خبر

آیا انگیزه‌‌‌ای برای رشد طلا هست؟

آیا انگیزه‌‌‌ای برای رشد طلا هست؟

در پی معکوس‌شدن روند نزولی طلا از سطح 1655 دلاری، قیمت طلا به بالاترین سطح روزانه رسید.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و براساس بررسی و تحلیل وب‌سایت «اف‌ایکس‌استریت» پیرامون نوسانات اخیر فلز زرد، قیمت طلا در یک ساعت گذشته صعود جدیدی به بالاترین سطح روزانه ثبت کرد و به این ترتیب، نزول اولیه جلسه معاملاتی اروپا به منطقه 1655 دلاری برای این فلز درخشان معکوس شد؛ اگرچه این روند ادامه نیافت، اما برای امروز حرکت مثبتی بود. طلا XAU/USD در حال حاضر در منطقه 1670 دلاری قرار دارد و در محدوده‌ی معاملاتی آشنا که در هفته گذشته قرار داشته، محدود می‌شود.

از سوی دیگر، دلار آمریکا شاهد یک چرخش چشمگیر از اوج 20 ساله اخیر بود که اوایل این پنج‌شنبه رقم خورد و این حقیقت را منعکس کرد که قادر است عاملی کلیدی برای حمایت از طلای دلاری باشد. به دنبال افزایش شدید ین ژاپن که در پی اخباری مبنی بر دخالت دولت ژاپن در بازار فارکس صورت گرفت، سقوط شدید دلار مورد حمایت قرار گرفت. با تمام این‌ها، اتخاذ موضع جنگ‌طلبانه‌تر توسط فدرال رزرو می‌تواند به عنوان یک باد موافق برای دلار عمل کند.

باد موافقی برای دلار

همانطور که به طور گسترده انتظار می‌رفت، فدرال رزرو روز چهارشنبه نرخ بهره را 0.75 واحد در ثانیه افزایش داد و پیشاپیش از افزایش بیشتر نرخ بهره در جلسات سیاستی آتی خود خبر داد. طرح به اصطلاح نقطه‌ای فدرال رزرو نشان داد که سیاست‌گذاران انتظار دارند که نرخ وام معیار تا پایان سال 2022 به بالای 4 درصد برسد و افزایش بعدی نیز در سال 2023 صورت گیرد؛ در حالی که کاهش نرخ تنها در سال 2024 آغاز خواهد شد و صعود برای طلای بدون بازده را پوشش می‌دهد.

جدای از این، همانطور که از لحن کلی مثبت در بازارهای سهام مشهود است، یک بهبود متوسط ​​در احساس ریسک ممکن است به حفظ پوشش فلز گرانبهای امن کمک کند. از منظر فنی، محدوده‌ی معاملاتی یک هفته‌ای یک مستطیل را شکل می‌دهد که با توجه به کاهش اخیر، ممکن است همچنان به عنوان مرحله تثبیت نزولی طبقه‌بندی شود و از چشم‌انداز کوتاه‌مدت سقوط بیشتر، حمایت می‌کند.

از آن گذشته، شرایط بنیادی و پس‌زمینه فنی نشان می‌دهد که مسیر کمترین مقاومت برای طلا به سمت نزولی است. از این رو، هر تلاش برای بازیابی معنی‌دار می‌تواند به عنوان یک فرصت فروش تلقی شود و بی‌شک، خطر از بین‌رفتن فوری چنین فرصتی را در پی دارد.

گفتنی است که فعالان بازار اکنون مشتاقانه منتظر گزارش هفتگی بیکاری ایالات متحده هستند. این گزارش، همراه با بازده اوراق قرضه ایالات متحده و احساس ریسک گسترده‌تر، ممکن است انگیزه‌ای برای رشد طلا ایجاد کند.

رشد طلا

نویسنده: معصومه دانش
پنجشنبه 31 شهریور 1401 ساعت 14:10
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین