خبر

دلار عقب نشینی کرد

دلار عقب نشینی کرد

دلار عقب نشینی کرده و به این ترتیب تغییراتی در نرخ برابری یورو/دلار، طلا و همین طور نفت ایجاد شده است. با این اوصاف شمش می تواند ضررها را جبران کند و....

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از وب‌سایت «اف‌ایکس استریت» دلار عقب نشینی کرده و به این ترتیب تغییراتی در نرخ برابری یورو/دلار، طلا و همین طور نفت ایجاد شده که در ادامه به بررسی و تجزیه و تحلیل این بازارها می پردازیم.

تلاش یورو/دلار (EUR/USD) برای ورود به روند اصلاحی

دلار آمریکا، پس از اینکه معامله گران از بازارهای نوسانی و پر سر و صدا سود کردند، عقب نشینی کرده است. وضعیت اشباع فروش «شاخص قدرت نسبی» (RSI) نمودار روزانه نشان دهنده این است که دلار می تواند نفس راحتی بکشد. از آنجایی که سوگیری و روند رو به پایین است، معامله گران ممکن است به دنبال نقاط فروش بالاتری باشند. 

واگرایی صعودی «شاخص قدرت نسبی» (RSI) حاکی از کاهش سرعت فروش و حرکت به سمت کانال 0.9700 است، که باعث می شود فروشندگان بیشتری وارد بازار شوند. سطح مقاومت بعدی، کانال 0.9810 بوده و نمی تواند اثر چندانی بر بازار در شرایط کوتاه مدت داشته باشد، مگر آنکه سطح 1.0050 شکسته شود. در حال حاضر نزدیک‌ترین حمایت و پشتیبانی سطح 0.9540 می باشد. 

نمودار تکنیکال یورو دلار

طلا به دلار (XAU/USD) وارد سطوح مقاومتی می شود

با عقب‌نشینی دلار، شمش می‌تواند ضررها را جبران کند. با این حال، فلز گرانبها پس از اینکه گاوها (سرمایه‌گذاران امیدوار به افزایش قیمت‌ها) کف بحرانی قیمت در کانال 1680 را از دست دادند، هنوز تحت فشار است. یک تثبیت کوتاه قیمتی در سیگنال مقاومتی و در روند رو به پایین و نزولی مشاهده شد. هر چند که کانال 1615، سطحی بود که توانست معامله گران را به خرید ترغیب نماید، اما غالبا سرمایه گذاران نگران بودند که در اواسط یک فرایند کاملا نزولی وارد بازار شده باشند(اصطلاحا نگران بودند سعی داشته باشند یک چاقوی در حال سقوط را بگیرند). 

دور جدید فروش ممکن است طلا را به پایین‌ترین سطح آن از آوریل 2020 یعنی کانال 1570 برساند. 1670 سطح مقاومت جدیدی است که در آن، خرس‌ها (سرمایه‌گذاران امیدوار به کاهش قیمت‌ها) می‌توانند قدرت فروش بالایی داشته باشند.

نمودار تکنیکال طلا دلار

نفت آمریکا 

«نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت» (WTI) با کاهش بیش از حد انتظار ذخایر نفت خام ایالات متحده، صعودی شد. سقوط به زیر 82.00 دلار، روند برگشتی اخیر را تحت الشعاع قرار داده، و فشار طرف خرید را مجدداً افزایش داده است. دنبال کنندگان روند کنونی ممکن است این را به عنوان سیگنالی برای اضافه کردن سهام خود در نظر بگیرند.

قیمت‌ها امسال بیشتر در محدوده 75.00 دلار نوسان داشته و گاهی هم به محدوده سوددهی در 77.00 دلار وارد شده است. در این شرایط، «شاخص قدرت نسبی» (RSI) با روند خرید بیش از حد می‌تواند روند صعودی را محدود کند. در کانال 83.40 حمایت تبدیل شده به مقاومت با «میانگین متحرک 20 روزه» (EMA20) مطابقت داشته و می تواند باعث ایجاد تحرکاتی در بازار شود. بالاتر از این محدوده، در منطقه عرضه در نزدیکی کانال 87.00 ممکن است شرایط فروش بالا برقرار شود. 

نمودار روزانه نفت

نویسنده: گروه تولید محتوا
پنجشنبه 7 مهر 1401 ساعت 12:20
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین