خبر

آیا طلا از مرز 1680 دلار خواهد گذشت؟

آیا طلا از مرز 1680 دلار خواهد گذشت؟

در حالی که شاخص دلار آمریکا، نوسانات نزولی را تجربه کرد، طلا با انتخاب قیمت‌های قابل توجه، به نزدیکی 1680 دلار رسید.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و براساس تحلیل تکنیکال وب‌سایت «اف‌ایکس‌استریت»، قیمت طلا (XAU/USD) به لحاظ فنی، از تثبیت شکل‌گرفته در حدود 1675.00 دلار در اوایل جلسه توکیو، یک شکست صعودی ایجاد کرد. در این راستا، فلز گرانبها اکنون به نزدیکی 1.680.00 دلار رسیده است و برای یک رالی جدید آماده می‌شود. البته شکست قاطع بالاتر از مانع فوری 1680.00 دلار، دارایی را بیشتر تقویت می‌کند. شایان ذکر است در حالی که شاخص دلار آمریکا (DXY) در بازه باز شاهد افت عمودی بوده است، این فلز درخشان قیمت‌های قابل توجهی را دستچین کرده است.

شاخص دلار در برابر حمایت بحرانی 109.50 تسلیم شده و به شدت کاهش یافته است. این شاخص تاکنون شاهد ضعف شدیدی بوده است؛ چرا که سرمایه‌گذاران، انتظارات از افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو را کاهش داده‌اند. با توجه به بازار کار فشرده و تقاضای خرده‌فروشی قوی، فدرال رزرو چندان به فرهنگ افزایش سریع یا حفظ وضعیت موجود وابسته نیست. سرمایه‌گذاران باید برای افزایش ناگهانی نرخ بهره به میزان یک واحد درصدی کامل (100bps) آماده باشند، زیرا فشارهای تورمی هشداری است که لزومأ باید هر چه سریع‌تر مهار شوند.

فشار تورمی

کاهش قیمت DXY ریسک‌پذیری فعالان بازار را به میزان قابل توجهی بهبود بخشیده است. ناگفته نماند که ارزها و دارایی‌های در مسیر ریسک، پیشنهادهای قابل توجهی را دریافت می‌کنند و قیمت‌های بسیار بالاتری دارند.

تحلیل تکنیکال طلا با توجه به نمودار ساعتی

طلا پس از احساس علاقه خرید و قرارگرفتن در اطراف منطقه‌ی تقاضا که در محدوده باریکی از 1654.17 تا 1660.46 دلار در مقیاس ساعتی است، بازگشتی فوری دارد. میانگین متحرک نمایی 20 و 50 دوره‌ای در آستانه ارائه یک تقاطع (کراس‌اوور) صعودی در حدود 1673.00 دلار قرار گرفته است. انتظار می‌رود این دارایی موانعی را در اطراف مقاومت افقی که از پایین‌ترین سطح 7 سپتامبر و در 1,691.47 دلار بود، احساس کند.

در همین حال، شاخص قدرت نسبی به محدوده‌ی صعودی 60.00 الی 80.00 تغییر کرده است که نشان‌دهنده‌ی تداوم حرکت صعودی است.

نمودار ساعتی طلا

نویسنده: معصومه دانش
سه شنبه 29 شهریور 1401 ساعت 14:16
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین