خبر

بازارهای طلا همچنان در خطر سقوط

بازارهای طلا همچنان در خطر سقوط

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از وب سایت «اف‌ایکس امپایر»، بازار طلا در جریان معاملات روز سه شنبه اندکی کاهش یافته است. و به نظر می رسد که در حال نزدیک شدن به یک روند نزولی هستیم. 

بهتر است معامله گران حواسشان به دلار آمریکا باشد، چرا که اثر گذاری مستقیم داشته و برای بازار طلا مانند یک توپ ویران کننده است. ما شاهد واکنش طلا به موقعیت دلار بوده ایم و در حال حاضر نیز تقویت دلار آمریکا باعث ایجاد مشکلات بزرگی برای طلا شده است. در کوتاه مدت، بهترین موقعیت فروش خواهد بود، مگر اینکه فدرال رزرو به طور کامل تغییر جهت دهد، که به نظر نمی رسد به زودی این اتفاق بیفتد.

با توجه به تصمیمات پیش روی فدرال رزرو و سایر بانک های مرکزی، به خاطر داشته باشید که رالی‌ها به احتمال زیاد فرصت‌های فروش خوبی را ارائه نمی‌دهند. در این شرایط، هر نشانه ای از الگوی Exhaustion (کندل خسته) نزولی یا صعودی، می تواند راهنمای معامله گران برای ورود به بازار و کسب امتیاز و سود باشد. 

نکته ای که در اینجا وجود دارد، بازار اوراق قرضه است که یک همبستگی منفی بزرگ با بازار طلا دارد. در نهایت ، احتمال بالایی وجود دارد که این بازار دچار یک فروپاشی بزرگ شود. امکان حرکت طلا به سطح 1500 دلار در بلند مدت وجود دارد، علی الخصوص در صورتی که شرایط نرخ بهره و.. به همین منوال پیش برود.

 تورم در این مرحله از کنترل خارج است و بنابراین ممکن است بانک های مرکزی چاره ای جز افزایش بیشتر نرخ بهره نداشته باشند. در این شرایط، طلا در نهایت جذاب خواهد بود، اما فعلاً خیر.

وقتی به نمودار زیر درست نگاه می کنید، مطمئناً شاهد حمایت زیادی در حدود سطح 1675 دلار هستیم که به چندین سال قبل بازمی گردد. شکستن به زیر این سطح باعث یک شکاف بزرگ در بازار خواهد شد، و واکنش بزرگی را در پی خواهد داشت. با این اوصاف شرایط جالب توجهی پیش روست.

نمودار طلا

نویسنده: گروه تولید محتوا
چهارشنبه 30 شهریور 1401 ساعت 13:00
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین