خبر

قیمت طلا در هفته آینده صعودی است یا نزولی؟ /نرخ طلا و سکه امروز ۲۸ مرداد ۱۴۰۱

قیمت طلا در هفته آینده صعودی است یا نزولی؟ /نرخ طلا و سکه امروز ۲۸ مرداد ۱۴۰۱

علاوه بر قیمت طلا و سکه در بازار امروز پیش بینی این فلز زرد رنگ و گرانبها را نیز در گزارش زیر ملاحظه کنید.

به گزارش نبض بازار، اتخاذ سیاست‌های آسان‌تر مالی توسط فدرال‌رزرو آمریکا پس‌از حدود یک‌سال، به نفع طلا بوده و قیمت این فلز گران‌بها را بالا برده‌است.

سقوط دوباره طلا

طلا در روز چهارشنبه ۲۶ مرداد، حدود ۱۷۷۶.۵۰ دلار ثابت بود و در محدوده‌ی بین ۱۷۷۳.۹۱ دلار تا سقف ۱۷۷۶.۸۵ دلار قرار دارد. فلز زرد به دلیل افزایش بازدهی خزانه‌داری که اشتهای سرمایه‌گذاران را تحت تاثیر قرار داد، سقوط کرد. افزایش اندک دلار آمریکا نیز یک باد مخالف برای تقاضای سرمایه‌گذاران بود. دلار در حال حاضر ثابت است، زیرا سرمایه‌گذاران منتظر انتشار صورتجلسه کمیته بازار آزاد فدرال از جلسه ۲۶ تا ۲۷ جولای هستند.

در همین حال، تحلیلگران TD Securities استدلال کردند که «احتمال فشار کوتاه طلا به طور قابل توجهی در حال کاهش است». با این حال، تخمین‌های موقعیت‌یابی CTA ما نشان می‌دهد که برنامه خرید پیروان روند به کاهش نرخ‌ها در طول ماه گذشته کمک کرده است، زیرا الگو‌ها مجبور به پوشش شورت شدند. تحلیلگران گفتند، در حالی که این امر از قیمت‌های بالاتر طلا حمایت می‌کند، ستون برای پیروان روند الگوریتمی بسیار نازک است تا بار دیگر بر فشار فروش در اوراق خزانه ۱۰y آمریکا بیفزاید.»

پیش بینی قیمت طلا

بررسی‌ها نشان می‌دهد که طی یک هفته گدشته قیمت طلا در بازار با افت قابل توجهی روبه‌رو شده است؛ به طوری که هر گرم طلای ۱۸ عیار طی یک هفته گذشته یک کانال به عقب برگشته است.

به این ترتیب، هر گرم طلای ۱۸عیار طی یک هفته گذشته در بازار ۷.۱ درصد افت داشته و وارد کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شده است.

در حال حاضر هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار یک میلیون و ۲۷۵ هزار تومان قیمت دارد.

در این میان، بازار داخلی ایران دیروز در سراشیبی قرار داشت. قیمت طلا ۱۸ عیار روز چهارشنبه گذشته ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان ارزان شد و در بازار دیروز ۱۰ هزار ۴۰۰ تومان دیگر کاهش یافت.

بنا به این گزارش، محمد کشتی‌آرای، نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر درباره وضعیت بازار طلا، اظهار داشت: درحالی که قیمت طلا و ارز روز چهارشنبه افزایشی شده بود از صبح دیروز بار دیگر روند بازار نزولی شده و قیمت‌ها با کاهش چشم‌گیر همراه شده است.

وی با بیان اینکه علت کاهش قیمت طلا و ارز به‌خاطر اخبار جدیدی است که از مذاکرات بیرون آمده است، تصریح کرد: طی روز‌های اخیر قیمت اونس طلا تغییر خاصی نداشته، ولی به‌دلیل کاهش چشم‌گیر قیمت ارز، قیمت طلا و سکه نیز در بازار با کاهش همراه شده است.

این فعال بازار طلا و جواهر درباره پیش‌بینی بازار در روز‌های آینده، به تسنیم خاطرنشان کرد: هرچقدر خبر‌های مذاکرات و جو فضای سیاسی مثبت باشد، روند نزولی در بازار طلا و ارز نیز ادامه خواهد داشت.

قیمت طلا و سکه امروز ۲۸ مرداد

امروز جمعه ۲۸ مرداد قیمت هر اونس طلا  به ۱۷۵۶.۹ دلار رسید.

همچنین هر گرم طلا ۱۸ عیار که دیروز با قیمت یک میلیون و ۲۷۸ هزار و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد، امروز با ۲ هزار و ۷۰۰ تومان افزایش، به یک میلیون و ۲۸۱ هزار و ۶۰۰ تومان رسید.

سکه امامی طرح جدید نیز امروز به ۱۳ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان رسید و در مقایسه با دیروز که ۱۳ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان بود، ۴۰ هزار تومان کاهش نشان می‌دهد.

قیمت سکه امامی طرح قدیم امروز روی ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان ثابت مانده که نسبت به دیروز تغییری نداشته است.

قیمت نیم سکه هم امروز ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان هر سکه گرمی نیز ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شد که نرخ آن‌ها بدون تغییر مانده است.

منبع:
جمعه 28 مرداد 1401 ساعت 18:31
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین