خبر

آیا طلا ماراتن جدیدی در پیش دارد؟

آیا طلا ماراتن جدیدی در پیش دارد؟

شاید زود به نظر برسد اما، باید خود را برای شروع چرخه فوق العاده جدید طلا در سال 2023 آماده کنیم، چرخه ای که می تواند زندگی سرمایه گذاران را تغییر دهد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از وب‌سایت «اف‌ایکس امپایر»، درست مانند زمانی که طلا وارد چرخه بزرگ اصلاحی خود در سال 2001 شد که در سال 2013 پایان یافت، ممکن است طلا وارد روند اصلاحی بزرگ دیگری شده باشد که شامل اندکی روند نزولی و سپس یک چرخه فوق العاده صعودی باشد.

سال جالبی بوده است که سهام آن نزدیک به 25 درصد کاهش یافته است و اوراق قرضه بیش از 40 درصد از اوج سال 2020 کاهش یافته است. سرمایه گذاران از خرید و نگه داری منفعلانه نگران شده اند و ما می‌توانیم این را در بازار سهام از طریق فروش انبوه سهام و اوراق مشارکت سهام ببینیم. زمانی که سرمایه گذاران دچار ترس و نگرانی می شوند، تقریبا تمام دارایی های خود را نقد می کنند، به همین دلیل است که ما شاهد فروختن سهام و همین طور فلزات گرانبها هستیم. سرمایه گذاران در سراسر جهان این نقدینگی را در جایی متمرکز می کنند که بتوانند پول خود را حفظ کنند. با کاهش ارزش بیشتر ارزها، بخشی از سرمایه ها به سمت دلار به عنوان یک دارایی امن رفته است.

تجزیه و تحلیل طلا
در اینجا می توانید تجزیه و تحلیل دقیق با چشم انداز کوتاه مدت و بلند مدت را مشاهده نمایید.
روند جهانی ارز - نمودارهای ماهانه
با افزایش شاخص دلار آمریکا، شاهد کاهش قیمت فلزات گرانبها هستیم. همانطور که از نمودارهای زیر می بینید، تقریباً تمام ارزها در حال کاهش ارزش هستند، که این به افزایش شاخص دلار آمریکا کمک می کند. همان طور که می دانید، این یک باد مخالف برای فلزات گرانبها است.

نمودار ارزها

نمودار ماهانه طلا در مقایسه با بازار خرسی  2008 و 2022
بیایید به نمودار ماهانه طلا نگاهی بیندازیم. طلا در سال 2019 وارد یک ابر چرخه صعودی جدید شد که بسیار شبیه به چرخه فوق العاده ای است که در سال 2001 شروع شد.

بازار نزولی که ما در سهام شروع کرده ایم را می توان با بازار نزولی سال 2008 مقایسه کرد. تحلیل تکنیکال نشان می دهد که طلا می تواند 16 درصد کاهش دیگر را اصلاح کند و با همان اصلاح 34 درصدی که در سال 2008 شاهد بودیم مطابقت داشته باشد.

قیمت طلا سطح حمایت 1674 را تهدید می کند. اگر قیمت در نمودار ماهانه شکسته شود، نشان دهنده فروش زیاد طلا به سطح 1300 تا 1400 دلار خواهد بود.

در حالی که شرایط و اقتصاد بسیار متفاوت از سال 2008 است، نمودارهای قیمت تصویر بسیار مشابهی را ترسیم می کنند. به نظر می رسد هنوز راه درازی برای یافتن حمایت طلا باقی مانده است و ممکن است 8 تا 12 ماه دیگر طول بکشد. معتقدم فلزات گرانبها یکی از اولین دارایی‌هایی خواهد بود که نزولی شده و سپس یک رالی چند ساله را آغاز می‌کند که بسیار شبیه به شرایط به وجود آمده در رالی 2009 تا 2011 است.

در حالی که اصلاح 34 درصدی، ممکن است بسیار بزرگ به نظر برسد، اما مطابق با آنچه در گذشته دیده‌ایم است. در حالی که نمودارهای قیمت تکرار نمی‌شوند، نتظار می رود که سناریوی مشابهی رخ دهد، گرچه مطمئن هستم که کمی متفاوت ظاهر خواهد شد.

نمودار طلا

تجزیه و تحلیل قیمت؛ مرحله 4 کاهش قیمت طلا شروع شده است
قیمت طلا در آستانه شکست مرحله سوم قرار دارد. هنگامی که شکست تایید شد، مرحله 4 فرایند کاهشی شروع می شود که به نام بازار «خرسی» (نزولی) شناخته می شود. توجه به این نکته مهم است که ما می‌توانیم  در چرخه های بزرگ صعودی شاهد بازارهای نزولی هم باشیم. 

درست مانند زمانی که طلا  چرخه فوق العاده جدید خود را در سال 2001 شروع کرده و تا سال 2013 ادامه یافت، ممکن است اصلاحات بزرگ و بازارهای نزولی کوچک در چرخه بزرگ صعودی رخ دهد.

نمودار تحلیل تکنیکال

شاخص دلار بالاتر می رود 
شاخص دلار آمریکا یکی از پرسرو‌صداترین دارایی‌ها در سال جاری بوده است. افزایش ارزش دلار در تمام سال فشار نزولی بر فلزات گرانبها وارد کرده است. همانطور که از نمودار سه ماهه زیر می بینید، شاخص دلار آمریکا همچنان راه زیادی در پیش دارد تا با بالاترین میزان خود در سال 2001 مطابقت داشته باشد.

به خاطر داشته باشید که من هنوز فکر می کنم قبل از اینکه دلار به بالاترین حد خود برسد و جهت معکوس شود، سه تا پنج الگو میله‌ای دیگر وجود دارد. هر میله در نمودار 3 ماه است، زیرا این نمودار سه ماهه است، بنابراین ما هنوز یک سال قیمت های پایین تر طلا را در پیش داریم.

نمودار تکنیکال دلار

اگر طلا شکسته شود و بازار سهام کماکان نزولی باشد، شاهد ادامه فروش سهام استخراج طلا خواهیم بود. سهام طلای صندوق GDX پتانسیل کاهش 44 درصدی قیمت را در سال آینده نشان می دهد. اگرچه این ممکن است بد به نظر برسد، اما در زمان انجام به یک فرصت فوق العاده تبدیل خواهد شد. به نظر می رسد، سهام نقره و نقره نیز از سهام طلا پیروی خواهد کرد.

تکنیکال طلا


به طور خلاصه، فلزات گرانبها روند هیجان انگیزی را در پیش گرفته است. شاید زود به نظر برسد اما، باید خود را برای شروع چرخه فوق العاده جدید در سال 2023 آماده کنیم، چرخه ای که می تواند زندگی سرمایه گذاران را تغییر دهد.

نویسنده: گروه تولید محتوا
شنبه 9 مهر 1401 ساعت 10:19
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین