خبر

اپل تولید آیفون ۱۴ در هند را آغاز کرد

اپل تولید آیفون ۱۴ در هند را آغاز کرد

طبق اعلام اپل، این شرکت رسما تولید آیفون ۱۴ در هند را آغاز کرده است. این اولین باری است که کمی بعد از عرضه‌ی آیفون جدید، اپل تولید آیفون موردنظر را در هند آغاز می‌کند. بر اساس گزارش سایت TechCrunch، اپل برای تولید این مدل از کارخانه‌های فاکس‌کان که در منطقه‌ی سریپرومبودور هند قرار دارد، بهره می‌برد.

اگرچه اپل در گذشته هم برخی از آیفون‌های پرچم‌دار را در هند تولید کرده، اما معمولا این کار ماه‌ها بعد از عرضه‌ی مدل‌های موردنظر صورت می‌گرفت. این رویکرد برای آیفون ۱۱، ۱۲ و ۱۳ تکرار شده ولی حالا این شرکت رویکرد خود را برای آیفون ۱۴ تغییر داده است.

ماه‌ها قبل گزارش‌هایی مبنی بر تلاش اپل برای کم کردن فاصله‌ی بین خطوط تولید چین و هند به منظور تولید آیفون‌های جدید منتشر شد. ابتدا گفته می‌شد تولید آیفون ۱۴ در هند از اواخر اکتبر کلید می‌خورد اما با حل شدن چالش‌های مربوط به زنجیره تامین، اپل موفق شده روند تولید آیفون ۱۴ را زودتر آغاز کند.

آیفون 14 هند

اپل برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ تولید آیفون را در هند با هدف کاهش اتکای این شرکت به چین به دلیل درگیری‌های فزاینده با ایالات متحده آمریکا آغاز کرد. در ضمن با تولید آیفون در هند، جذابیت این مدل‌ها در بازار هند افزایش پیدا می‌کند زیرا هزینه‌های تولید پایین می‌آید. در حال حاضر آیفون ۱۴ در هند با قیمت پایه ۹۸۰ دلار به فروش می‌رسد و این در حالی است که همین گوشی در بازار آمریکا ۸۰۰ دلار قیمت دارد.

دیگر شرکت‌ها مانند گوگل هم به دنبال کاهش اتکا به چین و تولید گجت در دیگر کشورها هستند. بر اساس گزارش‌ها، گوگل قصد دارد بخشی از گوشی‌های پیکسل را در هند یا ویتنام تولید کند. سامسونگ هم از سال ۲۰۰۷ مشغول تولید گوشی‌های خود در هند بوده و در سال ۲۰۱۸ از بزرگ‌ترین کارخانه‌ی تولید گوشی در هند رونمایی کرد.

  • مقایسه دوربین آیفون ۱۴ پرو مکس با گلکسی S22 اولترا و پیکسل ۶ پرو

منبع: The Verge

منبع:
دوشنبه 4 مهر 1401 ساعت 19:46
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین