خبر

ممنوعیت احتمالی استیبل‌کوین‌های الگوریتمی در آمریکا

ممنوعیت احتمالی استیبل‌کوین‌های الگوریتمی در آمریکا

در صورت تصویب طرحی در مجلس نمایندگان آمریکا، ایجاد و عرضه‌ی استیبل کوین‌های الگوریتمی در ایالات متحده به مدت دو سال ممنوع خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از بلومبرگ، مجلس نمایندگان آمریکا در نظر دارد عرضه و استفاده از استیبل کوین‌های مشابه ترا یو‌اس‌دی، یا همان استیبل کوین‌های الگوریتمی، را به مدت دو سال ممنوع کند. بلومبرگ به آخرین نسخه‌ از این طرح دسترسی پیدا کرده است که بر اساس آن، ایجاد یا انتشار «استیبل‌کوین‌های الگوریتمی» غیرقانونی خواهد شد.

طرح ممنوعیت استیبل کوین های الگوریتمی

بر اساس پیش‌نویس طرحی در مجلس نمایندگان آمریکا، خزانه‌داری این کشور با همکاری فدرال رزرو، دفتر کنترل ارز، سازمان تضمین سپرده‌ی فدرال، و کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) می‌تواند به بررسی همه جانبه‌ی وضعیت استیبل کوین‌های الگوریتمی بپردازد.

رئیس کمیته‌ی خدمات مالی مجلس نمایندگان به همراه یکی دیگر از اعضای این مجلس تلاش می‌کنند تا قوانین مناسبی را برای استیبل کوین‌ها در ایالات متحده به تصویب برسانند.

از قول منابع آگاه، احتمالا پیش‌نویس نهایی این طرح به تصویب نرسیده است؛ از این رو، تا پیش از انتشار نسخه‌ی نهایی این طرح هنوز امکان دارد تغییراتی در آن ایجاد شود.

هم‌چنین، این طرح بانک‌ها و موسسات مالی را قادر می‌سازد تا به عرضه‌ی استیبل کوین بپردازند.

بر اساس این طرح، کسب‌وکارهای فعال در حوزه‌ی استیبل کوین‌ها مجاز نخواهند بود که دارایی‌های مشتریان از جمله استیبل کوین، کلیدهای خصوصی و پول نقد آن‌ها را با دارایی‌های خود ترکیب کنند.

به علاوه، بر اساس پیش‌نویس این طرح، دولت مجاز است تا در خصوص تاثیرات احتمالی ایجاد دلار دیجیتال ایالات متحده - یا همان ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) - بر سیستم مالی و بخش بانکی و هم‌چنین حریم خصوصی آمریکایی‌ها به انجام پژوهش بپردازد.

ترا یو‌اس‌دی (UST) استیبل کوین متعلق به شرکت ترا لبز بود که علی رغم وعده‌های بنیانگذار آن شرکت، دو کوان، در خصوص امنیت بالای آن، پیوند دلاری خود را از دست داد و ارزش آن تقریبا به صفر رسید. دو کوان از آن زمان در کشور سنگاپور به سر می‌برد. به تازگی اخباری در خصوص، صدور حکم بازداشت وی منتشر شده است.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
چهارشنبه 30 شهریور 1401 ساعت 16:55
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین