خبر

رمزگشایی از افزایش قیمت دلار /قیمت سکه رنج شد، طلا ریخت

رمزگشایی از افزایش قیمت دلار /قیمت سکه رنج شد، طلا ریخت

اقتصادنیوز : قیمت دلار امروز پنجشنبه 27 مرداد ماه در تهران و بازارهای همسایه افزایش یافت .

به گزارش  اقتصادنیوز، قیمت دلار تهران که روز گذشته به علت اخبار برجام ، عقب نشینی  اسکناس آمریکایی در بازار های همسایه  و کاهش نرخ حواله درهم آرایش نزولی به خود گرفته بود در معاملات پشت خطی شب گذشته مسیر رشد را دنبال کرد تا بخشی از زیان روز  چهارشنبه را جبران کند .

افزایش قیمت دلار در بازار شبانه 

قیمت دلار و درهم دیشب بالاتر از قیمت نقدی روز چهارشنبه معامله شد. با افزایش قیمت دلار و درهم در بازار شبانه، ورق در بازار ارز امروز برگشت و نرخ دلار در تهران ، هرات و سلیمانیه در بازار امروز پنجشنبه 27 مرداد ماه  بر مدار رشد قرار گرفت.

علت افزایش قیمت دلار در تهران 

قیمت دلار تهران ظهر امروز بیش از 350 تومان افزایش یافت. اسکناس آمریکایی  عصر امروز در مقایسه با روز گذشته تقریبا بیش از 250 تومان رشد کرده بود.

نرخ دلار در هرات امروز تقریبا 150 تومان از روز گذشته بالاتر بود. در سلیمانیه هم قیمت دلار نزدیک به 150 تومان رشد کرد و تغییر کانال داد. قیمت درهم که روز گذشته دو محدوده حساس را از دست داده بود امروز توانست تقریبا 100 تومان بر ارزش خود بیفزاید و بالای مرز مقاومتی قرار بگیرد. 

سیگنال های منفی برجامی فضای بازار ارز تهران را پر کرد

البته در کنار عوامل یاد شده که از آن به عنوان محرکی برای صعود دلار تهران  می توان یاد کرد. امروز سیگنال های منفی برجامی فضای بازار ارز تهران را پر کرد تا قدرت معامله گران افزایشی نرخ ارز تقویت شود . 

لارنس نورمن، گزارشگر وال استریت ژورنال  در گزارشی  ادعا کرده بار دیگر مسئله تضمین ها به مانعی بر سر راه توافق مبدل شده است.طبق این گزارش درخواست‌های ایران برای کسب تضمین از آمریکا بار دیگر تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ را متوقف کرده است و واشنگتن و پایتخت‌های اروپایی را در مورد امکان‌پذیر بودن توافق نامطمئن کرده است. 

این روزنامه آمریکایی نوشته ایران نه متن پیشنهاد اتحادیه اروپا را رد کرده و نه آن را پذیرفته است. تهران و واشنگتن باید یک پاسخ آری‌ یا نه به متن پیش‌نویس بدهند. 

یک مقام بلندپایه اروپایی روز چهارشنبه به این موضوع اشاره کرد که تهران و واشنگتن می‌خواهند درباره محتوای پیش‌نویس اطمینان حاصل کنند. دو مقام غربی اشاره کردند که هیچ توافق قریب الوقوعی را پیش بینی نمی کنند، اگرچه در روزهای آینده احتمال آن باقی خواهد ماند.

عده ای از معامله گران دلار  با برجسته کردن ادعای وال استریت ژورنال می گفتند به نظر می رسد که یکی از احتمالات این است که پاسخ آمریکا به درخواست ایران برای ایجاد تغییراتی در پیش نویس اتحادیه اروپا، برگزاری یک نشست دیگر باشد. دیگری می تواند مبادله دیدگاه ها بین پایتخت ها بدون مهلت دقیق برای پایان دادن به مذاکرات باشد. عده ای هم از احتمال  تداوم بن بست در  مذاکرات هسته ای سخن گفتند . 

فردای احیای برجام؛ چالش‌های پیش روی توافق هسته‌ای ۲۰۲۲

محمد مرندی،  مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در گفت‌وگویی گفته تردید نداریم که آمریکا در نهایت از راه های گریز برای کارشکنی در توافق استفاده خواهد کرد؛ اگر انتظاری غیر از این داشته باشیم، ساده‌لوح هستیم. 

مجموع این این عوامل موجب شد تا ورق در بازار امروز برگردد و نرخ دلار افزایش یابد. 

مهم ترین علت ریزش نرخ دلار در تهران در بازار دیروز 

قیمت دلار در بازار رسمی چند؟

قیمت دلار  در صرافی ملی هم امروز 28 هزار و 52 تومان به فروش رسید و در بازار متشکل ارزی  نرخ دلار به قیمت 27 هزار و 915 تومان مبادله شد . 

اونس طلا نصف زیان را جبران کرد 

قیمت اونس طلا عصر امروز تقریبا نصف زیان روز گذشته را جبران کرد . این فلز گران بهای جهانی امروز با 8 دلار افزایش بر روی 1769 دلار قرار گرفت. 

تداوم ریزش قیمت طلا 18 عیار

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار  در زمان نوشتن این گزارش مانند روز گذشته در سراشیبی بود. قیمت طلا 18 عیار دیروز 20 هزار و 500 تومان ارزان شد و در بازار امروز 10 هزار 400 تومان دیگر کاهش یافت. این فلز زرد رنگ داخلی امروز به قیمت 1 میلیون و 275 هزار و 300 تومان نرخ گذاری شد. 

قیمت سکه رنج شد!

در روزی که نرخ دلار  رشد را تجربه می کرد سکه بازان ترجیح دادند به تماشای بازار بنشینند . قیمت هر قطعه سکه امامی در بازار امروز نسبت به روز 

گذشته رنج بود و در محدوده 13 میلیون و 700 هزار تومان معامله شد. ارزش ذاتی سکه امروز 12 میلیون و 419 هزار تومان بود و  حباب فلز زرد رنگ داخلی امروز در یک درصد پایین آمد  و در محدوده 10 درصد ایستاد . 

 

 

منبع:
پنجشنبه 27 مرداد 1401 ساعت 17:25
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین