خبر

قیمت طلا کاهش یافت

قیمت طلا کاهش یافت

قیمت طلا امروز پنج‌شنبه کاهش یافت زیرا ارزش دلار قوی‌تر و انتظارات فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره، جذابیت این فلز را کاهش داده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۷ و ۲۵ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۳.۱ درصد کاهش به ۱۶۹۳ دلار و ۹۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز با ۰.۱۸ درصد کاهش به ۱۶۹۴ دلار و ۹۰ سنت رسید.

شاخص دلار ۰.۱ درصد به سمت اوج‌های اخیر افزایش یافت و طلا را برای خریدارانی که سایر ارزها دارند گران شد. انتظارات فدرال‌رزروی جنگ‌طلب‌تر، برخی سرمایه‌گذاران را وادار می‌کند تا میزان افزایش بیشتر بازده اوراق قرضه را بررسی کنند.

طلا نسبت به افزایش نرخ بهره آمریکا و بازدهی بالاتر بسیار حساس است و در عین افزایش ارزش دلار، هزینه فرصت نگهداری شمش‌های غیر بازده را افزایش می‌دهد.

قیمت‌های تولیدکننده ایالات‌متحده در ماه اگوست برای دومین ماه متوالی کاهش یافت زیرا قیمت بنزین بیشتر کاهش یافت و منجر به کوچک‌ترین افزایش سالانه در یک سال شد که می‌تواند ترس از ریشه‌دار شدن تورم را برطرف کند.

کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول روز چهارشنبه گفت که بانک‌های مرکزی باید در مبارزه با تورم گسترده تلاش کنند.

بر اساس گزارش رویترز، دارایی‌های اس‌پی‌دی آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، با ۰.۲۴ درصد کاهش از ۹۶۲.۸۸ تن در روز سه شنبه به ۹۶۰.۵۶ تن در روز چهارشنبه رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۶ درصد کاهش به ۱۹.۵۷ دلار رسید. پلاتین با ۰.۴ درصد کاهش به ۹۰۲.۵۰ دلار رسید و پالادیوم در ۲۱۶۳ دلار و ۴۳ سنت ثابت ماند.

منبع: ایسنا
منبع:
پنجشنبه 31 شهریور 1401 ساعت 12:11
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین