خبر
 

حلقه‌هاي عروسي سمبل عشق و اتحاد

حلقه‌هاي عروسي سمبل عشق جاودان و وفاداري، سهم به‌سزايي در افزايش سود تجار سراسر جهان دارند. تا زماني‌كه عشق وجود دارد، اين حلقه است كه استحكام و دوام اتحاد بين دو زوج را تضمين مي‌كند.

عشق مهمترين واقعه زندگي هر فرد 
در ماجراي عشق و عاشقي، همواره دو نفر نقش تعيين كننده و اصلي را ايفا مي‌كنند. پس از اولين ملاقات و پديد آمدن حس گرايش و ميل باطني به يكديگر، شور و شعف بسياري به‌تدريج پيوند آن دو را عميق‌تر مي‌كند و سرانجام با قدم گذاشتن به مرحله نهايي، اين علاقه به اتحاد دائمي و هميشگي مبدل مي‌شود. سفري هيجان‌انگيز و عاشقانه به دنيايي از عواطف و احساسات جديد كه تنها عشق قادر به برداشتن موانع از اين راه مي‌باشد. در هر حال در اكثر كشورهاي جهان، تبادل حلقه، نماد چنين پيوند مشتركي است. 

نيروهاي مرموز و اسرارآميز
حلقه از جمله قديمي‌ترين اشكال جواهر به‌شمار مي‌آيد و از همان دوران نخستين كه انسان به ساخت آن گرايش پيدا كرد،‌ به داشتن نيروهاي اسرارآميز، ‌شهرت يافت. طرح مدور و بدون آغاز و پايان، حلقه را نماد جاودانيت، وفاداري و اتحاد معرفي مي‌كند. سنت بستن پيمان ازدواج به دوران باستان بازمي‌گردد. مصريان قبل از ازدواج حلقه را در انگشت چهارم دست چپ خود مي‌كردند؛ زيرا معتقد بودند كه، از اين انگشت، يك رگ به‌طور مستقيم به سوي قلب، كانون احساسات عاشقانه، مي‌رود. 
"تيوتون‌ها Teuton"(از قبايل آلماني) نيز حلقه را نماد عشق مي‌دانستند. در داستان عاشقانه‌ي "نيبلانگ Nibelung"، "سيگ فرايد Siegfried" و "والكي ري "Valkyrieوفاداري هميشگي خود را با يك حلقه به يكديگر اثبات كردند. 

روميان اولين حلقه عروسي را از آهن ‌ساختند، زيرا اين فلز، بيانگر صفات نيكويي همچون: اعتدال، تواضع و صداقت بود و تنها عروس حلقه دريافت مي‌كرد. بر روي حلقه تصويري از يك كليد كوچك مشاهده مي‌شد كه نشان مي‌داد او ديگر تبديل به يك بانو شده و قدرت مهمي در خانواده محسوب مي‌شود. به تدريج سنت روميان در سراسر منطقه مديترانه رايج شد. پيام‌هايي عاشقانه يا نوشته‌هاي مذهبي بر روي حلقه‌هاي نامزدي حكاكي مي‌شدند. براي نمونه در يونان، حلقه‌اي پيدا شده است كه بر روي آن واژه‌ي "عزيزم" مشاهده مي‌شود و به قرن 4 ق.م. تعلق دارد.



حلقه‌ي نامزدي تبديل به كالايي گران‌بها مي‌شود 
حلقه‌هاي نامزدي كه در ساخت آن‌ها طلا به كار رفته بود براي اولين بار در قرن 2 بعد از ميلاد مسيح بر صحنه جواهرات ظاهر شدند. حلقه نامزدي در كليساي مسيح در دوران پاپ نيكلاس اول (حدود 850 ب.م.م.) از تقدس خاصي برخوردار شد. تا قرن 13، اهداي حلقه بخشي از مراسم تشريفاتي ازدواج به‌شمار مي‌آمد. در قرون وسطي، زوج‌هاي ثروتمند به‌تدريج مبادله حلقه‌هاي مزين به سنگ‌هاي قيمتي را متداول كردند و تا قرن 15، الماس سمبل وفاداري محسوب مي‌شد و اشراف‌زادگان از آن استفاده مي‌كردند. نمونه آن دوك اعظم "ماكسي ميليان Maxi Milian" اهل اتريش بود كه به همسرش "ماريا" شاهزاده‌ي اهل بورگاندي(از قبايل آلمان شرقي) به نشانه نامزدي حلقه‌اي از الماس هديه كرد.

تبديل حلقه‌ي نامزدي به سنتي رايج پس از گذشت قرن‌ها ازدواج
مد رايج همواره در قالب عرضه طرح‌هاي جديدي از حلقه‌هاي نامزدي عرضه مي‌شود. طلاسازان و سنگ‌تراشان به طور مستمر سعي در بهبود تكنيك‌هاي ساخت خود دارند و از اين طريق نمونه‌هاي ارزنده و چشمگيري را عرضه كرده‌اند. در قرون 15 و 16 حلقه‌هاي دوقلو رايج شدند. به اين صورت كه 2 حلقه متناسب با يكديگر طراحي مي‌شدند و در دوران نامزدي، مرد و زن هر كدام، يكي از حلقه‌ها را در دست مي‌كردند. سپس در روز عروسي، دو حلقه به يكديگر متصل مي‌شدند و عروس هر دو را به عنوان حلقه عروسي در دست مي‌كرد. اين حلقه‌ها اغلب از جنبه زينتي برخوردار بودند و طرح آن‌ها به صورتي بود كه گويي يكي درون ديگري جاي گرفته و دو حلقه به يكديگر متصل شده‌اند.
در قرن نوزدهم، شكل‌هاي قلب و مار، عناصر اصلي در طراحي حلقه‌هاي عروسي را تشكيل مي‌دادند. مار كه شكلي دايره مانند داشت تبديل به سمبل جاودانگي شد. در اين دوره در نوشته‌ها تغييراتي به‌وجود آمد. نوشته‌ها ديگر در قسمت داخلي حلقه ثبت نمي‌شدند بلكه بر روي بخش خارجي آن حكاكي مي‌شدند. در سال 1815 به دستور دوشيزه "آنابلا ميلبانك Annabella Milbank" بر روي حلقه‌ي ازدواج او با "لرد بايرون" نوشته شده بود "Sans Pour‌" به معني "بدون ترس". هنگامي‌كه بنابر مراسم قانوني، حلقه‌ها براي تعيين ميزان خلوص و مهر شدن حرارت داده شدند، اين نوشته‌ محو شد. در اواخر قرن 19، با كشف ذخاير جديد الماس در آفريقاي جنوبي حلقه‌هاي الماس بار ديگر شهرت يافتند. اكثر اين حلقه‌ها حاوي يك سنگ الماس بودند. با گذشت زمان، اين سنت در مناطقي كه عروس 2 حلقه دريافت مي‌كرد، تثبيت شد. حلقه نامزدي مزين به يك سنگ گران‌بها بود و حلقه اصلي عروسي اغلب در قالب حلقه ساده‌اي از طلا ساخته مي‌شد. در آغاز قرن 20، پلاتينيوم به تدريج به شهرت رسيد و تيفاني براي اولين بار از اين فلز استفاده كرد؛ به اين صورت كه حلقه ساده‌اي از پلاتينيوم كه يك سنگ الماس به‌وسيله‌ي پايه‌اي متشكل از 6 گيره به آن متصل بود، طراحي شد و در نتيجه، درخشش سنگ به وضوح قابل رؤيت بود. در دهه هشتاد، شركت آلماني "ني سينگ" با ابداع طرح جديدي از انگشتر به نام حلقه‌ي كششي(تنشن) Tension (حلقه‌هاي مزين به الماس بدون آن‌كه اين سنگ به جايي اتصال داشته باشد) انقلابي در طرح جواهرات عروسي ايجاد كرد.



شهرت جهاني حلقه‌ي ازدواج
در قرن بيستم، سنت مبادله حلقه با اين هدف كه ازدواجي صورت گرفته است به طور تقريبي در سراسر جهان متداول شد. هم اكنون 115/000 زوج، روزانه در اقصي نقاط جهان با اهداي حلقه به يكديگر، پيمان ازدواج مي‌بندند. اين شرايط براي توليدكنندگان جواهر، فرصتي مناسب ايجاد كرده است تا به خلق طرح‌هاي متنوع بپردازند. خاور دور نيز در شرايط كنوني تبديل به مهمترين بازار رو به رشد در صنعت جواهرات عروسي شده است زيرا سنت مبادله حلقه‌هاي نامزدي و ازدواج در اين منطقه‌ي بسيار پرجمعيت، هنوز تازگي و اهميت خود را حفظ كرده و افزايش ثروت و رفاه، منجر به برگزاري مراسم پرهزينه ازدواج شده است. در دهه 20 براي اولين بار طبقات مرفه ژاپني، سنت غربي‌ها را در مبادله حلقه عروسي با مراسم و آيين شينتو، تركيب و رسمي نو را باب كردند. پس از جنگ جهاني دوم، سنت مسيحيان در امر ازدواج رايج شد، سالانه معادل 800/000 زوج در ژاپن ازدواج و در حدود 39/500 دلار براي مراسم عروسي هزينه مي‌كردند. براي حلقه نيز مبلغ خاصي در نظر گرفته مي‌شد. ژاپن با مصرف 510/000 اونس پلاتينيوم در سال 2005 براي ساخت جواهرات، دومين و بزرگ‌ترين مصرف‌كننده اين فلز سفيد به شمار مي‌آيد. از اين فلز براي ساخت حلقه استفاده مي‌شود گرچه بالارفتن قيمت مواد خام تا حدودي سبب كاهش كاربرد آن شده است. هم اكنون طلاي سفيد به علت هزينه كمتر جايگزين اين فلز شده است. هديه‌ي حلقه نامزدي و ازدواج تبديل به سنتي رمانتيك شده است. لازم به ذكر است كه در چند سال اخير در ژاپن ميزان ازدواج تا حدودي كاهش يافته است. 

بازار پررونق چين 
در چين، همچنين مبادله حلقه به‌ويژه پس از زوال حكومت محافظه‌كاران و طرفداران انقلاب فرهنگي در اواخر دهه 1960 رواج چشمگيري يافت. از آن زمان به بعد چين تبديل به يكي از پررونق‌ترين بازارهاي جواهرات عروسي شد و پيشرفت‌هاي اقتصادي و مالي اين كشور نيز در تسريع رشد مراكز مبادله سهم به‌سزايي داشت. صنايع توليد اقلام عروسي در عرض يك‌سال، 15 درصد رشد داشته است. سالانه بالغ بر 7 الي 9 ميليون زوج در چين ازدواج و 19/900 دلار صرف مراسم عروسي خود مي‌كنند. چيني‌ها همچنين هزينه قابل توجهي را به خريد حلقه‌هاي ازدواج اختصاص مي‌دهند. چين در مصرف پلاتينيوم به منظور ساخت جواهرات، بالاترين رتبه را داراست و در سال 2005 معادل 875/000 اونس از اين فلز به توليد جواهر اختصاص داده شد اين درحاليست كه چيني‌ها، سال 1998 با كاربرد فلز مذكور آشنا شده بودند. افزايش اخير قيمت پلاتينيوم سبب شهرت فزاينده پالاديوم به عنوان فلز جايگزين شد. با قدرت گرفتن طبقه متوسط چين، گرايش به سمت مدل‌هاي غربي كه با طرح‌هاي سنتي تركيب شده‌اند افزايش مي‌يابد. مبادله حلقه ميان نامزدها كه از هر 10 نمونه آن، 7 عدد مزين به الماس مي‌باشند در كلان شهرهايي مانند شانگهاي و پكن، بيانگر نفوذ فرهنگ غربي‌ها در اين كشور است.

ايالات متحده سرزمين ازدواج به شيوه كلاسيك
آمريكاي شمالي يكي از مهمترين بازارهاي فروش حلقه ازدواج در سطح بين‌المللي محسوب مي‌شود. لذا تنها لاس‌وگاس نيست كه توريست‌هاي بي‌شماري را از سراسر جهان به‌سوي مراكز فروش متعدد خود جلب مي‌كند، بلكه ديگر شهرهاي اين قاره نيز با جاذبه‌هاي چشمگير خود پذيراي مشتريان هستند. سال گذشته، 116/000 زوج، مراسم ازدواج خود را در اين شهر برگزار كردند. به گزارش انجمن ازدواج آمريكا (BAA)، در سال 2006 حدود 2/27 ميليون زوج دركانادا پيوند زناشويي بستند. در ايالات متحده به علت رشد سريع جمعيت اسپانيايي‌ها ميزان ازدواج تا حدودي بالاتر رفته است. به علاوه زوج‌هاي جوان مبلغ 85 ميليارد دلار صرف ماه‌عسل خود مي‌كنند. هزينه هر عروسي به طور متوسط 27/710 دلارارزيابي شده است. آمريكاي شمالي، در سطح جهاني سومين منطقه در زمينه خريد پلاتينيوم براي ساخت جواهرات به شمار مي‌آيد كه بالغ بر 275/000 اونس مي‌شود. در اين منطقه همانند ديگر كشورها، فلز سفيد كاربرد بيشتري براي ساخت جواهرات عروسي دارد اما به علت افزايش قيمت پلاتينيوم و طلا، از طلاي سفيد، پالاديوم، تيتانيوم و تنگستن استفاده بيشتري مي‌شود. به گزارش مجله "نشنال جوئلر National Jeweler" خرده‌فروشان شاهد افزايش تقاضا براي آن دسته از حلقه‌هاي عروسي هستند كه با الماس‌هاي رنگي، پاوه و ديگر سنگ‌هاي قيمتي به ويژه در رنگ‌هاي طلايي، تزيين شده‌اند. حلقه‌هاي نامزدي مزين به الماس طبق معمول از ارزش ويژه‌اي برخوردارند. 
به گزارش "مركز اطلاعات الماس DIC": به طور ميانگين در سال 2005 مردان 750 دلار را صرف خريد حلقه ازدواج كرده‌اند. حلقه‌ي "ساليتر Solitaire"، حلقه‌اي با يك سنگ الماس كه به وسيله پايه‌هايي در مركز انگشتر نگه داشته مي‌شود، هنوز به عنوان حلقه‌اي كلاسيك متقاضيان فراواني دارد با اين وجود طرح‌هاي مزين به سنگ‌هاي گران‌بهاي پاوه، هنوز شهرت خود را حفظ كرده‌اند. چنين الماس‌هاي درشت اغلب با الماس‌هايي كه تراش برليان يا پرنسس دارند، احاطه مي‌شوند. حلقه‌هاي عروسي زنان نيز هنوز در قالب طرح‌هاي جاودانه همچون گل عرضه مي‌شوند. 


اروپا و كاهش ميزان ازدواج 
به گزارش"يورواستار Euro star": هم اكنون در اروپا در مقايسه با سال 1970 كه از هر صد نفر 8 نفر ازدواج مي‌كردند، اين تعداد به 5 نفر كاهش يافته است، به اين معنا كه حدود 2/28 ميليون ازدواج در سال صورت مي‌گيرد. ميانگين هزينه مراسم ازدواج 8/000 الي 12/000 دلار تخمين زده شده است. در انگليس سالانه 312/000 زوج ازدواج مي‌كنند، درحالي‌كه در فرانسه 305/000 و آلمان 396/000 نفر به عقد دائم يكديگر درمي‌آيند. كاربرد 195/000 اونس پلاتينيوم در ساخت جواهرات عروسي در سال 2005 حاكي از آن است كه اروپا جايگاه خود را به عنوان چهارمين و بزرگ‌ترين مصرف‌كننده، حفظ كرده است. 
انگليسي‌ها علاقه بسياري به استفاده از طلاي سفيد در ساخت حلقه‌هاي ازدواج نشان مي‌دهند(94000 اونس)، آلماني‌ها و سوئيسي‌ها در جايگاه دوم قرار مي‌گيرند. حلقه‌هاي نامزدي در سراسر اروپا كاربرد دارند ولي شهرت آن‌ها قابل قياس با خاور دور و آمريكاي شمالي نيست، در نتيجه مركز مبادله الماس DTC به تازگي فعاليت‌هاي بازاريابي خود را به انگلستان، آلمان و اسپانيا محدود كرده و سعي دارد سرمايه‌هاي خود را بيشتر در بازارهاي پررونق به‌كار بياندازد. 
نكته ديگر آن است كه آمار طلاق در ميان كشورهاي صنعتي غربي بسيار چشمگير است. در اكثر كشورها از هر سه ازدواج يك مورد آن به طلاق مي‌انجامد. سن ازدواج نيز در بيشتر كشورها حتي ژاپن، چين، اروپا يا آمريكا بالارفته است. ميانگين سن ازدواج عروس در مجموع به 20 الي 30 سالگي و داماد به 30 الي 40 سالگي رسيده است. 

ازدواج در سنين بالا
اين شرايط براي تجارت حلقه‌هاي عروسي چه معنايي مي‌تواند داشته باشد؟ به ويژه آن‌كه تعداد كلي ازدواج تاثير به‌سزايي بر ميزان فروش جواهري‌ها خواهد داشت. ديگر ضرورتي ندارد كه حلقه ازدواج را مختص مراسم عروسي بدانيم. حلقه‌هاي دوستي و شراكت هم اكنون متقاضيان فراواني يافته‌اند. حلقه‌هاي جفت و يادگاري، يادآور با هم بودن و بازتاب احساسات بسياري از زوج‌ها محسوب مي‌شوند. آن‌ها باعث مي‌‌شوند كه زوج‌ها، بسياري از وقايع را در كنار يكديگر تجربه كنند. كساني‌كه ازدواج مي‌كنند مايلند عروسي‌شان را به عنوان مهمترين رويداد زندگيشان ثبت كنند و اين گرايش در سراسر جهان قابل مشاهده است، لذا مهم نيست كه هزينه آن چه ميزان ‌باشد زيرا آن‌ها از شرايط لازم براي تشكيل خانواده برخوردارند و منبع درآمدي نيز دارند تا هزينه عروسي‌شان را جبران سازند. طراحان جواهرات عروسي و ديگر اقلام مورد نياز دوران نامزدي يا ماه عسل، با توجه به جنبه عاطفي اين‌گونه شرايط، سعي دارند به تبليغ از محصولات لوكس و تجملي بپردازند و براي حلقه‌هاي ازدواج نيز تخفيفي قائل شوند. با وجود آن‌كه مراسم، كوتاه مدت تلقي مي‌شوند ولي حلقه‌ها عمري طولاني دارند. تشويق زوج‌ها به خريد جواهرات بسيار مرغوب، از جمله اهداف جواهري‌ها است. در صورتي‌كه زوج‌ها به خوبي راهنمايي شوند، در مراحل بعدي خريد، تمايل بيشتري به خريد از جواهرفروشي شما نشان خواهند داد.

شيوه‌هاي بازاريابي حلقه‌هاي ازدواج
جواهرفروشان با رعايت اصولي كه در اينجا درباره بازاريابي مطرح كرده‌ايم مي‌توانند ميزان فروش حلقه‌هاي عروسي خود را افزايش دهند. در صورتي‌كه زوج‌ جواني احساس كنند با جواهرفروشي شايسته سرو كار دارند به طور يقين مشتري دائمي او خواهند شد. در قسمت زير به نكاتي در اين باره اشاره شده است:

تبليغات
1-     قسمتي از ويترين مغازه‌تان را به حلقه‌هاي ازدواج اختصاص دهيد. در اينجا كيفيت مهمتر از كميت محسوب مي‌شود. هدف شما بايد به نمايش گذاشتن آن دسته از حلقه‌هايي باشد كه منحصر به فرد بوده و از تنوع و ماهيتي زينتي برخوردار هستند. 
2- شركت در نمايشگاه‌هاي محلي كه اقلام عروسي را در معرض تماشا گذاشته‌اند همانند همكاري با ديگر مراكز خدماتي و سرويس‌دهي مرتبط با اين صنعت از جمله: هتل‌ها، رستوران‌ها، مراكز فروش لباس عروس، آژانس‌هاي مسافرتي ويژه ازدواج و غيره، اقدامي مهم تلقي مي‌شود. تهيه كارت‌هاي تجاري و جزوه‌هايي در اين زمينه همراه با بروشورها و آگهي‌هاي تبليغاتي به توليدكنندگان كمك مي‌كند تا خود را براي اين روز بزرگ آماده كنند.
3- ماه‌هاي مه، ژوئن، جولاي، آگوست و دسامبر براي ازدواج بسيار مناسب هستند. از آنجا كه خريد حلقه‌هاي ازدواج اغلب 3 يا 4 ماه قبل صورت مي‌گيرد، مي‌توان از روزنامه‌هاي محلي به ويژه ستون‌هاي شخصي در آغاز سال و همچنين ماه‌هاي سپتامبر و اكتبر براي تبليغ استفاده كرد.



بازارگرمي
1- كساني‌كه حلقه‌هاي ازدواج را خريداري مي‌كنند اغلب براي اولين بار از جواهر‌ات ديدن مي‌كنند. بنابراين ايجاد جوي مناسب و آرامش‌بخش براي اين قبيل افراد از اهميت فوق‌العاده‌اي برخوردار است. در نظر گرفتن مكاني هر چند كوچك براي نشستن به طوري‌كه تا حدودي از محل رفت و آمد مشتريان فاصله داشته باشد براي آن‌ها، به‌صورتي‌كه بتوانند به‌راحتي انتخاب خود را انجام دهند و با شما صحبت كنند نيز از جمله اقدامات موثر در جلب زوج‌ها به شمار مي‌آيد.
2- هنگامي‌كه درباره حلقه‌هاي ازدواج به بحث مي‌نشينيد، نظر كاركنان شما مي‌بايست به جاي فروش بيشتر، متمركز برخواسته‌هاي مشتري باشد. حلقه، محصولي مادام‌العمر است و لازم است متناسب با خواسته‌ فرد انتخاب شود زيرا در صورت رضايت، مشتريان بار ديگر به جواهري شما قدم خواهند گذاشت. 
3- زماني كه در مورد خصوصيات حلقه توضيح مي‌دهيد، كاركنان فروش در جايگاه مشاوران فروش قرار مي‌گيرند: زوج‌ها براي مراسم ازدواج سنتي خودشان چه حلقه‌اي را برمي‌گزينند؟ براي اوقات فراغت چه نوع طرح‌هايي را در نظر مي‌گيرند؟ چه جواهراتي با پوست و مدل موهايشان هماهنگي دارند و يا كدام سنگ متناسب با رنگ چشمان‌شان است؟
بسياري از زوج‌ها مايل هستند جواهرات بيشتري را براي عروسي‌شان خريداري كنند. در اين مورد مي‌توانيد مجموعه‌اي از جواهرات را به آن‌ها معرفي كنيد كه با لباس عروسي آن‌ها هماهنگي دارد.

خدمات:
1- حلقه‌هاي عروسي مي‌بايست به موقع تحويل داده شوند زيرا هيچ چيز ناراحت‌كننده‌تر از آن نيست كه زوج‌هاي عصبي و مضطرب، نتوانند حلقه‌هايشان را در وقت تعيين شده دريافت كنند. 
2-به هنگام خريد، جواهرفروش ممكن است پيشنهاد كرايه اقلام اضافي همچون تاج‌سر يا گردن‌بند گران‌بها را به زوج‌ها بدهد.
3-داده‌ها و اطلاعاتي كه درباره مشتريان در اختيار شما گذاشته شده است مي‌بايست برحسب گزينش شخصي‌تان به‌كار گرفته شوند. براي نمونه به زوجين در تاريخ عروسي‌شان تبريك بگوييد و برايشان آرزوي خوشبختي كنيد و غيره، به اين ترتيب رابطه آن‌ها را با خود مستحكم‌تر خواهيد كرد. 
4-خدمات جواهرفروش مي‌تواند شامل: حكاكي تاريخ ازدواج و متون خوش‌نويسي بر روي حلقه باشد كه در مجموع جلب رضايت مشتريان را به دنبال دارد.


توصيه‌هاي نگهداري از جواهرات: 
سطوح جواهرات به مرور زمان ممكن است دچار فرسودگي شوند. سطوح پوليش داده شده نيز جلوه مات پيدا خواهند كرد. از آنجايي‌كه حلقه مدام مورد استفاده قرار مي‌گيرد ممكن است تحت تاثير شرايط مختلف بر روي آن خش ايجاد شود، در اين صورت عمري كوتاه خواهد داشت و در اينجاست كه مشتري مشكل خود را با جواهرفروش در ميان مي‌گذارد.
1-     مشتري خود مي‌تواند گرد و غباري را كه بر روي جواهراتش نشسته پاك كند اما اين كار براي او به خصوص درباره حلقه‌هاي داراي سنگ دشوار است، خرده‌فروشان متخصص به كمك دستگاه‌هاي مافوق صوت قادر به انجام پاك‌سازي خواهند بود به‌طوري‌كه سنگ‌هاي موجود در انگشتري جلاي اوليه‌شان را باز خواهند يافت. 
2-     در صورت تمايل مشتري، جواهرفروش مي‌تواند حلقه‌هايي كه خراش و آسيب‌ بسياري ديده‌اند را پوليش دهد يا سطوح جواهرات را مثل روز اول براق و درخشان سازد. 
3-     مي‌توان از مشتريان درخواست كرد كه حلقه‌‌هايشان را به ديگر جواهري‌ها كه بهتر قادر به پاك‌سازي هستند، ببرند. 
4-    حلقه‌هاي ازدواج ممكن است با بالارفتن سن افراد تنگ شوند.
متخصصان مي‌توانند به كمك ابزارهاي خاص، اندازه‌ي حلقه را تغيير دهند. طلاسازان و جواهرسازان مي‌بايست همواره به هنگام فروش، به انگشتر خريدار دقت داشته باشند تا در صورت نياز، او را نسبت به خدمات بعدي مطلع كنند. 

نویسنده: ادمین سیستم
جمعه 25 مهر 1393 ساعت 01:28
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین