خبر

اوضاع مس از طلا بهتر است

اوضاع مس از طلا بهتر است

در حالی که بهبود بازار سهام تقاضای پناهگاه امن را کاهش داد، طلا امروز حرکتی جزئی داشت؛ اما وضعیت مس بهتر شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، قیمت طلا در معاملات آسیایی روز چهارشنبه حرکت اندکی داشت زیرا بهبود بازار سهام تقاضای پناهگاه امن را کاهش داد، در حالی که قیمت مس با چشم‌انداز اقدامات محرک بیشتر در واردکننده اصلی چین افزایش یافت.

قیمت لحظه‌ای طلا تا ساعت 20:18 به وقت گرینویچ تقریباً در حدود 1775.35 دلار در هر اونس بدون تغییر بود، در حالی که معاملات آتی طلا حدود 1789.70 دلار در هر اونس بود.

فلز زرد تحت فشار یک رالی در وال استریت قرار گرفت، زیرا یک سری درآمدهای قوی از خرده‌فروشان بزرگ Walmart Inc و Home Depot احساسات بازار را تقویت کرد.

نمایش قوی از خرده‌فروشان همچنین نشان می‌دهد که هزینه‌های مصرف‌کننده - محرک اصلی اقتصاد ایالات متحده - علیرغم فشارهای تورمی اخیر انعطاف‌پذیر باقی مانده است.

این امر از ریسک‌پذیری حمایت کرد و تقاضا برای دارایی‌های امن مانند طلا را کاهش داد. فلز زرد همچنین تحت فشار انتظارات برای ادامهٔ افزایش نرخ بهره در ایالات متحده قرار گرفته است که معامله‌گران را به سمت دلار سوق داده است.

قیمت طلا اکنون برای سومین جلسه متوالی کاهش یافته و تاکنون بیش از 2 درصد در سال جاری کاهش یافته است. سایر فلزات گرانبها نیز در روز چهارشنبه نزولی معامله شدند. معاملات آتی پلاتین و نقره هر کدام 0.1 درصد کاهش یافتند.

فلزات گرانبها

در فلزات صنعتی، قیمت مس از روز سه شنبه افزایش یافت، زیرا معامله‌گران منتظر اقدامات محرک بیشتری از سوی چین برای حمایت از رشد اقتصادی بودند.

معاملات آتی مس با افزایش 0.2 درصدی به 3.6315 دلار در هر پوند رسید که افزایش 0.7 درصدی را در روز سه شنبه پس از طرح چین برای آزادسازی نقدینگی بیشتر و افزایش مخارج زیرساختی افزایش داد.

مقامات چینی روز سه شنبه گفتند که دولت از اوراق قرضه ویژه و ضمانت‌های اعتباری جدید برای پیشبرد ساخت و ساز زیرساخت‌ها استفاده خواهد کرد. این کشور همچنین قصد دارد از بازار املاک تحت محاصره خود با صدور بدهی بیشتر حمایت کند.

بانک خلق چین در این هفته به طور غیرمنتظره‌ای نرخ بهره را کاهش داد، زیرا در مواجهه با قرنطینه‌های کووید 19 برای حمایت از رشد تلاش می‌کند.

این کشور بزرگ‌ترین واردکننده مس در جهان است، با چشم‌انداز افزایش فعالیت‌های اقتصادی که به تقاضای بیشتر برای فلز سرخ اشاره دارد.

این مفهوم همچنین زیربنای قیمت سایر فلزات صنعتی است. نیکل 2.5 درصد افزایش یافت در حالی که روی 2.1 درصد افزایش یافت.

نویسنده: معصومه دانش
چهارشنبه 26 مرداد 1401 ساعت 15:52
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین