خبر

امور مالی غیرمتمرکز (دیفای)، نیازمند قانونمندسازی

امور مالی غیرمتمرکز (دیفای)، نیازمند قانونمندسازی

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، اذعان کرد، گستره‌ی کاربرد دیفای در میان عموم رو به افزایش بوده و به همین خاطر، شدیدا نیازمند قانونمندسازی است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، جروم پاول، رئیس بانک مرکزی ایالات متحده، در مورد گسترش کاربرد امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و تاثیر آن بر اکوسیستم مالی سنتی صحبت کرده و خواستار تنظیم مقررات مناسبی برای آن شده است.

جروم پاول در جریان کنفرانسی به میزبانی بانک مرکزی فرانسه در ۲۷ سپتامبر (5 مهر)، تحت عنوان «فرصت‌ها و چالش‌های توکن‌سازی امور مالی» گفت: «مشکلات ساختاری بسیار مهمی در خصوص عدم شفافیت در اکوسیستم دیفای وجود دارند.»

پیش از اظهار نظر جروم پاول در خصوص مشکلات امور مالی غیرمتمرکز (دیفای)، آگوستین کارستنز، مدیر کل بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی (BIS)، نسبت به وجود برخی تضاد منافع میان امور مالی غیرمتمرکز و امور مالی سنتی ابراز نگرانی کرده بود.

به گفته‌ی کارستنز، دنیای بسیار گسترده و بدون مرز دیفای و کریپتو «چالش بزرگی» را برای بانک‌های مرکزی و نهادهای ناظر بر امور مالی ایجاد کرده است.

جروم پاول به این نکته اذعان کرد که تاکنون تعامل قابل توجهی میان دیفای و سیستم بانکی وجود نداشته، و همین مسئله تاثیرات «زمستان دیفای - سقوط بازار کریپتو در چند ماه اخیر» را بر امور مالی سنتی محدود کرده است. با وجود این، وی خاطرنشان کرد، ضعف و مشکلات مربوط به قانونمندسازی دیفای و کریپتو هر چه زودتر باید برطرف شوند، زیرا تاثیرات این بازار بر بازارهای سنتی روز به روز در حال افزایش هستند.

به اعتقاد جروم پاول، با گسترش روزافزون کاربرد دیفای و استفاده از کریپتو در سطوح خرده‌فروشی، لازم است مقررات مناسبی برای آن تدوین و اعمال شوند. اظهارات اخیر جروم پاول نشان می‌دهند، وی مطمئن است که دیفای - علی رغم رکود موقتی بازار آن - در آینده‌ی نزدیک رشد قابل توجهی را تجربه خواهد کرد.

طبق گزارش دیفای‌لاما، ارزش کل قفل شده (TVL) در دیفای از بالاترین رکورد خود در اواخر دسامبر سال گذشته، 71 درصد کاهش یافته و به حدود 62 میلیارد دلار رسیده است. بیت کوین (BTC) و سایر ارزهای دیجیتال در ماه‌های اخیر دچار نوسان‌ها و سقوط قیمت شدیدی شده‌اند. قیمت بیت کوین، که لقب پادشاه ارزهای دیجیتال را یدک می‌کشد، در لحظه‌ی نگارش این مطلب - حوالی ساعت 10:30 صبح چهارشنبه 6 مهر - به 18,725 دلار رسیده است.

نمودار قیمت بیت کوین

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
چهارشنبه 6 مهر 1401 ساعت 10:51
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین