خبر

در کدام یک سرمایه گذاری کنیم؟ طلا یا نقره!

در کدام یک سرمایه گذاری کنیم؟ طلا یا نقره!

هنگام تجزیه و تحلیل روند یا معامله طلا، بهتر است که به روند نقره نیز توجه کنید زیرا بررسی روند فلزات گرانبها زمانی که به صورت همزمان صورت گیرد واقعی تر است

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز  به نقل از «اینوستینگ»، طلا یک دارایی امن به حساب آمده و به لحاظ تاریخی نیز همواره به عنوان یک پناهگاه امن در برابر نوسانات بازار سهام و تورم مورد استفاده قرار گرفته است. طلا همچنین نسبت به نرخ بهره و همین طور روند دلار آمریکا بسیار حساس است. و با توجه به اینکه در حال حاضر در آستانه تصمیم فدرال رزرو مبنی بر تغییرات نرخ بهره قرار داریم، به نظر می رسد که زمان خوبی برای بررسی وضعیت طلا (GLD) است.

هنگام تجزیه و تحلیل روند یا معامله طلا (GLD)، بهتر است که به روند نقره (SLV) نیز توجه کنید زیرا بررسی روند این فلزات گرانبها زمانی که به صورت همزمان صورت گیرد، واقعی تر است.

در حال حاضر، طلا و نقره دارای الگوهای نموداری بسیار متفاوتی هستند، اما ممکن است آماده حرکت در یک جهت باشند. با این حال، چند دلیل فاندامنتال و تکنیکال وجود دارد که نقره ممکن است پس از نشست فدرال رزرو بازار بهتری برای سرمایه گذاری باشد. مهم ترین تفاوت بین طلا و نقره ، در میزان تقاضای بازار است. استفاده از طلا در درجه اول به شکل ارز، ثروت قابل حمل و جواهرات است و تنها 11 درصد از طلا برای استفاده تجاری مورد استفاده قرار می گیرد. در حالی که نقره یک فلز تجاری بوده و 50 درصد از نقره موجود در بازار به شکل تجاری مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به آنچه گفته شد، واکنش نقره و طلا به عواملی چون نرخ تورم، بهره و رشد اقتصادی کاملا متفاوت خواهد بود.

دلایل تکنیکال قانع کننده ای وجود دارد که نشان می دهد نقره ممکن است در هفته ها و ماه های آینده از طلا پیشی بگیرد. 

اولا نقره در حال ایجاد یک الگوی تثبیت روند (Consolidation Patterns) بالقوه صعودی بالای میانگین متحرک 50 روزه است. در حالی که طلا در پایین سطح چند ساله خود قرار دارد

دوم اینکه حرکت نقره از پایین ترین سطح اخیر خود شروع شده ، و یک واگرایی صعودی در هر دو اندیکاتور (RM)، 200/50 و 50/10 دیده می شود (این مقادیر با یک فلش سیاه که در نمودار زیر پایین ترین سطوح نوسان را مشخص می کند نشان داده شده است). فلش قرمز یک واگرایی صعودی بزرگتر را در میانگین روزه نشان می دهد که بالاتر از میانگین 50 روزه قرار گرفته است.

نمودار نقره

و سوم این یک شرایط فروش بالا برای طلا وجود دارد. همان طور که با فلش قرمز نشان داده شده است، قیمت و همین طور میانگین متحرک طلا اخیرا به زیر باند بولینگر حرکت کرده و بسته شده است. اگر هر دوی اینها به داخل باند بولینگر برگردند، ممکن است بازگشت رالی طلا امکان پذیر شود، همان طور که در اواسط جولای به وقوع پیوست.

نمودار روزانه

در صورتی که طلا و نقره هر دو روند صعودی به خود بگیرند، این می تواند به معنای یک فرصت معاملاتی عالی برای ورود به بازار باشد. با این حال ، به نظر می رسد که نقره در شرایط معاملاتی بهتری باشد. 

نویسنده: گروه تولید محتوا
چهارشنبه 30 شهریور 1401 ساعت 13:56
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین