خبر
 

خرید آهن  آلات با  بهترین قیمت

سلب مسئولیت: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز TGJU صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در سال نیمه سال 1401 شاهد افت و خیزهای زیادر در بازار آهن آلات بودیم که همین موضوع گاهی خریداران را با چالش های گوناگونی مواجه نموده است. قیمت آهن سهم زیادی از  هزینه ساخت و ساز را به خود اختصاص می دهد، به همین دلیل خرید مقاطع فولادی اهمیت زیادی در پروژه های عمرانی دارد. برجام، جنگ روسیه و اوکراین، مشکلات جهانی انرژی، تحریم ها و ... مواردی هستند که در سال اخیر روی قیمت ها تاثیر زیادی گذاشته است.

هزینه ساخت و ساز در سال 1401

برآورد دقیق این میزان که در هر متر مربع چه مقدار میبایست خرج شود کارد شواری است. اما می توان با تخمین به عدد نزدیکی دست یافت. قیمت ساخت و ساز به شاخصه های متعددی مربوط است اما شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور قیمت تمام شده ساخت هر متر مربع واحد مسکونی را برای سال 1401 برای ساختمان 1 تا 2 طبقه حدود 6 میلیون تومان، 3 تا 5 طبقه، حدود 7 میلیون تومان، 6 و 7 طبقه حدود 8 میلیون تومان، 8 تا 10 طبقه حدود 9 میلیون تومان تخمین زده است. یکی از مصالح ضروری در ساختمان سازی تیرآهن است. این پروفیل در ستون و سقف سازه های اسکلت آهنی به کار می رود.

 

شرکت های مطرح تولید مقاطع فولادی

ذوب آهن اصفهان شاید مطرح ترین تولید کننده تیرآهن در کشور باشد که  از  نظر کمی و کیفی  یک سر و گردن از رقبا پیشی گرفته است، تیرآهن IPE و INP در  سایزهای 12 تا 30 و تیرآهن بال پهن موازی هاش عمدده  تولیدات این مجموعه است . فولاد خوراسان در تولید میلگرد سرآمد است و انواع A1 ساده تا A4 آجدار را تولید می نماید. جهان پروفیل پارس نیز از بهترین تولید کنندگان پروفیل های ساختمانی و صنعتی محسوب می شود. نورد آرین  فولاد در تولید نبشی و کارخانه  شکفته در نورد انواع ناودانی جزو بهترین ها هستند. فولاد مبارکه اصفهان نیز در تولید ورق سیاه، روغنی و گالوانیزه از میان تولید کنندگان بهترین کیفیت را داراست.

دقت تولید، وزن محصول،  فرم و تمیزی پروفیل و آنالیز برتر از مواردی هستند که قیمت تمام شده در این کارخانجات را با سایر تولید کننده  ها متمایز می کند.

انواع استاندارد تیرآهن

- IPE یا ساختمانی جزو تیرآهن های رایج به شمار می رود. جان ارتفاع بیشتری به نسبت بال ها دارد و از سمت مقطع مانند حرف I لاتین است.

  - IPN سبکی دیگر از IPE به شمار می رود که به نام بال باریک شیبدار معروف هستند. از نمای  مقطع بال ها در انتهاهای خود شیب دار هستند به نحوی که  مرکز بیشترین قطر، و از دو طرف شاهد کاهش ضخامت بال ها هستیم. از نظر استحکام، کشش و ازدیاد طول تفاوتی محسوسی بین IPE و IPN وجود ندارد.

- IPB ، هاش و یا بال پهن موازی تیرآهن هایی سنگین وزن هستند که برای ابر پروژه ها و مواردی که نیاز به تحمل نیرویی است استفاده می شود. هاش در شرکت ذوب آهن طبق استاندارد ISIRI14484 تولید می شود. در ایران تنها کارخانه ذوب آهن اصفهان 4 سایز پر مصرف 14، 16، 18 و 20 را به صورت سبک HEA و هاش سنگین HEB تولید می کند و بقیه اوزان به صورت واردتی از مبدا چین، کره و اروپا وارد می شود. قیمت هاش به دلیل وزن بالاتر و کاهش عرضه و وارداتی بودن اغلب وزن ها، بیشتر از سایر تیرهای ساختمانی است.

S235JR ، S275JR و S355JR سه نوع فولادی است که تیرآهن بر اساس آن تولید می شود. معمولا تیرآهن های ساختمانی از نوع S235JR یا St37 است. 8 ، 12 ، 14 ، 16 ، 18 ، 20 ، 22 ، 24 ، 27 و 30 سایزهای پرکاربرد است.

ساخت تیرآهن لانه زنبوری

تیر زنبوری یا شبکه شده به منظور افزایش ارتفاع جان و بیشتر شدن قابلیت خمش المان انجام می شود. مراحل انجام کار بدین صورت است که از وسط، تیرآهنی که داخل آن به فواصل معین به صورت شش ضلعی خالی شده است به دو نیم تقسیم می شود. با ایجاد یک فاصله دو بخش روی همدیگر قرار می گیرد و بخش های برش خورده جوشکاری می شود. عملیات ولدینگ به دو صورت معمولی و مهدنسی انجام می شود که در حالت مهندسی تمام بخش ها در همان کارگاه ساخت جوشکاری می شوند ولی در حالت معمولی بخشی از لبه ها جوشکاری شده و باقیمانده آن میبایست در محل ساخت و ساز توسط مشتری تکمیل شود. ساخت تیر شبکه شده با اجرت انجام می پذیرد که با توجه به سایز روی قیمت تیرآهن حساب می گردد.

 

اصطلاحات مهم در بازار آهن

- مغایر  فروشی: برخی سودجیان محصول سفارش گرفته شده را ثبت کرده اما محصولی که تحویل مشتری می دهند از  برندی ارزان تر است. در هنگام خرید از حک نام و اختصار روی محصول اطمینان حاصل نمایید.

-  برگ آنالیز: حاوی مشخصات ابعادی، درصد ترکیبات شیمیایی و مقادیر آزمایش شده مانند میزان کشش، کرنش، خمش و...  است.

- بندل: به بسته بندی محصولات طویل فولادی گفته می شود که از کارخانه به بازار حمل می شود. در هر بندل با توجه به شرایط کارخانه تعدادی شاخه قرار می گیرد. برای مثال در هر بندل تیرآهن 14 شرکت فایکو 36 شاخه قرار دارد.

 

- خرج انبار: همه مقاطع فولادی که در انبار نگهداری می شود و برای خریدار ارسال می گردد دارای هزینه  جانبی است که شامل انبارداری و اجرت بارگیری است که اصطلاحا به آن خرج انبار گفته می شود. این هزینه را خریدار در هنگام خروج بار به سرپرست انبار پرداخت می کند.

- قراضه: به بقایای آهن آلات صنعتی و ساختمانی آهن قراضه گفته می شود. آهن قابلیت بازیافت دارد و به چرخه تولید بر میگردد. درجه کیفتی قراضه ها نیز با یکدیگر متفاوت است. 

Certificate و آنالیز تیرآهن

هر کالایی بعد از تولید دارای شناسنامه محصول است که هویت و مشخصات مهم روی آن درج شده است. مقاطع فولادی نیز از این قائده مستثنی نیستند. تیرآهن هایی که تولید می شوند جدای از لیبلی که روی بندیل متصل شده است، دارای برگ آنالیز محصول است که وزن دقیق، مشخصات ابعادی، گرید فولاد، درصد فلزات تشکیل شده و آزمایش های تنش، کشش، کرنش محصول و ... روی آن نوشته شده است. کارخانجاتی که محصول استاندارد تولید می کنند این گواهی با همراه محصول ارائه می دهند. 

 

خرید آهن  آلات و تیرآهن

 اگر در پروژه خود نیاز به مقاطع فولادی نظیر میلگرد، نبشی، ناودانی، ورق و انواع پروفیل داشتید می توانید با شرکت نگین فولاد السا تماس گرفته و از پرسنل فروش این شرکت بهترین مشاوره را دریافت نماید. قیمت تیرآهن در این مجموعه رقابتی ترین نرخ  در بازار تهران می باشد. کافیست یکبار استعلام  بگیرید. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت مجموعه به نشانی https://neginfoolad.ir مراجعه فرمایید. ارسال بار به تمام شهرها و استان های کشور با نرخ اتحادیه امکان پذیر است. شما می  توانید  محصول خریداری شده را همراه با سرتیفیکیت کالا و فاکتور رسمی دریافت نمایید.

نویسنده: پشتیبانی
چهارشنبه 30 شهریور 1401 ساعت 22:22
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین