خبر

حال و روز بد ماینرهای بیت کوین

حال و روز بد ماینرهای بیت کوین

ماینرهای بیت کوین، با توجه به چشم‌انداز مبهم بازار کریپتو، با مشکلات مالی جدی مواجه هستند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از دیلی کوین، با سقوط قیمت‌ها در بازار ارزهای دیجیتال و فرا رسیدن تابستانی گرم در سال جاری مشکلات ماینرها بیش از پیش افزایش یافته‌اند. بسیاری از ماینرها برای کاهش زیان‌های ناشی از هزینه‌های بسیار بالای انرژی و رعایت مقررات دولتی، مجبور شدند دستگاه‌های خود را خاموش کنند.

برخی از این ماینرها، مانند شرکت رایوت بلاک‌چین، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های استخراج بیت کوین در جهان، توانسته‌اند با فروش انرژی - که با قیمت‌های بسیار پایین خریداری کرده بودند - کسب و کار خود را حفظ کنند. از سوی دیگر، برخی دیگر از ماینرها مجبور شدند کسب و کار خود را تعطیل کنند، زیرا روشن نگه داشتن تجهیزات برای آن‌ها بسیار گران تمام می‌شد و قیمت پایین ارزهای دیجیتال نمی‌توانست آن را جبران کند.

پس از آن‌که دولت چین استخراج (ماینینگ) را ممنوع و از اواسط سال گذشته شروع به سرکوب شدید ماینرها کرد، استخراج بیت کوین (BCT) به طور پیوسته در ایالت تگزاس آمریکا در حال رشد است.

ماینینگ بیت کوین

هزینه‌ی پایین برق و قوانین مناسب برای بازار کریپتو، تگزاس را به مکانی مناسب برای ماینرها تبدیل کرد. ولی با اشباع این بازار، افزایش بسیار شدید دمای هوا، و بالا رفتن مصرف برق هزینه‌های این ماینرها به شدت افزایش یافت. هم‌چنین، قطع برق و خاموشی‌های مکرر، انتقاد ساکنان محلی را به شدت برانگیخت.

از آن زمان، نگرانی در میان ماینرهای بیت کوین هم‌چنان رو به افزایش است. بسیاری از آن‌ها می‌ترسند که به دلیل سقوط قیمت دارایی‌های دیجیتال، نتوانند در مقابل سرمایه‌گذاری‌های میلیون دلاری‌شان به بازده‌ی مورد نظر دست یابند. علاوه بر این، صنعت کریپتو هیچ علامت قطعی از بهبودی کامل را در کوتاه‌مدت نشان نمی‌دهد.

اکنون شبکه‌ی برق تگزاس بیش‌ از پیش مستعد قطع شدن است. ایجاد بیت کوین‌های جدید به دلیل مصرف بالای انرژی تجهیزات ماینینگ بیش از پیش گران‌تر شده، و قیمت فروش بیت کوین بیش از پیش ارزان‌تر.

در نتیجه، ماینرها در چشم‌انداز مبهم صنعت کریپتو با مشکلات مالی جدی دست و پنجه نرم می‌کنند. با وجود این، با کاهش مشکلات مربوط به استخراج بیت کوین، آن‌ها می‌توانند از زمستان ارزهای دیجیتال جان سالم به در ببرند. با توجه به افزایش تقاضا و در صورت بیش‌تر شدن قیمت‌ها، همکاری شرکت‌های تولید برق در ایالات متحده با ماینرها می‌تواند وضعیت آن‌ها را اندکی بهبود ببخشد.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
سه شنبه 25 مرداد 1401 ساعت 16:42
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین