خبر

پوند، تغییر یا عدم تغییر؟

پوند، تغییر یا عدم تغییر؟

پیرو اعلام داده‌های بازار کار، پوند انگلیس امروز تغییر چندانی نداشت و برای مدتی کوتاه در پائین‌ترین سطح هفته‌ی اخیر سقوط کرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از رویترز، پوند انگلیس در روز سه‌شنبه تغییر چندانی نداشت و برای مدت کوتاهی به پایین‌ترین سطح خود در بیش از یک هفته گذشته سقوط کرد، پس از آن که داده‌های متفاوت نشان داد بازار کار هنوز داغ است، اگرچه برخی نشانه‌های اولیه ممکن است شروع به کاهش کند.

اداره آمار ملی بریتانیا (ONS) اعلام کرد که نرخ بیکاری در بریتانیا نزدیک به پایین‌ترین حد در نیم قرن گذشته بود، اما تعداد افراد شاغل در نظرسنجی رویترز کمتر از حد انتظار رشد کرد و تعداد مشاغل خالی برای اولین بار از اواسط سال 2020 کاهش یافت. 

دستمزدها، بدون احتساب پاداش، بیش از انتظارات 4.5 درصدی، 4.7 درصد افزایش یافت. اما ONS گفت، ارزش واقعی حقوق، بدون احتساب پاداش، سریع‌تر از هر زمان دیگری از زمان شروع ثبت رکوردها در سال 2001، در بحبوحه‌ی افزایش تورم، کاهش یافته است.

در ساعت 0804 به وقت گرینویچ، پوند در 1.2051 دلار ثابت بود، پس از آن که قبلاً به پایین‌ترین سطح خود از 5 اوت در 1.2008 کاهش یافت.

پوند در برابر یورو، تغییر اندکی در 84.275 پنس داشت.

پوند انگلیس

بانک مرکزی انگلیس (BoE) به دقت داده‌های بازار کار را برای نشانه‌هایی از کاهش فشارهای تورمی زیر نظر دارد، اما تحلیلگران می‌گویند که بعید است داده‌های مختلط در تصمیم‌گیری ماه آینده تاثیر منفی بگذارد.

مایکل براون، رئیس اطلاعات بازار در کاکستون گفت: «داده‌های بازار کار کمی پیچیده بود.»

براون افزود: «فکر نمی‌کنم این بر تفکر بانک انگلستان از نظر نرخ بهره تأثیر بگذارد.»

بازارهای پولی در حال حاضر با احتمال 83 درصدی برای دومین افزایش متوالی 50 واحد پایه از BoE در ماه آینده قیمت‌گذاری می‌کنند که نسبت به قبل از داده‌ها تغییر چندانی نکرده است.

با نگاهی به آینده، احتمالاً تمرکز روی ارقام تورم چهارشنبه در ماه جولای برای سرنخ‌هایی در مورد حرکت بعدی BoE است.

پیش‌بینی می‌شود که شاخص کل قیمت مصرف‌کننده در ماه جولای به 9.8 درصد افزایش یابد، اگرچه BoE انتظار دارد در اواخر سال و در بحبوحه‌ی افزایش قیمت‌های انرژی، به بالاتر از 13 درصد برسد.

نویسنده: معصومه دانش
سه شنبه 25 مرداد 1401 ساعت 13:24
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین