خبر
 

آسان‌ترین روش‌های مهاجرت به کانادا کدامند؟

سلب مسئولیت: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز TGJU صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در مسیر مهاجرت به کانادا اگر ندانید که از کجا شروع کنید و یا زمان کافی برای بررسی و مطالعه بیش از 100 روش و برنامه‌ متنوع به منظور یافتن بهترین راه مهاجرت به کانادا را در اختیار نداشته باشید، روندی طولانی و پیچیده را در پیش رو خواهید داشت. اغلب افراد تنها از سیستم اکسپرس اینتری به عنوان یکی از سریع‌ترین و محبوب‌ترین مسیرهای مهاجرت به کانادا مطلع هستند.

روش‌های سریع و آسان مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا کار ساده ای نیست و برای اینکه بتوانید با موفقیت مسیر مهاجرت به این کشور را طی کنید، باید مراحل زیادی را به منظور ارائه درخواست و اخذ تأییدیه‌های لازم طی کنید؛ با این حال روش‌های ساده‌ای نیز برای مهاجرت به کانادا وجود دارند.

روش اکسپرس اینتری

سیستم اکسپرس اینتری روشی برای مهاجرت به کاناداست که به نیروی‌های کار ماهر متقاضی، اجازه اقامت و اشتغال در کانادا را می‌دهد. سیستم مهاجرتی جدید به اداره شهروندی و مهاجرت کانادا (CIC) این امکان را می‌دهد تا به طور مداوم نیروهای کار ماهر متقاضی و حائز شرایط مربوطه در زیرمجموعه برنامه‌های مهاجرت اقتصادی فدرال زیر هستند را بپذیرد.

  • کارگر ماهر فدرال (FSW)
  • نیروی متخصص فدرال (FST)
  • کارگرانی که در این کشور مشغول به کار بوده و قصد دریافت اقامت دائم را دارند (CEC)

سیستم اکسپرس اینتری همچنین به استان‌ها و مناطق مختلف مجوز استفاده از متقاضیان موجود در فهرست ذخیره این سیستم را داده تا از این طریق نیازهای موجود برای تأمین نیروی کار ماهر را برآورده سازند. معمولا سیستم اکسپرس اینتری به عنوان یک روش محبوب مهاجرتی به کانادا شناخته می‌شد اما از دسامبر 2020 شاهد برگزاری قرعه‌کشی FSW نبوده‌ایم و همچنین از سپتامبر 2021 طرح CEC اجرا نشده است. همچنین به علت شیوع ویروس کرونا روند بررسی درخواست‌ متقاضیان کند‌تر شده اما با این حال ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا درخواست خود را در این سیستم ثبت کنید زیرا شرایط از اواسط سال 2022 به شرایط عادی باز می‌گردد.

مهاجرت از طریق حمایت مالی اعضای خانواده

حمایت از بنیان خانواده یکی از سیاست‌های مهاجرتی به کانادا بوده و افراد در کانادا می‌توانند با ارائه حمایت‌های مالی، اعضای خانواده و بستگان خود را به طور دائم به کانادا بیاورند. به منظور احراز شرایط حمایت مالی از اعضای خانواده باید از اقامت دائم کانادا را داشته باشید و در این شرایط همسر و فرزندان زیر 22 سال شما (در این مورد استثنائاتی نیز وجود دارد) می‌توانند از این طرح بهره‌مند شوند. در حال حاضر اعضایی چون والدین، پدربزرگ و مادربزرگ مشمول این طرح نبوده و در صورت تمایل می‌توانید برای این افراد از طرح سوپر ویزای کانادا استفاده کنید.

برنامه‌های مهاجرت استانی به کانادا (PNP)

روش PNP در حال تبدیل‌شدن به یکی از محبوب‌ترین روش‌های مهاجرت به کانادا است و استان‌هایی چون آلبرتا، انتاریو، بریتیش کلمبیا و ... برنامه‌های مهاجرتی مختص به خود را ایجاد کرده اند. علیرغم روند سریع بررسی درخواست‌ها در این طرح‌های استانی، عموما متقاضیان پس از ورود به کانادا مستلزم اقامت در استان‌های مربوطه هستند و برای اکثر این‌ طرح‌ها پیش‌نیاز اصلی، ارائه پیشنهاد شغلی از سوی یک کارفرمای کانادایی است.

  • برنامه مهاجرت استانی آلبرتا (AINP)
  • برنامه مهاجرت استانی بریتیش‌کلمبیا (BCPNP)
  • برنامه مهاجرت استانی مانیتوبا (MPNP)
  • برنامه مهاجرت استانی نیوفاندلند و لابرادور (NLPNP)
  • برنامه مهاجرت استانی نیوبرانزویک (NBPNP)
  • برنامه مهاجرت استانی نوا اسکوشیا (NSPNP)
  • برنامه مهاجرت مناطق قلمرو شمال غرب (NTNP)
  • برنامه مهاجرت اونتاریو (OINP)
  • برنامه مهاجرت استانی جزیره پرنس ادوارد (PEI PNP)
  • برنامه نیروی کار ماهر کبک (WSWP)
  • برنامه مهاجرتی ساسکاچوان (SINP)
  • برنامه مهاجرتی یوکان (YNP)

مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری در کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری برای افرادی در نظر گرفته می‌شود که دارای ارزش دارایی‌ خالص بالایی بوده و در ایران مالک و یا مدیر کسب و کار هستند. اعطای مجوز  به تجار با تجربه برای سرمایه‌گذاری در اقتصاد کانادا به رشد و شکوفایی این کشور کمک می‌کند. به طور کلی روش سرمایه‌گذاری فدرال و کبک، دو برنامه مخصوص برای اعطای مجوز سرمایه‌گذاری در کشور کانادا به شمار می‌روند که هر دو برنامه دارای تشابهاتی بوده و شرط آن، برخورداری متقاضیان از ارزش خالص دارایی بالا و سرمایه‌گذاری آنها در یکی از صندوق‌های مجاز سرمایه‌گذاری کانادا برای یک دوره پنج ساله است.

متقاضیان مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری می‌توانند همسر و فرزندان خود را به عنوان افراد تحت تکفل خود در درخواست مهاجرت اضافه کرده و عموما می‌توانند با دریافت ویزای استارت‌آپ کانادا، اقامت دائم این کشور را اخذ نمایند. در تاریخ ژوئن 2014 درخواست متقاضیانی که همچنان در برنامه سرمایه‌گذاران مهاجر فدرال و کارآفرین باقی مانده بودند خاتمه یافت اما این مسأله تأثیری بر شیوه‌های سرمایه‌گذاری و برنامه کارآفرینی کبک نداشته است.

مهاجرت به کانادا از طریق طرح مهاجرتی پایلوت آتلانتیک

این طرح در سال 2017 به صورت آزمایشی و به منظور جذب نیروی کار جدید به منطقه آتلانتیک کانادا اجرا شد. برای کسانی که نمی‌دانند منطقه آتلانتیک کانادا کجاست، این منطقه به مجموعه استان‌های شرقی واقع در سواحل اقیانوس اطلس (به جز کبک) گفته می‌شود که شامل استان‌های نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، نوا اسکوشیا و جزیره پرنس ادوارد است.

این طرح آزمایشی به سه برنامه مجزا شامل طرح‌های زیر تفکیک می‌شود.

  • برنامه جذب فارغ‌التحصیلان بین‌المللی به منطقه آتلانتیک
  • برنامه جذب نیروی کار ماهر
  • برنامه جذب نیروی کار نیمه‌ماهر

مانند سیستم مهاجرتی  اکسپرس اینتری، شما فقط باید پروفایل خود را در سامانه ایجاد کرده و برای انتخاب شدن منتظر بمانید. دوره ‌انتظار به طور میانگین حدود شش ماه بوده و هرچه تقاضا در رشته شغلی شما برای نیروی کار ماهر بیشتر باشد، شانس کوتاه‌شدن مدت انتظار شما بیشتر می‌شود.

معمولا افرادی که در حوزه‌های مراقبت‌های بهداشتی، کشاورزی، آبزی‌پروری، فناوری و حمل و نقل مشغول به فعالیت‌ هستند از شانس بیشتری برای مهاجرت به کانادا از طریق طرح مهاجرتی پایلوت آتلانتیک برخوردارند و در مقایسه با سایر طرح‌ها همچون اکسپرس اینتری و اغلب PNPها، روند اخذ پذیرش از طریق این سیستم سریع‌تر است.

اخذ پذیرش اقامت در کانادا چقدر طول می‌کشد؟

مدت‌زمان بررسی درخواست به نسبت طرحی که در آن برای مهاجرت به کانادا اقدام کرده‌اید متفاوت است. سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) در نظر دارد به درخواست‌های اقامت دائم در کانادا که از طریق سیستم اکسپرس اینتری ثبت می‌شوند، در مدت کمتر از شش ماه پاسخ دهد و زمان پردازش برنامه‌های پذیرش استانی، کبک و سایر برنامه‌های جذب نیروی کار ماهر فدرال ممکن است شش ماه و یا بیشتر از آن باشد. رسیدگی به درخواست حمایت‌ مالی خانوادگی نیز حدود 12 ماه زمان می‌برد که ممکن است این زمان طولانی‌تر و یا کوتاه‌تر باشد.

چگونه از طریق طرح حمایت مالی فرزندان خود را به کانادا بیاورم؟

شهروندان کانادایی و افرادی که به صورت دائمی در این کشور اقامت دارند، می‌توانند فرزندان تحت تکفل خود را پس از اثبات رابطه بیولوژیکی و یا فرزندخواندگی با آنها به کانادا بیاورند. در این طرح فرد حامی باید بالاتر از 18 سال و فرد تحت حمایت باید زیر 22 سال سن داشته باشند مگر در حالتی که فرزند بالای 22 سال به دلایل جسمی و روحی قادر به ایجاد شرایط استقلال مالی نباشد.

آیا مهاجرت به کانادا دشوار است؟

مهاجرت به کانادا در حالتی که شما واجد احراز پیش‌نیازهای لازم برای شرکت در طرح‌های اعلام‌شده باشید، کار دشواری نخواهد بود. در نظر داشته باشید که کانادا سالانه به دنبال جذب بیش از 400.000 مهاجر جدید‌الورود در دسته‌های مختلف اقتصادی، خانوادگی و پناهندگی است و بیش از 100 برنامه مختلف برای جذب نیروی کار ماهر را در دستور کار قرار داده که از این رو حدود 60 درصد مهاجران جدید در دسته اقتصادی به این کشور وارد می‌شوند. پس نیروی‌های کار ماهر از گزینه‌های متعددی برای مهاجرت به کانادا برخوردارند.

علاوه‌ بر اینها، کانادا از پیوستن اعضای مختلف خانواده همچون همسران، شوهران، شرکا، فرزندان وابسته و پدربزرگ و مادربزرگان و سایر اعضا به افراد دارای اقامت دائم در این کشور حمایت کرده و تا زمانی که فردی که اقامت دائمی این کشور را دارد از شما حمایت کند، می‌توانید به کانادا مهاجرت کنید. کانادا متعهد به اجرای یک سیستم مهاجرتی کارآمد بوده و به همین دلیل منابع دولتی زیادی را به منظور تسهیل در اجرای هرچه بهتر روند بررسی درخواست‌های مهاجرتی به این کشور اختصاص داده است.

نویسنده: اپراتور
چهارشنبه 9 شهریور 1401 ساعت 09:18
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین