خبر

5 آزمایش ساده در منزل برای تشخیص طلای اصل از بدل + تصاویر

5 آزمایش ساده در منزل برای تشخیص طلای اصل از بدل + تصاویر

طلا نماد اصلی موقعیت، قدرت، جاودانگی و ثروت است که اغلب به سلطنت محدود می شود.

به گزارش سایت طلا، طلا نماد اصلی موقعیت، قدرت، جاودانگی و ثروت است که اغلب به سلطنت محدود می شود.

طلا به دلیل زیبا بودن و کار کردن با آن بسیار لوکس و گرانبها محسوب می شود. کدر نمی شود، زنگ نمی زند و حل نمی شود (به جز توسط aqua regia، نام اسید نیتروهیدروکلریک). استخراج طلا سخت است: به سختی 50 گرم از یک تن سنگ معدن خارج می شود. همچنین یکی از بهترین هادی های الکتریکی است، به همین دلیل است که به شدت در رایانه ها و سایر تجهیزات تکنولوژیکی استفاده می شود.

راه هایی برای آزمایش اصالت طلا

این مقاله چندین آزمایش را مورد بحث قرار می‌دهد که می‌توانید به راحتی در خانه انجام دهید تا در مواقعی که نیاز دارید بدانید که طلا واقعی است یا خیر.

یک قطعه از جواهرات طلا اغلب با یک علامت مشخص حکاکی می شود، که مهری است که محتوا و/یا سازنده آن را مشخص می کند. علائم مشخصه معمولاً در یک مکان نامحسوس مانند داخل یک حلقه ظاهر می شوند.

1- تست پوست

به دنبال رنگ مایل به آبی یا سبز روی پوست خود باشید

این آزمایش ساده است: به این صورت که یک تکه طلا بین دستان خود برای چند دقیقه نگه دارید. عرق دستان شما با فلز واکنش نشان می دهد و رنگ پوست شما را تغییر می دهد یا آن را بدون تاثیر می گذارد. وقتی طلای واقعی در تماس مستقیم با پوست شما باشد، تغییر رنگی ایجاد نمی شود. اگر طلا تقلبی باشد باعث می شود پوست شما در نقاط تماس سیاه، آبی یا سبز شود.

یک استثنا در این روش زمانی رخ می دهد که طلا را روی پوست خود در حالی که از کرم پودر مایع استفاده می کنید، آزمایش کنید. هنگامی که طلا به آرایش می رسد، پوست شما را در نقاط تماس سیاه می کند. پاک کردن تمام مواد آرایشی قبل از آزمایش باعث اطمینان بیشتر این تست می شود.

طلا به شدت غیر واکنشی است، بنابراین جواهرات طلای واقعی هرگز رنگ پوست شما را تغییر نمی دهند. اگر تغییر رنگ در جواهرات طلا وجود داشته باشد به این معنی است که آلیاژی دارید که در آن فلزات دیگری مخلوط شده است.


2- تست آهنربا

یک آهنربای قوی در کنار یک تکه طلا نگه دارید و منتظر واکنش باشید. طلا مغناطیسی نیست، بنابراین نباید هیچ جاذبه ای برای آهن ربا وجود داشته باشد. اگر طلا واکنش نشان داد، به احتمال زیاد طلای واقعی ندارید.

با این حال، برخی از فلزات پایه که می‌توانند با طلا مخلوط شوند و آن را نیز غیر مغناطیسی هستند، بنابراین می‌توانید یک خوانش غلط دریافت کنید. این تست بدون خطا نیست، بنابراین ایده خوبی است که این کار را در کنار یک روش تست دقیق تر انجام دهید.

3- تست شناور

یک قطعه طلا را در یک ظرف آب بیندازید. طلا متراکم است. اگر اصلاً شناور نباشد، احتمالاً می توانید طلای واقعی داشته باشید.

4- تست خراش سرامیکی

یک تکه کاشی بدون لعاب بردارید و یک تکه طلا را روی سطح آن بتراشید. طلای واقعی یک اثر یا ردی از طلا باقی خواهد گذاشت. فلزات دیگر یک دنباله سیاه باقی خواهند گذاشت.

5- تست سرکه

این آزمایش به این صورت است که چند قطره سرکه روی فلز بمالید، اگر فلز طلای واقعی باشد تغییری ایجاد نخواهد شد. اگر فلز طلای تقلبی باشد رنگ آن تغییر می کند.

اما در پایان یاد اور می شویم که بهترین راه برای اطمینان از واقعی بودن طلای شما این است که یک جواهرساز با تجربه و معتبر آن را برای شما ارزیابی کند.

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید
منبع:
دوشنبه 4 مهر 1401 ساعت 11:11
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین