خبر

کاهش فشار فروش در بازار کریپتو

کاهش فشار فروش در بازار کریپتو

برخی از سرمایه‌گذاران با اعتقاد به این‌که بازار واکنش بیش‌ از اندازه‌ای به شرایط اقتصادی نشان داده است، تصمیم گرفتند در سطوح فعلی اقدام به خرید کنند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اف‌ایکس‌امپایر، بیت کوین (BTC) طی 24 ساعت گذشته تغییرات اندکی را تجربه کرد و در صبح روز سه‌شنبه، 29 شهریور، با قیمت 19,400 دلار معامله شد. کاهش اولیه‌ی قیمت بیت کوین، با بهبود شاخص‌های سهام در جریان معاملات فعال اروپا و ایالات متحده، تا حدودی جبران شد. برخی از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران تحت تاثیر هیجان‌ها و نگرانی‌های سایر فعالان بازار قرار نگرفتند و در سطوح فعلی قیمت اقدام به خرید کردند.

نمودار قیمت بیت کوین

ارزش کل بازار کریپتو طی 24 ساعت گذشته 2.7 درصد افزایش یافت و به 936 میلیارد رسید. بیت کوین و ارزش بازار کریپتو در نزدیکی سطوح کف سه ماه گذشته - به ترتیب در حوالی 20,000 دلار و 900 میلیارد دلار - هم‌چنان مورد حمایت قرار می‌گیرند.

ارزش بازار کریپتو

علی‌رغم آن‌که اکنون از فشار فروش بازار کاسته شده است، کنترل بازار هم‌چنان در دست خرس‌ها است - خرس‌ به معامله‌گرانی گفته می‌شود که به دنبال کاهش قیمت هستند. بنابراین، به طور بالقوه این احتمال وجود دارد که قیمت بیت کوین تا کف ماه ژوئن سقوط کرده و به سمت منطقه‌ی 12-14 هزار دلار حرکت کند.

به اعتقاد کارشناس مشهوری به نام ویلی وو، بازار ارزهای دیجیتال هنوز به کف قیمت خود نرسیده است. به گفته‌ی وی، اگر بیت کوین نتواند جایگاه خود را در محدوده‌ی 19 تا 20 هزار دلار حفظ کند، احتمالا تا 17.6 هزار دلار سقوط خواهد کرد. با وجود این، قیمت بیت کوین حتی ممکن است کف 10 هزار دلاری را نیز تجربه کند.

طبق گزارش کوین‌شرز، پس از خروج شدید سرمایه از صندوق‌های سرمایه‌گذاری کریپتو در دو هفته‌ی پیش، میزان سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها در هفته‌ی گذشته افزایش یافت. دو هفته‌ی قبل، ورودی خالص سرمایه در این صندوق‌ها 7 میلیون دلار و خروجی آن‌ها 63 میلیون دلار بود.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیت کوین حدود 17 میلیون دلار ورودی داشتند؛ و در مقابل، صندوق‌های اتریوم (ETH) 15 میلیون دلار خروجی را تجربه کردند. سرمایه‌گذاری در صندوق‌هایی که امکان ورود به پوزیشن‌های شورت را در بیت‌کوین فراهم می‌کنند، ۳ میلیون دلار افزایش یافت. به گفته‌ی کوین‌شرز: «مجموع جریان‌های ورودی و خروجی به بازار کریپتو نشان‌دهنده‌ی عدم مشارکت سرمایه‌گذاران در بازار ارزهای دیجیتال است.»

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
سه شنبه 29 شهریور 1401 ساعت 14:31
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین