خبر

عاملی که بر طلا تاثیر می‌گذارد

عاملی که بر طلا تاثیر می‌گذارد

با توجه به اینکه بازارها شانس بیشتری برای افزایش 50 واحدی نرخ بهره را انتظار دارند، طلا امروز برای دومین روز متوالی با کاهش مواجه شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، طلا در روز سه‌شنبه نزدیک به منطقه 1783 دلاری فروش جدیدی را جذب کرد و برای دومین روز متوالی کاهش یافت. XAU/USD به پایین‌ترین حد یک هفته‌ای که روز قبل لمس کرده بود، در حدود 1774 دلار در نیمه اول جلسه اروپا، نزدیک‌تر شد و اکنون به نظر می‌رسد که برای کاهش بیشتر آسیب‌پذیر است.

پس از یک تثبیت کوتاه در اوایل معاملات روز سه‌شنبه، دلار آمریکا برای سومین روز متوالی کشش مثبتی را کسب کرد و بر طلای دلاری فشار وارد کرد. علیرغم گزارش ملایم‌تر CPI آمریکا در هفته گذشته، مقامات فدرال رزرو تاکید کردند که برای اعلام پیروزی بر تورم خیلی زود است و لحن جنگ‌طلبانه خود را حفظ کرده‌اند. این به نوبه‌ی خود نشان می‌دهد که فدرال رزرو به مسیر سختگیرانه سیاست خود پایبند خواهد بود و به حمایت از دلار ادامه می‌دهد.

دلار و طلا

در واقع، بازارها در حال حاضر با شانس بیشتری برای افزایش حداقل 50 واحدی نرخ بهره در نشست بعدی سیاست FOMC در ماه سپتامبر قیمت‌گذاری می‌کنند. این امر همچنان از افزایش بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده حمایت می‌کند که به نظر می‌رسد عامل دیگری است که جریان‌ها را از فلز زرد غیر بازده دور می‌کند. با این حال، روند نزولی حداقل در حال حاضر، ظاهرأ کاهش یافته است، زیرا ممکن است سرمایه‌گذاران اکنون ترجیح دهند قبل از جلسه FOMC که قرار است در روز چهارشنبه منتشر شود، در حاشیه حرکت کنند.

سرمایه‌گذاران به دنبال سرنخ‌هایی در مورد احتمال افزایش 75 واحدی نرخ بهره در سپتامبر خواهند بود. این می‌تواند نقش کلیدی در تأثیرگذاری بر پویایی کوتاه‌مدت قیمت دلار داشته باشد و به تعیین مرحله بعدی حرکت جهت‌دار برای طلا کمک کند. در این میان، نگرانی‌های فزاینده در مورد رکود اقتصادی جهانی می‌تواند تا حدودی از این فلز گرانبهای امن حمایت کند. معامله‌گران اکنون مشتاقانه منتظر داده‌های بازار مسکن و ارقام تولید صنعتی از ایالات متحده هستند تا در روز سه شنبه کمی محرک باشند.

نویسنده: معصومه دانش
سه شنبه 25 مرداد 1401 ساعت 15:04
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین