خبر

آمریکا روسیه را نقره داغ کرد/ اعمال تحریم‌های شدید علیه مقامات

آمریکا روسیه را نقره داغ کرد/ اعمال تحریم‌های شدید علیه مقامات

ايسنا : دولت آمریکا در واکنش به الحاق چهار قلمرو اوکراین به روسیه، دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه این کشور اعمال کرد که مقامات دولتی و نظامی و اعضای خانواده آنها را هدف قرار می‌دهد.

وزارتخانه‌های خزانه‌داری، تجارت و خارجه آمریکا هر کدام به صورت جداگانه با انتشار اطلاعیه‌هایی تحریم‌هایی را علیه تصمیم‌گیرندگان در مسکو، متحدان ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و نهادهایی که از تشکیلات نظامی – صنعتی در روسیه حمایت می‌کنند، اعلام کردند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: ایالات متحده به صراحت تلاش‌های متقلبانه روسیه برای تغییر مرزهای به رسمیت شناخته‌شده بین‌المللی اوکراین از جمله با برگزاری "رفراندم‌های" ساختگی در مناطق لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپوریژیا اوکراین را رد می‌کند. این نقض آشکار قوانین بین‌المللی و منشور ملل متحد است.

بلینکن گفت، این تحریم‌ها هشداری آشکار از سوی ایالات متحده و متحدانش در گروه هفت است که "هزینه‌هایی برای هر فرد، نهاد یا کشوری که در نتیجه تلاش‌های غیرقانونی روسیه برای تغییر وضعیت سرزمینی اوکراین، از روسیه حمایت سیاسی یا اقتصادی می‌کند، در کار خواهد بود."

در همین رابطه وزارت خزانه‌داری آمریکا خانم الویرا نابیولینا، رئیس بانک مرکزی روسیه و مشاور سابق پوتین را تحریم کرد. این وزارتخانه همچنین بیش از ۱۰۰ نماینده دومای روسیه را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد. وزارت خزانه‌داری و وزارت خارجه آمریکا همچنین بستگان اعضای شورای امنیت ملی روسیه از جمله همسر و فرزندان میخائیل میشوستین، نخست‌وزیر روسیه و سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه را تحریم می‌کنند.

وزارت امور خارجه آمریکا همچنین محدودیت‌های ویزا را علیه اوچور-سوگه مونگوش، یک سرباز روس که متهم به شکنجه جنسی یک اسیر جنگی اوکراینی است، اعمال می‌کند. این تحریم‌ها همچنین صدها فرد دیگر از جمله اعضای ارتش روسیه و مقامات نظامی بلاروس را هدف قرار می‌دهند.

همچنین وزارت تجارت آمریکا نام ۵۷ نهاد را به فهرست تحریم‌های خود می‌افزاید تا دسترسی روسیه به فناوری‌های کلیدی و دیگر اقلامی که به تلاش‌های جنگی آن دامن می‌زند، محدود کند.  

دور جدید تحریم‌های واشنگتن علیه کرملین، ساعاتی پس از سخنرانی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و اعلام چهار منطقه اوکراینی به عنوان بخشی از خاک روسیه اعلام شد. پوتین در سخنانش به برگزاری رفراندوم در چهار منطقه اوکراین و "اراده میلیون‌ها تن" در توجیه اقدامش استناد کرد؛ رفراندوم‌هایی که غرب آنها را "ساختگی" و "دستکاری شده از سوی کرملین" می‌داند.

منبع:
شنبه 9 مهر 1401 ساعت 10:16
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین