خبر

حرکت جهت‌دار طلا به کدام سو؟

حرکت جهت‌دار طلا به کدام سو؟

در حالی که دلار آمریکا برخی خریداران را جذب می‌کند، طلا امروز در تلاش برای کشش معنادار با عرضه در منطقه 1782 دلاری مواجه می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، طلا به مبارزهٔ خود برای به دست‌آوردن هر گونه کشش معناداری ادامه می‌دهد و روز چهارشنبه با عرضهٔ جدیدی در نزدیکی منطقه 1782 دلاری روبرو می‌شود. XAU/USD برای سومین روز متوالی در قلمرو منفی جابجا می‌شود و در اولین جلسه اروپا به منطقه 1772 دلار سقوط می‌کند و به پایین‌ترین سطح یک هفته‌ای که روز قبل لمس کرده بود نزدیک‌تر شد.

دلار آمریکا برخی از خریداران را جذب می‌کند و نزدیک به اوج ماهانه ایستاده است، که به نظر می‌رسد عاملی کلیدی برای اعمال فشار نزولی بر طلای دلاری است. علیرغم گزارش ملایم‌تر CPI ایالات متحده در هفته گذشته، اظهارات جنگ‌طلبانه اخیر مقامات فدرال رزرو نشان می‌دهد که بانک مرکزی ایالات متحده به مسیر سختگیرانه سیاست خود ادامه خواهد داد. این امر، همراه با افزایش بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده، زیربنای دلار آمریکا بوده و به دورکردن جریان‌ها از فلز زرد غیر بازده کمک می‌کند.

با این حال، به نظر می‌رسد که جنبه منفی، حداقل در حال حاضر، در میان خلق و خوی محتاطانه رایج، که به نفع طلای امن است، کاهش یافته است. در بحبوحه‌ی نگرانی‌های فزاینده در مورد رکود اقتصادی جهانی، که با اطلاعات ناامیدکننده چین در روز سه‌شنبه منتشر شد، احساسات بازار همچنان شکننده است. به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران تمایلی به شرط‌بندی تهاجمی ندارند و ممکن است ترجیح دهند پیش از دقایق FOMC که بعداً در جلسه چهارشنبه آمریکا برگزار می‌شود، در حاشیه حرکت کنند.

احساسات بازار

از دیدگاه فنی، جفت XAU/USD همچنان توسط میانگین متحرک 50 روزه در 1778 دلار پشتیبانی می‌شود - یعنی فقط چند امتیاز بالاتر از سطح فعلی بازار. رد روز دوشنبه از یک خط روند نزولی کلیدی که از اوج مارس 2022 استخراج شده بود، طلا را از بالاترین سطح 1802 دلاری پایین آورد و تهدیدی برای شروع یک روند نزولی جدید برای این فلز گرانبها بود. در حالت ایده‌آل، استراحت روزانه و بسته‌شدن به پایین‌ترین سطح هفتگی 1771 دلار می‌تواند اطمینان بیشتری نسبت به افزایش قیمت پایین‌تر ایجاد کند. با این وجود، در راستای تمایل میان‌مدت نزولی طلا، شانس خوبی برای این اتفاق وجود دارد.

در حال حاضر بازارها با شانس بیشتری برای افزایش حداقل 50 واحدی نرخ بهره در نشست سپتامبر FOMC قیمت‌گذاری می‌کنند. از این رو، دقیقه‌ها برای سرنخ‌هایی در مورد امکان حرکت بزرگ‌تر 75 واحدی بررسی می‌شوند. این می‌تواند نقش کلیدی در تأثیرگذاری بر پویایی کوتاه‌مدت قیمت دلار و تعیین مرحله بعدی حرکت جهت‌دار برای طلا ایفا کند. در این میان، معامله‌گران احتمالاً از ارقام خرده‌فروشی ایالات متحده برای فرصت‌های کوتاه‌مدت در اوایل جلسه آمریکای شمالی، سرنخ‌ها را دریافت خواهند کرد.

نویسنده: معصومه دانش
چهارشنبه 26 مرداد 1401 ساعت 14:57
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین