خبر

حرکت رو به جلو طلا با عقبگرد دلار آمریکا

حرکت رو به جلو طلا با عقبگرد دلار آمریکا

قیمت طلا برای دومین روز متوالی افزایش یافت، در زمان نگارش مقاله،طلا در کانال 1660 دلار معامله می‌شود که 1.87% بالاتر از قیمت آن در اول روز است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از وب‌سایت «اینوستینگ»، قیمت طلا در روز چهارشنبه و برای دومین روز متوالی افزایش یافت، چرا که ارزش دلار آمریکا در سراسر جهان، تحت تاثیر کاهش بازدهی خزانه داری و یک اصلاح تکنیکال نابهنگام، تضعیف شده است.

در زمان نگارش این مقاله، انس طلا در کانال 1660 دلار معامله می‌شود که 1.87 درصد بالاتر از قیمت آن در ابتدای روز است. به این ترتیب زیان های روزانه که باعث شد فلز زرد در اوایل جلسه به پایین ترین سطح خود یعنی 1614 دلار برسد تا حدودی جبران شد. عامل اصلی بهبود فلز زرد عقب گرد بازدهی جهانی (هزینه فرصت نگهداری طلا) بود که در نتیجه دخالت بانک مرکزی انگلیس و خرید طلا برای تثبیت بازارهای بریتانیا صورت گرفت

بازده اوراق قرضه ایالات متحده در روز چهارشنبه بین 3 تا 5 درصد کاهش یافت و نرخ اوراق قرضه 2، 5 و 10 ساله به ترتیب 4.12، 3.95 و 3.73 درصد بود. دلار آمریکا که با شاخص DXY اندازه‌گیری می‌شود، از کانال جدید 114.77 که به آن رسیده بود عقب نشینی کرده و در پایان جلسات معاملاتی نیویورک به زیر 113.00 رسید.

با توجه به آمارها، شاخص خانه های فروشی ایالات متحده نتایج نگران کننده ای را نشان داده و ترس از رکود را پر رنگ کرده است. از این نظر، بسیاری از سرمایه گذاران نگران هستند که فدرال رزرو در سیاست های پولی خود برضد تورم بیش از حد تهاجمی بوده و با ایجاد شرایط مالی سخت تر، اقتصاد آمریکا را به سمت رکود سوق دهد.

به لحاظ تکنیکال، طلا به دلار (XAU/USD) با توجه به شاخص های نمودار روزانه پیش رو دارای یک روند نزولی کوتاه مدت است، که در مجموع به کاهش فشار فروش اشاره می کنند. «شاخص قدرت نسبی» (RSI) از سطوح فروش بیش از حد فاصله گرفته است. در حالی که «مکدی» (MACD) نقاط قرمز کمتری را نشان داد که نشان دهنده کاهش سود فروش است.

نمودار روزانه طلا

اگر گاوها (سرمایه‌گذاران امیدوار به افزایش قیمت‌ها) مومنتوم‌ها را در نظر گرفته و حرکت کنند، سطوح مقاومت بعدی در «میانگین متحرک ساده 20 روزه» (SMA 20) در حدود 1683 دلار شکل گرفته و به دنبال آن سطح روانی و بسیار مهم 1700 دلار مشاهده خواهد شد. 

در روند نزولی، سطح حمایتی می تواند 1615 دلا و سپس سطح روانی 1600 دلار و در نهایت آخرین سطح حمایتی فعلی 1590 دلار خواهد بود.

به نقل از تحلیلگر وب‌سایت «اف ایکس امپایر» «کریستوفر لویس»، به دلار آمریکا و بازارهای نرخ بهره توجه زیادی داشته باشید، زیرا هر دو همبستگی منفی زیادی با طلا دارند، به خصوص در حال حاضر. شایان ذکر است که با ادامه شرایط کنونی، بازار به خوبی می تواند تا سطح 1500 دلار کاهش یابد.

سطح حمایت ساختاری بعدی نزدیک به سطح 1200 دلار است که نشان می دهد ما می توانیم حرکت نسبتاً بزرگی را شاهد باشیم. سناریوی جایگزین این است که اتفاقی بیفتد و ما به بالای سطح 1700 دلار برگردیم. 

نویسنده: گروه تولید محتوا
پنجشنبه 7 مهر 1401 ساعت 13:34
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین