خبر

قیمت جهانی طلا در آستانه ریزش شدید

قیمت جهانی طلا در آستانه ریزش شدید

قیمت طلا در روز جمعه به پایین‌ترین رقم طی 3 هفته گذشته رسید و اولین کاهش هفتگی خود را پس‌از 5 هفته تجربه کرد.

قیمت طلا امروز جمعه به پایین‌ترین حد سه هفته اخیر سقوط کرد و برای اولین افت هفتگی خود در پنج هفته اخیر قرار گرفت زیرا دلار قوی‌تر و چشم‌انداز افزایش بیشتر نرخ‌ها توسط فدرال رزرو آمریکا جذابیت طلا را کاهش داد.

به گزارش سایت طلا،قیمت هر اونس طلا امروز با 16 دلار کاهش به 1754 دلار رسید. طلا 2.6 درصد از ارزش خود را طی یک هفته گذشته ازدست‌داده است.

بهای هر اونس نقره نیز با ۰.۹ درصد کاهش به ۱۹.۳۵ دلار رسید و در مسیر رسیدن به بیشترین درصد کاهش هفتگی از اواخر ژانویه قرار گرفت.

تحلیلگران عقیده دارند انتظار افزایش نرخ بهره فدرال‌رزرو آمریکا و بهبود ارزش دلار بر قیمت طلا تاثیر گذاشته‌است و احتمالا قیمت این فلز گران‌بها را بازهم پایین‌تر می‌برد.

ارزش دلار به بالاترین رقم طی یک ماه گذشته رسیده و طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرده‌است.

قیمت طلا به‌شدت نسبت‌به بالا رفتن نرخ بهره در آمریکا حساس است، چون هزینه نگهداری آن را بالا می‌برد.

اطلاعات اقتصادی آمریکا در روز پنجشنبه نشان داد تعداد آمریکایی‌هایی که خواستار مزایای بیکاری شده‌اند در هفته گذشته کاهش‌یافته است که نشان می‌دهد بازار کار در این کشور علی‌رغم کند شدن روند رشد اقتصاد به‌خاطر بالا رفتن نرخ بهره شرایط خوبی دارد.

مقامات فدرال رزرو در صورتجلسه جولای منتشر شده در روز چهارشنبه گفتند که سرعت افزایش نرخ بهره در آینده به داده‌های اقتصادی دریافتی بستگی دارد.


اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید
منبع:
جمعه 28 مرداد 1401 ساعت 12:45
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین