خبر

تحلیل و پیش‌بینی قیمت بایننس‌کوین و ریپل

تحلیل و پیش‌بینی قیمت بایننس‌کوین و ریپل

مسیر صعودی بایننس‌کوین مقاومت چندانی ندارد و احتمال افزایش قیمت آن وجود دارد؛ از طرفی، قیمت ریپل در روزهای آینده تغییر چندانی نخواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، حرکت صعودی بایننس کوین (BNB) در سطح مقاومت 338 دلاری به مانع برخورد کرد. معامله‌گرانی که به دنبال کاهش قیمت‌ها هستند (خرس‌ها) اکنون تلاش خواهند کرد تا قیمت بایننس کوین را تا نخستین سطح حمایت در میانگین متحرک نمایی 20 روزه (306 دلار) کاهش دهند.

نمودار قیمت بایننس کوین

اگر قیمت بایننس کوین از این سطح حمایت به سمت بالا بازگردد، گاوها (معامله‌گرانی که به دنبال افزایش قیمت‌ها هستند) بار دیگر تلاش می‌کنند تا آن را به بالای ناحیه‌ی مقاومت 338 تا 350 دلاری برسانند. افزایش تدریجی شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه و قرار گرفتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در ناحیه‌ی مثبت نشان می‌دهد که مسیر صعودی بایننس کوین دارای کم‌ترین مقاومت است.

چان‌چه قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسد، دیدگاه صعودی ممکن است در کوتاه‌مدت بی‌اعتبار شود. در این صورت، معامله‌گران کوتاه‌مدت ممکن است شتاب‌زده عمل کرده و اقدام به فروش کنند؛ این اتفاق می‌تواند قیمت بایننس کوین را به میانگین متحرک ساده‌ی 50 روزه (266 دلار) بکشاند.

گاوها در 13 و 14 آگوست (22 و 23 مرداد) سعی کردند ریپل (XRP) را به بالای سطح مقاومت 0.39 دلار برسانند، ولی خرس‌ها توانستند موضع خود را حفظ کنند. این اتفاق باعث شد معامله‌گران کوتاه‌مدت به فکر فروش بیفتند و قیمت ریپل را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.37 دلار) برسانند.

نمودار قیمت ریپل

اگر خرس‌ها قیمت را تا زیر میانگین متحرک ساده‌ی 50 روزه کاهش دهند، قیمت ریپل ممکن است برای مدت بیش‌تری در محدوده‌ی 0.30 تا 0.39 دلار باقی بماند. بدون شیب بودن میانگین متحرک نمایی 20 روزه و قرار گرفتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در نزدیکی نقطه‌ی میانی نیز نشان‌دهنده‌ی تثبیت قیمت در کوتاه‌مدت هستند.

در مقابل، اگر قیمت از میانگین‌های متحرک به سمت بالا بازگردد، مشخص می‌شود که سطوح پایین‌تر قیمت برای خریداران جذاب‌تر شده‌اند. به این ترتیب، گاوها دوباره سعی می‌کنند مانع بالای سر را برطرف کنند و قیمت ریپل را به 0.48 دلار و سپس به 0.54 دلار برسانند.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
سه شنبه 25 مرداد 1401 ساعت 15:14
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین