خبر

ترس از ناشناخته‌ها، مانع ورود سرمایه‌گذاران سنتی به بازار کریپتو

ترس از ناشناخته‌ها، مانع ورود سرمایه‌گذاران سنتی به بازار کریپتو

به اعتقاد یکی از تحلیلگران بازار کریپتو در بلومبرگ، جای تاسف است که سرمایه‌گذاران سنتی تمایلی به افزایش سطح آگاهی و دانش خود درباره‌ی بازار کریپتو ندارند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، جیمی کوتس، یکی از تحلیلگران بازار کریپتو در بلومبرگ اینتلیجنس معتقد است، «اطلاعات نادرست» و «ترس از ناشناخته‌ها» باعث شده‌اند، مدیران و سرمایه‌گذاران سنتی تمایلی به سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال نداشته باشند.

کوتس در مصاحبه‌ای با کوین تلگراف گفت، همواره یک «دروغ و باور نادرست» پیرامون کریپتو و بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد که می‌گوید: «بلاک چین‌ها فاقد هرگونه ارزش ذاتی هستند.»

کوتس توضیح داد: «همین افراد هم‌اکنون جزء سرمایه‌گذاران و سهامداران شرکت‌های بزرگی - نظیر آمازون و فیس بوک هستند - که در چند سال اول تاسیس‌شان هیچ درآمد قابل توجهی نداشتند؛» وی افزود، شرکت بزرگ فیس بوک در بدو تاسیس خود «هیچ درآمد یا ارزش ذاتی خاصی نداشت.»

کوتس معتقد است، «با این‌که همه‌ی بلاک چین‌ها، از جمله اتریوم، ذاتا مولد پول نقد نیستند،» مطمئنا نمی‌توان منکر ارزش ذاتی آن‌ها شد.

به گفته‌ی این تحلیلگر بلومبرگ، برخی از سرمایه‌گذاران سنتی ادعا می‌کنند عدم وجود قوانین و مقررات مشخص در بازار کریپتو یکی از دلایل مهم عدم پذیرش عمومی ارزهای دیجیتال است؛ با وجود این، وی این ادعا را رد می‌کند و عدم وجود مقررات را دلیل عدم تمایل سرمایه‌گذاران سنتی به ورود به بازار کریپتو نمی‌داند.

به گفته‌ی کوتس: «عدم وجود مقررات و نهادهای نظارتی در بازار ارزهای دیجیتال دلیل محکمی برای عدم پذیرش کریپتو نیست؛ زیرا از همان لحظه که دولت‌ها برای درآمدهای حاصل از کریپتو مالیات وضع کردند یا به صورت رسمی یا غیررسمی با صرافی‌های ارزهای دیجیتال تعامل کردند، بازار کریپتو را تحت قوانین و مقررات درآورده‌اند.»

ولی کوتس دلیل مهم‌تری را برای عدم پذیرش عمومی کریپتو ارائه داده است. مهم‌ترین دلیل عدم تمایل سرمایه‌گذاران سنتی به ورود به بازار کریپتو «ترس آن‌ها از ناشناخته‌ها» است؛ به اعتقاد وی، سرمایه‌گذاران سنتی بازار کریپتو را نادیده می‌گیرند یا واقعا نمی‌خواهند سطح آگاهی و دانش خود را درباره‌ی ارزهای دیجیتال افزایش دهند؛ آن‌ها با این کار فرصت بزرگی را از دست می‌دهند.

طبق توصیه‌ی کوتس، آن‌هایی که در مورد سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال دچار شک و تردید هستند، باید نگاه خود را فراتر از نوسان‌های کنونی بازار ببرند و بر ارزش ذاتی و حقیقی ارزهای دیجیتال تمرکز کنند.

بازار کریپتو در هفته‌های گذشته روند امیدوارکننده‌ای به خود گرفته بود؛ به طوری که عده‌ای از تحلیلگران صحبت از شروع روند صعودی در این بازار می‌کردند. ولی ارزهای دیجیتال طی چند روز گذشته، تحت تاثیر نگرانی‌های سرمایه‌گذاران از تصمیم فدرال رزرو درباره‌ی میزان افزایش نرخ بهره، دچار سقوط و نوسان شده‌اند. در لحظه‌ی نگارش این مطلب، حوالی ساعت 10:00 صبح روز چهارشنبه 30 شهریور، بیت کوین (BTC) با قیمت 19,004 دلار معامله می‌شود. ارزش کل بازار این ارز دیجیتال نیز هم‌اکنون 364,021,008,895 دلار است. 

نمودار قیمت بیت کوین

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
چهارشنبه 30 شهریور 1401 ساعت 10:13
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین