خبر

شفافیت در مقررات، عامل شروع روند صعودی در بازار کریپتو

شفافیت در مقررات، عامل شروع روند صعودی در بازار کریپتو

به گفته‌ یکی از کارشناسان بازار کریپتو، با شفاف‌سازی مقررات ارزهای دیجیتال، سرمایه‌گذاران نهادی وارد این عرصه شده و باعث شروع روند صعودی این بازار می‌شوند

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، سی‌کی چنگ، یکی از مدیران سابق کردیت سوئیس، شرکت خدمات مالی و بانکداری سوئیسی، معتقد است که با افزایش میزان «شفافیت مقررات و بهبود کارایی نهادهای نظارتی» در بازار کریپتو، شاهد آغاز روند صعودی جدیدی در بازار ارزهای دیجیتال خواهیم بود - وی انتظار دارد این اتفاق در اوایل سال 2023 رخ بدهد.

سی‌کی چنگ در گفتگو با کوین‌تلگراف گفت، برخی از اقداماتی که به منظور افزایش سطح شفافیت و کارایی مقررات و نهادها نظارتی در ایالات متحده در حال انجام هستند، به زودی «درهای» بازار ارزهای دیجیتال را به سوی سرمایه‌گذاران سنتی باز خواهند کرد.

چنگ یکی از مدیران سابق بانک سرمایه‌گذاری کردیت سوئیس است که در ماه جولای 2021 این شرکت را ترک کرد و شرکت زد‌ایکس اسکوئرد کپیتال را تاسیس کرد؛ این شرکت یک صندوق سرمایه‌گذاری کریپتو است که بر شرکت‌های خصوصی و مشتریان متمول متمرکز است.

به گفته‌ی چنگ، به تازگی دیدگاه و موضع موسسات مالی سنتی نسبت به ارزهای دیجیتال تغییر قابل ملاحظه‌ای کرده است؛ به طوری که بسیاری از این موسسات دست‌کم برای اولین بار «سعی کرده‌اند انگشت پای خود را در استخر کریپتو فرو کنند» - به این معنی که دست‌کم یک بار، با احتیاط کامل و با حداقل سرمایه وارد بازار کریپتو شده‌اند.

شرکت خدمات مالی بلک‌راک، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مدیریت سرمایه در جهان، در ماه آگوست با صرافی ارز دیجیتال کوین‌بیس شروع به همکاری کرد تا امکان دسترسی مشتریان نهادی (شرکت‌ها و سازمان‌ها) را به بیت کوین (BTC) و سایر ارزهای دیجیتال فراهم کند.

چنگ با اشاره به استقبال فزاینده‌ی سرمایه‌گذاران نهادی از بازار کریپتو، گفت: «از نظر شرکت‌ها و سازمان‌های سرمایه‌گذاری سنتی، اگر یک دارایی خاص دارای قوانین و مقررات شفاف و روشنی باشد، به طور بالقوه به گزینه‌ی مناسبی برای ورود سرمایه تبدیل خواهد شد؛ شفافیت مقررات باعث می‌شود سرمایه‌گذاران مطمئن شوند که در مسیر سرمایه‌گذاری و کسب درآمد مطلوب خود، درگیر هیچ‌گونه مسئله قانونی و نظارتی نمی‌شوند. همین مسئله باعث افزایش میزان ورود این سرمایه‌گذاران به بازار کریپتو خواهد شد.»

چنگ در پاسخ به پرسشی درباره‌ی مسیر قیمت بیت کوین در کوتاه مدت گفت که پیش‌بینی می‌کند اکتبر ماه «بسیار بی‌ثباتی» برای این ارز دیجیتال باشد.

وی در این خصوص گفت: «اکتبر ماه پرنوسانی برای بیت کوین خواهد بود؛ به ویژه اگر با تداوم روند افزایشی تورم و تشدید سیاست‌های سختگیرانه‌ی فدرال رزرو همراه باشد. سرمایه‌گذاران به شدت نگران‌اند که اگر فدرال رزرو سیاست‌های سختگیرانه‌ی خود را تشدید کند، اقتصاد ایالات متحده وارد یک رکود شدید شود.»

چنگ معتقد است، این نگرانی و تردید باعث افزایش نوسان و بی‌ثباتی در هر دو بازار سهام و کریپتو خواهد شد؛ ولی این وضعیت احتمالا تا سال آینده بهبود خواهد یافت. وقوع رویداد هاوینگ بعدی بیت‌کوین در سال 2024 می‌تواند باعث آغاز یک روند صعودی جدید در بازار کریپتو شود.

در لحظه‌ی نگارش این خبر - حوالی ساعت 12:30 روز چهارشنبه 30 شهریور - بیت کوین با قیمت 18,936 دلار معامله می‌شود. 

نمودار قیمت بیت کوین

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
چهارشنبه 30 شهریور 1401 ساعت 12:49
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین