خبر

طلا بخریم یا بفروشیم؟

اگر قرار باشد طلا کاهش پیدا کند، اولین سطح جدی حمایت آن منطقه مهم 1640 دلار خواهد بود. در صورتیکه طلا پایین این منطقه نفوذ کند، سطح مهم بعدی قیمت 1626 دلار است.

به گزارش بنکر (Banker)، چنانچه خرس های مارکت طلا را پایین تر ببرند، سطح مهم بعدی 1610 خواهد بود.

اگر طلا افزایش پیدا کند، اولین سطح مهم مقاومت آن قیمت 1650 دلار خواهد بود. در صورتیکه طلا بتواند با موفقیت از این منطقه عبور کند، سطح مهم بعدی 1670 دلار می باشد. چنانچه گاوهای مارکت موفق به بالاتر بردن قیمت طلا شوند، سطح مقاومت بعدی 1690 دلار خواهد بود.

همینطور که مشاهده می کنید طلا امروز و با شروع هفته کاری فارکس به پایین ترین میزان خود از آوریل 2020 تا الان سقوط کرده است. به نظر می رسد خرید دلار و فروش هر چیز دیگری در مارکت به یک اولویت تبدیل شده است.

همین مساله فشارهای زیادی روی قیمت طلا وارد کرده و این فلز گرانبهای بی بهره را تحت فشارهای فروش قرار داده است.

هفته گذشته فدرال رزرو امریکا نرخ های بهره را مجددا 75 واحد دیگر افزایش داد. این مساله بدین معنی است که بانک مرکزی امریکا کاملا مصمم است تا تورم موجود در کشور را کاهش دهد.

این اقدام فدرال رزرو باعث شد تا نرخ بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری موفق شود به بالاترین میزان خود از اول آوریل 2010 تا الان افزایش یابد. جمعه گذشته نرخ بازده ده ساله تا رقم 3.82% پرواز کرد. در همین راستا نرخ بازده اوراق قرضه دو ساله هم به بالاترین سطح خود در 15 سال گذشته افزایش یافته است.

تمام این فاکتورها توانسته از دلار امریکا حمایت کند و باعث سقوط طلا شود.

فراموش نکنید که احساسات مارکت کماکان به دلیل ترس از رکود که ناشی از افزایش سریع تر نرخ های بهره توسط بانک های مرکزی بزرگ است شکننده می باشد.

ضمنا مارکت امروز قرار نیست خبر تاثیرگذاری از سمت امریکا دریافت کند در نتیجه سخنرانی چند تن از مقامات فدرال رزرو امریکا محرک های امروز بازار طلا خواهند بود.


منبع:
سه شنبه 5 مهر 1401 ساعت 12:11
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین