خبر

تحلیل بازارهای نفت خام

تحلیل بازارهای نفت خام

در حالت صعودی، سطح 90 دلار برای نفت برنت مانع بزرگی است که غلبه بر آن دشوار است.اگر قرار باشد به بالای 90 دلار برسیم، قبل از آن به سطح 80 دلار خواهیم رسید.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از وب‌سایت «اف‌ایکس امپایر»، بازارهای نفت خام در بازارهای معاملاتی روز سه شنبه به دلیل شرایط فروش بالا از نرخ وضعیت نسبتا خوبی برخوردار بودند.

تجزیه و تحلیل تکنیکال «نفت خام وست تگزاس اینترمدیت» (WTI)
«نفت خام وست تگزاس اینترمدیت» (WTI) در جریان معاملات روز سه شنبه کمی افزایش یافته است، البته کماکان شاهد نوسانات زیادی هستیم. سطح 80 دلار یک رقم بزرگ، گرد و از نظر روانی مهم است که ما به آن نزدیک می شویم. این سطحی است که قبلا نفت خام وست تگزاس در آن مورد حمایت قرار گرفته است.

در این مرحله، ممکن است سوالات زیادی در مورد نفت خام و به طور کلی محدوده قیمتی آن مطرح شود، اما به احتمال زیاد صرف نظر از اینکه آیا می تواند در آنجا شکسته شود یا خیر، نزولی باقی نخواهد ماند. در صورتی که این سطح حمایتی شکسته شود، در کانالی نزدیک به سطح 82 دلار، باید شاهد فروش قابل توجهی باشیم زیرا قبلا این نقطه یک سطح نزولی قوی بوده است. در این صورت فکر می کنم بازار شاهد یک نوع «محو شدن رالی» (fade the rally) خواهد بود. 

تجزیه و تحلیل تکنیکال نفت خام برنت
بازارهای برنت نیز در جریان معاملات اندکی افزایش یافتند زیرا همچنان شاهد رفتارهای پر سر و صدا و نوسانی هستیم. در نهایت، این همان چیزی است که در بازار «نفت خام وست تگزاس اینترمدیت» (WTI) شاهد بودیم، جایی که رالی ها همچنان به فروش منتهی می شوند. در حالت صعودی، سطح 90 دلار احتمالا مانع بزرگی خواهد بود که غلبه بر آن دشوار است. و بنابراین من از این نقطه نظر به بازار نفت خام برنت نگاه خواهم کرد. اگر قرار باشد به بالای 90 دلار برسیم، به احتمال زیاد قبل از رسیدن به آن جا سطح 80 دلار را مشاهده خواهیم کرد. 
به خاطر داشته باشید که نگرانی های زیادی در مورد وضعیت رشد جهانی وجود دارد، که صادقانه باید گفت ناامید کننده است. تا زمانی که وضعیت رشد جهانی این گونه باشد، برای نفت خام شرایط سخت خواهد بود. من می دانم که ما در موقعیت فروش بیش از حد قرار داریم، اما این فقط به این معنی است که دوباره شرایط صعود و فروش خواهیم داشت.

نمودار تحلیل تکنیکال نفت

نویسنده: گروه تولید محتوا
چهارشنبه 6 مهر 1401 ساعت 13:04
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین