خبر

بیت‌کوین؛ پایان دوره فروشندگان و آغاز دوره خریداران

بیت‌کوین؛ پایان دوره فروشندگان و آغاز دوره خریداران

سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت میزان دارایی‌های بیت کوین خود را افزایش می‌دهند؛ این مسئله نشان می‌دهد که دوره‌ی فروش‌های گسترده پایان یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، افزایش اخیر در شمار سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت بیت کوین (BTC) ممکن است نشان‌دهنده‌ی این واقعیت باشد که دوره‌ی فروشندگان به پایان رسیده است؛ به عبارت دیگر، احتمالا دوره‌ی کاپیتولاسیون - فروش از روی وحشت و ناامیدی از افزایش قیمت‌ها - پایان یافته و بازار دست‌کم برای چند ماه آماده‌ی انباشت - خرید و افزایش دارایی بیت کوین - می‌شود.

آخرین گزارش هفتگی آن‌چین از طرف شرکت تحلیل بازار گلسنود در 15 آگوست (24 مرداد) نشان می‌دهد که دارندگان کوتاه‌مدت بیت کوین (STH)، از زمان سقوط فاجعه‌بار ترا لونا در ماه می تاکنون دارایی‌های بیت کوین خود را به اندازه‌ی 330,000 BTC افزایش داده‌اند. در نتیجه، آن‌ها مانند قناری‌هایی که در معدن علائم خطر را به سرعت نشان می‌دهند، ممکن است مسیر بازار را برای سایر سرمایه‌گذاران روشن کنند.

دارندگان کوتاه‌مدت بیت کوین، در طول دوره‌ی فروش گسترده از ماه می تا ماه ژوئن، با خرید بیت کوین با قیمت‌های بسیار ارزان - 20,000 دلار یا کم‌تر - روند جدیدی را ایجاد کردند که آن‌ها را در «موقعیت مالی سودمندی» قرار می‌دهد.

بر اساس این گزارش، خروج حدود 200,000 کوین از حساب دارندگان بلندمدت (LTH) و صرافی‌ها از ماه می عامل اصلی افزایش عرضه برای دارندگان کوتاه‌مدت بوده است. در مجموع، تمام این وقایع نشان می‌دهند یک کاپیتولاسیون در بازار کریپتو رخ داده و پایان یافته است و سرمایه‌گذاران یا دارندگان کوتاه‌مدت «در دوره‌ی فروش گسترده‌ وارد بازار شدند و اکنون صاحب کوین‌هایی هستند که با قیمت‌های بسیار پایین خریداری کرده بودند.»

دارندگان کوتاه‌مدت (STH) افرادی هستند که بیت کوین‌های خریداری‌شده‌شان را بیش‌تر از 154 روز در کیف پول خود نگه نمی‌دارند. ولی اگر آن‌ها این بیت کوین‌ها را به مدت بیش از 155 روز حفظ کنند، به دارندگان بلندمدت (LTH) تبدیل می‌شوند.

تغییر پوزیشن دارندگان کوتاه مدت در 30 روز

در طول فرایند شروع یک بازار نزولی، معمولا دارندگان کوتاه‌مدت کوین‌ها را با قیمت‌های بالا یا نزدیک به سقف می‌خرند و در نهایت، مجبور می‌شوند، آن‌ها را با قیمت‌های بسیار پایین‌تر بفروشند، زیرا بسیاری از این قبیل سرمایه‌گذاران در اوج بازارهای صعودی - با امید به این‌که قیمت‌ها بالاتر خواهند رفت - به فکر خرید می‌افتند. با وجود این، گلسنود نشان داده است که خریداران از ماه می و ژوئن یک «واگرایی معنادار» در مقابله با این روند ایجاد کردند.

بر اساس این گزارش: «بیت کوین‌ها، ابتدا توسط افرادی خریداری شدند که به عنوان دارندگان کوتاه‌مدت طبقه‌بندی می‌شدند، ولی این دارندگان کوتاه‌مدت به خاطر پایین بودن قیمت‌ها، در وضعیت هودلر قرار گرفتند - یعنی افرادی که تصمیم می‌گیرند بیت کوین‌های‌شان را به هر قیمتی نفروشند.»

به گفته‌ی گلسنود، آن‌چه تحلیلگران از این پس باید مورد بررسی قرار دهند، این است که آیا دارندگان کوتاه‌مدت جدیدی که از ماه می و ژوئن اقدام به خرید کرده‌اند، «اعتقاد به حفظ بیت کوین‌های‌شان دارند» و به افزایش بیش‌تر قیمت‌ها کمک می‌کنند یا خیر.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
سه شنبه 25 مرداد 1401 ساعت 14:34
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین