خبر

کاهش تقاضا قیمت گاز طبیعی را نزولی کرد

کاهش تقاضا قیمت گاز طبیعی را نزولی کرد

میزان مصرف گاز طبیعی به دلیل شرایط مساعد آب و هوایی و همین طور کاهش شدت تقاضا از سوی مصرف کنندگان کاهش و همین موضوع در نهایت باعث کاهش قیمت گاز شده است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از وب‌سایت «اف‌ایکس امپایر»، میزان مصرف گاز طبیعی به دلیل شرایط مساعد آب و هوایی، و کاهش شدت تقاضا کاهش یافته و همین موضوع در نهایت باعث کاهش قیمت گاز طبیعی شده است. 

از آنجا که پیش‌بینی‌های هواشناسی نشان داده است که دمای هوا تا اوایل اکتبر معتدل خواهد بود، معاملات آتی گاز طبیعی آمریکا به پایین‌ترین سطح خود از 15 ژوئیه رسید. چرا که خبر هواشناسی باعث شد میزان تقاضا کاهش یافته و منابع تامین کننده می‌توانند با خیال راحت طی چند هفته آینده مقدار زیادی گاز ذخیره کنند.

از سوی دیگر و به گزارش رویترز، تغییرات آب و هوا پس از تابستان بسیار گرم، باعث شد میزان نیروی باد افزایش یافته و همین باعث کاهش میزان گاز مصرفی ژنراتورها گردید.

در ساعت 17:03 به وقت گرینویچ، معاملات آتی گاز طبیعی نوامبر به 7.006 دلار رسید که 0.187 دلار یا -2.60 درصد کاهش داشت. صندوق گاز طبیعی ایالات متحده (UNG) به 24.10 دلار رسیده است که 1.05 دلار یا 4.17 درصد کاهش نشان می دهد.

کاهش تقاضای LNG بر قیمت‌ها تاثیر می‌گذارد
انتظار می‌رود میزان تقاضا با تعطیلی کارخانه گاز طبیعی مایع (LNG) (کاو پوینت Cove Point)، برای چند هفته تعمیر و نگهداری کاهش یابد. Cove Point حدود 0.8 میلیارد فوت مکعب در روز (bcfd) گاز مصرف می کند.

علاوه بر این، کاهش سه ماهه تقاضا به دلیل قطع صادرات ال‌ان‌جی فری‌پورت در تگزاس نیز هست که باعث شده گاز بیشتری در ایالات متحده باقی مانده و به ذخایر زمستانی این کشور اضافه شود.  

فری پورت، دومین کارخانه بزرگ صادرات LNG ایالات متحده، قبل از تعطیلی در 8 ژوئن، حدود 2 میلیارد فوت مکعب گاز مصرف می‌کرد. Freeport LNG انتظار دارد که این تاسیسات، اوایل تا اواسط نوامبر به خدمات خود بازگردد.

گاز طبیعی

طوفان خلیج مکزیک تقاضا را کاهش خواهد داد
مرکز ملی طوفان ایالات متحده (NHC) هشدار داد که طی چند روز آینده، طوفان از دریای کارائیب به خلیج مکزیک رسیده و در روز چهارشنبه  فلوریدا جنوبی طوفانی خواهد شد.

با توجه به اینکه بخش اعظم تولید گاز کشور دور از خلیج مکزیک و در تگزاس غربی و آپالاشیا در پنسیلوانیا قرار دارد، تحلیلگران گفتند که طوفان‌های استوایی کاهش دهنده تقاضا خواهند بود زیرا برق را از بین می‌برند و باعث تعطیلی پایانه‌های صادرات LNG می‌شوند. 

گزارش ذخیره سازی هفتگی «اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده» (EIA) نزولی
اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) روز پنجشنبه گزارش داد که عرضه گاز طبیعی داخلی در پایان هفته 16 سپتامبر 103 میلیارد فوت مکعب (Bcf) افزایش یافته است. پیش بینی ها نشان می دهد که این مقدار 92 میلیارد فوت مکعبی است.

پیش از این گزارش، اطلاعات گاز طبیعی گزارش داد که نتایج نظرسنجی رویترز از افزایش پیش‌بینی‌شده 86 تا 99 میلیارد مکعب با میانگین 93 میلیارد مکعب متغیر است. علاوه بر این، نظرسنجی بلومبرگ تخمین‌های بین 80 تا 104 Bcf را ​​در بر می‌گیرد.

دولت گفت که کل ذخایر گاز در حال کار در انبارها به 2.874 تریلیون فوت مکعب (Tcf) می رسد که 197 میلیارد مکعب مکعب نسبت به سال گذشته و 332 میلیارد فوت مکعب کمتر از میانگین پنج ساله است.

چشم انداز کوتاه مدت

به نظر می رسد که در کوتاه مدت روند چه از نقطه نظر تکنیکال و چه فاندامنتال نزولی است. 

از نظر تکنیکال، روند اصلی در نمودار روزانه نزولی است. علاوه بر این، گاز طبیعی نوامبر در سمت ضعیف منطقه حمایتی اصلی معامله می شود و مقاومت جدید 7.213 دلار به 7.753 دلار می رسد. نمودار روزانه همچنین نشان می دهد که هدف نزولی اصلی بعدی در 5.465 دلار است.

اساساً انتظار می رود تقاضا به دلیل شرایط آب و هوایی مطلوب، قطعی دو نیروگاه LNG و طوفان، کاهش یابد.

نویسنده: گروه تولید محتوا
شنبه 2 مهر 1401 ساعت 12:44
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین