خبر

سقوط جفت ارز یورو دلار به پایین‌ترین سطح/روند نزولی پوند انگلیس

سقوط جفت ارز یورو دلار به پایین‌ترین سطح/روند نزولی پوند انگلیس

دلار صعود کرد و جفت ارز یورو دلار EUR/USD به پایین‌ترین حد خود در ۲۰ سال اخیر رسید.

به گزارش نبض بازار، پوند انگلیس به روند نزولی خود در مقایسه با دلار آمریکا ادامه داد و به زیر ۱.۰۸ دلار سقوط کرد و در پایین‌ترین سطح در ۳۷ سال گذشته معامله شد.

دلار صعود کرد و جفت ارز یورو دلار EUR/USD به پایین‌ترین حد خود در ۲۰ سال اخیر رسید. به‌طوری که در حال حاضر در محدوده زیر ۰.۹۹۰ معامله می‌شود.

در همین حال، دلار اخیراً در بحبوحه تصمیم فدرال رزرو برای افزایش ۷۵ واحدی نرخ بهره افزایش یافته است.

بانک مرکزی انگلیس نیز نرخ بهره را ۵۰ واحد افزایش داده است.

پوند در ساعت ۲:۱۴ بامداد به وقت اروپای مرکزی (CET) در برابر دلار ۰.۵۶ درصد کاهش یافت و به قیمت ۱.۰۷۹۵۹ فروخته شد.

از ابتدای سال، واحد پول بریتانیا بیش از ۲۰ درصد در مقایسه با دلار کاهش یافته است.

تحلیل تکنیکال یورو دلار EUR/USD

با نگاهی به نمودار ۴ ساعته، این جفت ارز زیر سطح حمایت ۰.۹۹۸۰ و خط روند صعودی اصلی معامله شد؛ که همین نکته باعث حرکت نزولی به زیر منطقه حمایت اصلی در ۰.۹۹۰۰ شد. یورو دلار نهایتا در زیر سطح ۰.۹۹۰۰، «میانگین متحرک ساده ۱۰۰ روزه» (قرمز، ۴ ساعت)، و «میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه» (سبز، ۴ ساعت) قرار گرفت. این کاهش به زیر منطقه حمایتی ۰.۹۸۰۰ رسید و این جفت حتی زیر ۰.۹۷۰۰ معامله شد.

در نهایت یورو دلار بیش از ۲۵۰ پیپ کاهش یافت و به پایین‌ترین حد در ۲۰ سال اخیر در ۰.۹۵۵۰ معامله شد. اکنون در حال تصحیح ضرر است و بالاتر از سطح ۰.۹۶۰۰ معامله می‌شود. در جهت صعودی، مقاومت اولیه در نزدیکی منطقه ۰.۹۷۰۰ قرار دارد.

اولین مقاومت اصلی نزدیک به ۰.۹۷۵۰ است. حرکت واضح بالاتر از سطح ۰.۹۷۵۰ می‌تواند در‌ها را برای افزایش تازه به ۰.۹۸۰۰ باز کند. هر گونه افزایش بیشتر ممکن است یورو دلار را به سمت سطح مقاومت ۰.۹۸۸۰ سوق دهد.

در جهت نزولی، حمایت اولیه نزدیک به سطح ۰.۹۶۰۰ است. پشتیبانی اصلی در سطح ۰.۹۵۵۰ قرار دارد. شکست نزولی به زیر منطقه ۰.۹۵۵۰ یورو دلار را به سمت سطح ۰.۹۵۰۰ سوق خواهد داد. حمایت اصلی بعدی نزدیک به سطح ۰.۹۳۲۰ است که در زیر آن EUR/USD می‌تواند سطح ۰.۹۲۵۰ را هدف قرار دهد.

منبع:
دوشنبه 4 مهر 1401 ساعت 13:46
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین