خبر

سه‌ماهه‌ی پایانی 2022؛ پایانی بر روند نزولی بیت‌کوین؟

سه‌ماهه‌ی پایانی 2022؛ پایانی بر روند نزولی بیت‌کوین؟

بیت کوین هم‌چنان زیر 19 هزار دلار معامله‌ می‌شود؛ ولی سرمایه‌گذاران امیدوارند سه‌ماهه‌ی پایانی 2022 پایانی بر روند نزولی کریپتو باشد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، قیمت بیت کوین (BTC) در 28 سپتامبر (6 مهر) به پایین‌ترین سطح هفتگی خود رسید؛ ارزش دارایی‌های پرریسک در بازار یک شبه کاهش یافت.

نمودار قیمت بیت کوین

داده‌های کوین‌تلگراف مارکتس پرو و تریدینگ‌ویو نشان می‌دهند که قیمت بیت کوین در صرافی بیت‌استمپ کاهش یافته و به 18,461 دلار رسیده است؛ روز گذشته (5 مهر) قیمت بیت کوین برای لحظاتی تا بالای 20,000 دلار صعود کرده بود. هم‌اکنون، در حوالی ساعت 14:00 روز چهارشنبه 6 مهر، بیت کوین با قیمت 18,832 دلار معامله می‌شود.


بازار کریپتو و بیت کوین کماکان همبستگی خود را با بازارهای سهام حفظ کرده‌اند. S&P 500 و شاخص نزدک کامپوزیت روز گذشته را به ترتیب با 0.25 درصد کاهش و 0.25 درصد افزایش به پایان رساندند.

ولی علی‌رغم رشد شاخص نزدک، کریپتو نتوانست ضررهای خود را جبران کند. با این‌که تحلیلگران به وضعیت بازار کریپتو در سه‌ ماهه‌ی چهارم 2022 بسیار امیدوار هستند، به نظر می‌رسد معامله‌گران ابتدا باید یک دوره‌ی نزولی دیگر را نیز پشت سر بگذارند.

تحلیلگر محبوبی که با نام مستعار Il Capo of Crypto در توییتر فعالیت می‌کند، به تازگی گفته است، ماه‌ اکتبر در سال گذشته ماه خوبی برای بیت کوین بود. این احتمال وجود دارد که اکتبر امسال نیز رفتار مشابه‌ای از بیت کوین مشاهده کنیم - وی به ماه اکتبر لقب «Uptober» داده است - ترکیبی از دو کلمه‌ی انگلیسی October و Up، به معنی اکتبر صعودی.

به گفته‌ی وی، «انتظار می‌رود در سه ماهه‌ی چهارم سال 2022 شاهد روند صعودی بیت کوین باشیم. ولی سرمایه‌گذاران ابتدا باید کف‌های جدیدی را تجربه کنند.»

هم‌چنین، معامله‌گر و تحلیلگر دیگری با نام مستعار Rekt Capital، به موانعی اشاره کرده است که بیت کوین باید در یک بازه‌ زمانی ماهانه بر آن‌ها غلبه کند.

وی در توییتی درباره‌ی کندل پایانی ماهانه‌ی سپتامبر نوشت: «قیمت بیت کوین در حال حاضر، در سطح 19,800 دلار با یک مانع قوی دست‌وپنجه نرم می‌کند. با نزدیک شدن به روز پایانی ماه سپتامبر، انتظار می‌رود که شاهد ادامه‌ی نوسان قیمت بیت کوین در اطراف این سطح باشیم. مهم‌ترین نکته این است که کندل ماهانه در چه منطقه‌ای بسته خواهد شد.»

نمودار بیت کوین

به گفته‌ی Rekt Capital، بسته شدن قیمت ماهانه‌ی بیت کوین در زیر خط سبز - در نمودار بالا - به معنای خروج از محدوده‌ی ماهانه‌ای است که از اواخر سال 2020 تاکنون در کف نمودار بیت کوین وجود داشته است. پیش‌بینی می‌شود، بیت کوین با تجربه‌ی یک کف جدید بتواند روند صعودی خود را آغاز کند. بنابراین، پیش از شروع یک پاییز صعودی در سه‌ماهه‌ی پایانی سال 2022، باید منتظر تجربه‌ی کف قیمت جدیدی از بیت کوین باشیم. 

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
چهارشنبه 6 مهر 1401 ساعت 15:27
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین