32 دلاری را تجربه کرده است. به همین خاطر است که بیت کوین به بحث‌برانگیزترین ارز دیجیتال بازار تبدیل شده است.

بیت کوین در فهرست بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال از لحاظ ارزش کل بازار در کوین مارکت کپ، در رتبه‌ی نخست قرار دارد. ارزش بازار این ارز دیجیتال 358,551,406,181.78 دلار است و حجم معاملات 24 ساعته‌ی آن نیز 54,924,428,083.53 دلار است. در واقع، بیت کوین نه تنها در بازار ارزهای دیجیتال، بلکه در بازارهای جهانی نیز در جایگاه بالایی قرار دارد.

هم‌اکنون، در روز شنبه 9 مهر، بیت کوین با قیمت 19,319 دلار معامله می‌شود. 

نمودار قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین طی چند هفته‌ی گذشته، پس از سقوط به کف 18‌,030 دلار، دائما بین 18,500 دلار و 24,000 دلار در نوسان بوده است. قیمت بیت کوین پس از بازگشت از سطح حمایت در پایین‌ترین قیمت ماهانه، اکنون یک حرکت جانبی را در پیش گرفته است - یعنی در حال حاضر، در یک محدوده‌ی ثابت در حال حرکت است. ولی تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند، قیمت بیت کوین به زودی از این وضعیت خارج شود.

پیش‌بینی بلندمدت قیمت بیت کوین در سه‌ماهه‌ی پایانی سال 2022 از این قرار است؛ اگر گاو‌ها (معامله‌گرانی که به دنبال افزایش قیمت هستند) بتوانند به خوبی از سطح حمایت فعلی محافظت کنند، حرکت قیمت بیت کوین تا پایان سال صعودی خواهد بود. به این ترتیب، می‌توان انتظار داشت که قیمت بیت کوین تا پایان سال به 25,000 دلار برسد.

محدوده قیمت بیت کوین

نمودار زیر نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین ظرف چند ماه گذشته دائما روند نزولی داشته است. البته، در طول این مدت، بیت کوین حرکات صعودی قابل توجهی را نیز تجربه کرده است. با توجه به تمام این شرایط، در وضعیت کنونی بیت کوین، حرکت نزولی این ارز دیجیتال را می‌توان به دورخیز یک گاو وحشی تشبیه کرد که یک قدم عقب‌تر می‌رود تا با سرعت بالا به سمت جلو حرکت کند. بنابراین، امکان دارد بیت کوین سطح مقاومت 1 22,048.9 دلاری خود را از میان بردارد و تا قیمت 33‌,005.9 دلار افزایش یابد.

اگر بیت کوین نتواند سطح مقاومت 1 22,048.9 دلاری را در هم بشکند، خرس‌ها (معامله‌گرانی که به دنبال کاهش قیمت‌ها هستند) ممکن است کنترل بازار را در دست بگیرند و بیت کوین را به روند نزولی خود بازگردانند. به زبان ساده، قیمت بیت کوین ممکن است تا سطح حمایت قبلی خود - 17,194.6 دلار - کاهش یابد.

سطوح حمایت و مقاومت

وضعیت آینده‌ی قیمت بیت کوین را می‌توان با کمک شاخص میانگین جهت‌‌دار (ADX) نیز تحلیل و پیش‌بینی کرد. شاخص میانگین جهت‌‌دار به معامله‌گران کمک می‌کند تا قدرت یک روند را - فارغ از جهت آن - شناسایی کنند؛ هم‌چنین، با استفاده از این اندیکاتور می‌توان فرایند ایجاد یک روند جدید یا تغییر در روند را نیز شناسایی کرد.

در نمودار زیر، ADX بیت کوین نشان داده شده است. به طور کلی، نمودار زیر نشان می‌دهد قدرت معاملاتی بیت کوین رو به زوال است؛ به این ترتیب، در آینده‌ی نزدیک احتمالا شاهد افت قیمت بیت کوین خواهیم بود. در نمودار زیر، شاخص نوسان نسبی (RVI) نیز نمایش داده شده است.

شاخص نوسان نسبی به جای اندازه‌گیری تغییرات قیمت، انحراف معیار تغییرات قیمت را در یک بازه‌ی زمانی ارزیابی می‌کند. به بیان ساده‌تر، هنگامی که شاخص نوسان نسبی بالای 50 باشد، میزان نوسان قیمت افزایش می‌یابد. هم‌چنین، در حال حاضر، شاخص قدرت نسبی (RSI) عدد 51 را نشان می‌دهد؛ این می‌تواند به عنوان نشانه‌ای از سیگنال خرید تلقی شود.

شاخص میانگین جهت دار

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
شنبه 9 مهر 1401 ساعت 10:45
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین