خبر

سامسونگ ممکن است به اهداف فروش زد فولد ۴ و فلیپ ۴ خود نرسد

سامسونگ ممکن است به اهداف فروش زد فولد ۴ و فلیپ ۴ خود نرسد

آن طور که پیش‌تر نیز در گزارش‌ها مطرح شده بود، سامسونگ قصد دارد تا پایان سال جاری ۱۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند تاشو را روانه‌ی بازار کند. این شرکت روی محبوبیت تاشوهای جدید خود، گلکسی زد فولد ۴ و گلکسی زد فلیپ ۴، برای رسیدن به این هدف حساب زیادی باز کرده است. با این حال، برآوردهای جدید صنعت گوشی‌های تاشو نشان می‌دهد که این شرکت ممکن است نتواند به این هدف دست یابد.

  • چرا گلکسی زد فلیپ سامسونگ از گلکسی زد فولد محبوب‌تر است؟

پیش‌بینی فعلی این است که سامسونگ تا پایان سال جاری تنها ۸ میلیون دستگاه از جدیدترین گوشی‌های هوشمند تاشو خود را عرضه خواهد کرد. این آمار و ارقام در مقایسه با ۷.۱ میلیون دستگاه عرضه شده در مدت مشابه سال گذشته، افزایش حدود ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد. پیش‌بینی مذکور توسط «Noh Geun-chang»، رئیس مرکز تحقیقات اوراق بهادار هیوندای موتور انجام شده است. طبق محاسبات او، سامسونگ نهایتا در سال جاری می‌تواند حدود ۱۰ میلیون گوشی هوشمند تاشو در همه‌ی مدل‌ها به فروش برساند.

با این تفاسیر سامسونگ ممکن است اهداف فروش خود را بر اساس نیاز بازار و وضعیت اقتصادی نه چندان مناسب کاربران اصلاح کرده باشد. «رو تائه مون» رئیس بخش تجارت موبایل سامسونگ در رویداد گلکسی آنپکد در مورد گوشی‌های تاشو جدید اشاره کرد که این شرکت انتظار دارد در سال ۲۰۲۲ بیش از ۱۰ میلیون گوشی هوشمند تاشو رو به بازارهای جهانی عرضه کند.

تقاضای بسیار کم مشتریان برای این گوشی‌های هوشمند ممکن است بیشتر از عدم رضایت از گلکسی زد فلیپ ۴ و گلکسی زد فولد ۴ با وضعیت اقتصادی آن‌ها ارتباط داشته باشد. گلکسی زد فولد ۴ به عنوان پرچم‌دار تاشوی سامسونگ، یکی از گران‌ترین گوشی‌های هوشمند در بازار است که قیمت آن از ۱۷۹۹ دلار شروع می‌شود. در شرایط اقتصادی کنونی، افراد زیادی وجود نخواهند داشت که حاضر باشند چنین پولی را برای خرید یک گوشی هوشمند خرج کنند.

زد فولد 4 سامسونگ

با این وجود، اما ظاهراً پیش‌فروش محصولات تاشوی جدید سامسونگ با استقبال بسیار گسترده‌ای از جانب کاربران همراه بوده و طبق گزارش‌ها، فروش این محصولات از سری S22 نیز بیشتر بوده است. طبق شنیده‌ها، گلکسی زد فلیپ ۴ و گلکسی زد فولد ۴ در کره جنوبی بین ۱۶ تا ۲۲ آگوست در حدود ۹۷۰۰۰۰ پیش‌فروش را به ثبت رساندند. برای مقایسه با آمار نسل قبلی این گوشی‌ها باید اشاره کنیم که گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ در هفته‌ی اول عرضه به بازار، بیش از ۹۲۰۰۰۰ پیش خرید را داشتند. همچنین اخیراً گفته شده که فروش گلکسی زد فولد ۴ و زد فلیپ ۴ در اروپا رشد بسیار خوب ۲ برابری را تجربه می‌کند.

اما با این حال مدیر بخش گوشی‌های هوشمند سامسونگ به این اوضاع امیدوار است و پیش‌تر اعلام کرده که تا سال ۲۰۲۵، بیش از ۵۰ درصد از محصولات این شرکت را گوشی‌های هوشمند تاشو تشکیل خواهند داد. به همین دلیل غول فناوری کره‌ای قصد دارد با ارائه تبلیغات ویژه برای تشویق کاربران به خرید گوشی‌های تاشو و کاهش هزینه‌‌ی تعمیرات آن‌ها به سلطنت بر بازار گوشی‌های هوشمند تاشو ادامه دهد. باید دید فروش این محصولات جدید سامسونگ در ادامه‌ی سال جاری چه روندی را طی خواهد کرد.

  • یک کاربر برای کاهش چین‌خوردگی نمایشگر زد فولد ۴، محافظ صفحه آن را جدا کرد!

منبع: Sammobile

منبع:
پنجشنبه 31 شهریور 1401 ساعت 13:46
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین