خبر
 

قیمت انواع مختلف کاشت مو و عوامل موثر بر هزینه‌ها

سلب مسئولیت: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز TGJU صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

محصولات زیادی هستند که با ادعای افزایش حجم موی فرد و کمک به رفع کچلی و رویش مجدد مو وارد بازار می شوند، اما اکثرشان بی اثر هستند. بهترین راه افزایش و بازیابی موهای از دست رفته، استفاده از روش درمانی کاشت مو است؛ اما اولین چیزی که در اینجا میپرسید این است که هزینه کاشت مو چقدر است؟ نمی توان عدد مشخص و جواب ساده ای را برای این سوال ارائه کرد؛ هزینه درمان و دوره ریکاوری تحت تاثیر فاکتورهای متفاوتی است که آنها هم در میان افراد مختلف، متفاوت هستند.

فاکتورهای موثر بر هزینه کاشت مو

امروزه کاشت مو به لطف پیشرفت فناوری از راندمان بالاتری برخوردار شده و هزینه کاشت مو نیز در مقایسه با 15 سال قبل کاهش پیدا کرده است. شرایط کاشت مو در حدود 15 سال قبل بسیار متفاوت بود و علیرغم مشکلاتی که در کاشت مو وجود داشت، اطمینانی در دستیابی به نتایج مطلوب نیز وجود نداشت.

اما بیمار باید قبل از تصمیم گیری به جراحی کاشت مو از هزینه های مختلف مثل هزینه جراح، تاثیر محل کلینیک یا تعداد فولیکول مویی مورد نیاز برای رفع کچلی با خبر باشد و براساس آن تصمیم گیری کند. فاکتورهای موثر بر هزینه کاشت مو عبارتند از:

نوع کاشت

دو روش اصلی جراحی کاشت مو وجود دارد: FUE و FUT؛ در روش FUE هر یک از فولیکول های مو (دانه به دانه یا چندتایی) از بانک مو گرفته و در محل مد نظر کاشته می‌شود. در سوی دیگر، روش FUT قرار دارد که فولیکول های زیادی را به صورت همزمان از محل بانک مو بر میدارد. بنابراین می توان گفت که هزینه روش FUE در مقایسه با روش FUT بالاتر است؛ بعلاوه روش FUE از همتایان دیگرش جدیدتر است.

دو مورد از محبوب ترین روش های کاشت مو، همین روشهای FUE (استخراج واحد فولیکولی) و FUT (انتقال یا پیوند واحد فولیکولی) هستند. 

استخراج واحد فولیکولی (FUE): جراح در این روش از قویترین و باکیفیت ترین فولیکول های موی سر بیمار (معمولا در پشت سر) استفاده می‌کند و آنها را ابتدا بیرون کشیده و در ناحیه بدون مو می کارد.

انتقال واحد فولیکولی (FUT): در این روش یک نوار از پوست بانک مو بریده می‌شود و به این صورت می توان در یک حرکت به فولیکول های مد نظر دست پیدا کرد.

هر یک از این روشها با مزایا و معایب مخصوص به خود همراه هستند؛ برای مثال بعد از روش FUE شاهد جای زخم و درد نخواهید بود. اما اگر از ترجیحتان به استفاده از روش FUT باشد، باید انتظار باقی ماندن جای زخم را داشته باشید. بعلاوه فرایند کاشت مو به روش FUE از روش FUT بیشتر طول می کشد، اما دوره ریکاوری سریعتری نسبت به آن دارد.

اندازه ناحیه کچلی

قیمت کاشت مو مستقیما با شدت ریزش موی فرد و اندازه ناحیه کچلی مرتبط است. زمان و تلاش کمتر برای پوشاندن کچلی کمتر باعث می‌شود که هزینه آن نیز کمتر شود.

تعداد گرافت مورد نیاز

هر چه ناحیه کچلی سر بیمار بزرگتر باشد، به فولیکول ها و گرافت های بیشتری برای پوشاندن آن نیاز خواهد بود. تعداد گرافت های مورد نیاز برای کاشت مو به فاکتورهای مختلفی مثل گستردگی ناحیه کچلی، تراکم موی مد نظر و ویژگی های موی فرد (صاف یا فر) بستگی دارد. بنابراین تعداد گرافت نیز یکی از عوامل موثر بر قیمت کاشت مو به شمار می رود؛ برای مثال هزینه کاشت ابرو به دلیل تعداد گرافت های مورد نیاز بسیار کم در مقایسه با کاشت موی سر، کمتر است.

تعداد جلسات مورد نیاز

معمولا کاشت موی اکثر افراد در یک جلسه به اتمام می رسد، اما در صورت بزرگی ناحیه کچلی احتمالا به جلسات بیشتری نیاز خواهد بود. در فرایند کاشت مو باید هر یک از فولیکول ها را در محل خود قرار داد و همین موضوع، جلسه کاشت مو را به درازا می کشاند. معمولا در یک جلسه کاشت مو می توان 3500 تا 4000 گرافت را در سر کاشت، اما اگر تعداد گرافت مورد نیاز شما از 5000 عدد بیشتر شود، به دو یا چند جلسه نیاز خواهد بود.  

تخصص جراح زیبایی

موفقیت کاشت مو تا حد زیادی به کیفیت کار جراح و تخصص و مهارت او بستگی دارد. سطح آموزش جراحان متخصص کاشت مو و مهارت آنها یکی از مهمترین فاکتورها در دستیابی به بهترین نتایج و موفقیت فرایند است. بعلاوه، بهترین جراحان با بهترین گروهها کار می کنند و دستیابی به بهترین نتایج در حضور این ترکیب، تقریبا قطعی است.

تجربه جراح

مهارت و تجربه بالای جراح به معنای افزایش هزینه کاشت مو خواهد بود؛ حتی می توان گفت که هزینه مشاوره آنها هم در مقایسه با دیگران شاید بالاتر باشد. خوشنامی جراح در موفقیت حداکثری جراحی هایش، می تواند ضامن دستیابی به نتایج مطلوب باشد.

شهرت مرکز کاشت مو

شهرت مرکز کاشت مو هم مثل شهرت جراح، با هزینه بالاتر فرایند کاشت مو همراه می شود. در واقع می توان گفت که شهرت یک مرکز یا جراح به دلیل نتایجی است که بیماران به آن دست پیدا کرده اند و این اطمینان و خدمات ارائه شده از سوی مراکز معتبر و مشهور کاشت مو، هزینه کاشت مو را بالاتر می برد.

تجهیزات مرکز کاشت مو یا کلینیک

برخی از مراکز کاشت مو و کلینیک‌ها مانند کلینیک ره‌یا دارای پیشرفته ترین تجهیرات پزشکی مورد تایید AMWC اروپا و آمریکا هستند که همین تجهیزات باعث میشود تا فرایند کاشت موی شما به خوبی سپری شود. اما همین تجهیزات مدرن و پیشرفته باعث میشود به علت کیفیتی که دارند باعث میشوند تا هزینه‌ها بیشتر شوند. درست است که هرچه یک کلینیک مجهزتر باشد و دارای دستگاه‌های پیشرفته بیشتری باشد، هزینه آن از دیگر مراکز کاشت مو بیشتر است اما این را هم در نظر بگیرید که دیگر خیالتان از بابت کاشت موی خود راحت است.

محل بانک مو

بیمار باید از بانک موی باکیفیت و مناسبی برای تامین فولیکول های مورد نیاز در جراحی کاشت مو برخوردار باشد. اگر کناره ها و پشت سر، بانک موی مناسبی را در اختیار جراح قرار ندهد، لازم است تا از موی قسمت های دیگر بدن، مثل موی سینه یا ریش بدین منظور استفاده شود. حساسیت بیشتر این نقاط باعث می شود که استخراج فولیکول از آن دشوارتر باشد و به مهارت و تخصص بیشتری نیاز باشد. همین موضوع باعث می شود که دستمزد جراح و هزینه کلی جراحی کاشت مو بیشتر شود.

مشاوره (فرایند تشخیص)

اگرچه شاید جلسه مشاوره در بعضی از مراکز درمانی، رایگان باشد، اما گرفتن هزینه جلسه مشاوره نیز زیاد دور از ذهن نیست. در این فرایند می توانید تمامی اطلاعات مورد نیازتان را از پزشک دریافت کنید و سوالات مد نظرتان را نیز از جراح بپرسید، بنابراین با کسب اطلاعات کافی می توانید انتظارات واقع گرایانه تری داشته باشید و از مواردی که قرار است رخ دهد، باخبر باشید.

خلاصه کلام آنست که هزینه کاشت مو تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد و مهمترین نکته آنست که بتوانید به بهترین نتایج دست پیدا کنید. اگرچه این فاکتورها در تغییر هزینه جراحی کاشت مو موثر هستند، اما برای دستیابی به ظاهری طبیعی، نتایج دائمی و سلامت کلی فرد ضروری است.

آیا ارزشش را دارد که تحت جراحی کاشت مو قرار بگیرم؟

جراحی کاشت مو را می توان یکی از موثرترین روشهای بهبود ظاهر دانست؛ اما فاکتورهای بسیاری بر جراحی کاشت مو تاثیر دارند. چه درگیر الگوی طاسی مردانه و زنانه و ریزش ناشی از شوک عصبی قرار باشید، چه به دنبال پری بیشتر سر و ضخیم شدن تار موهایتان باشید، می توانید از مزایای کاشت مو برخوردار شوید. شاید هزینه این روش درمان کمی بالا باشد، اما باور کنید که دستیابی به ظاهری طبیعی بعد از هر یک مشکلات ذکر شده و اعتماد به نفس ناشی از آن کاملا ارزشش را دارد.

نویسنده: پشتیبانی
چهارشنبه 30 شهریور 1401 ساعت 22:09
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین